Jump to content
IGNORERAD

Gräddfil o gräslök? och kanske sill


Nisse i Bangkok

Recommended Posts

Nisse i Bangkok

Är så sugen på sill med gräddfil o gräslök med sill, finns gräddfil i Thailand och vad heter det isåfall? gräslök har jag inte heller hittat, kanske inte finns? Sill jag har hittat några olika märken, tyska är dom men antar att dom är som den svenska. Någon som vet hur man lägger in sill i Thailand, tar tacksamt emot recept.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sour creme är som gräddfil ungefär

Stämmer, finns bland annat på Villa Market, gräslök heter "Chives" på Engelska och finns också på Villa market.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan5300 har ju lagt in firrar som liknar sill, kolla i "efter 7  bedrövelser och 8 besvär" eller vad tråden nu hette...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blandar sourcream med lite vispgädde så den blir mer flytande och klipper i gräslök,allt detta inhandlat på Makro.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse i Bangkok

Det var ett bra tips, ska till Macro idag och köpa ost, ska nog oxå prova ditt tips idag 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...