Jump to content
IGNORERAD

Dyrare att ha bil igen!!


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    5

  • biker

    4

  • Nemo

    4

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Japp, alla bilar stannar i morgon! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.dackonline.se/TPMS-information.html#13246

Enligt Exspressen kan det kosta 6000.- mera per däck sats!

Jag har såna ventiler och nu när det är kallare så lyser trycklampan, och då skall man åka direkt till verkstad, inte fylla på själv! :waaaht: 

Då är VW´s system mycket bättre, den känner bara av rullomkretsen på däcken. Spelar ingen roll vilka däck eller fälgar man använder.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är VW´s system mycket bättre, den känner bara av rullomkretsen på däcken. Spelar ingen roll vilka däck eller fälgar man använder.

Kan man lita på det? ?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man lita på det? ?

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Efter den stora avgasskandalen så vet jag inte, är kanske en bluff det också :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är VW´s system mycket bättre, den känner bara av rullomkretsen på däcken. Spelar ingen roll vilka däck eller fälgar man använder.

Wv:s systäm är alltid dyrare.

Byta kamrem på en passat kostar 9000 kr. på volvo V70 kostar det 4000 kr.

Säljer inte biltema ventiler som känner av däcktrycket? eller passar dom inte bilarnas ordinarie varningssystäm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wv:s systäm är alltid dyrare.

Byta kamrem på en passat kostar 9000 kr. på volvo V70 kostar det 4000 kr.

Säljer inte biltema ventiler som känner av däcktrycket? eller passar dom inte bilarnas ordinarie varningssystäm?

År ni så dj dålig och okunnig att ni inte kan kolla trycket i däckena tycker jag ni ska lämna igen körkortet, lathögar

Link to comment
Dela på andra sajter

År ni så dj dålig och okunnig att ni inte kan kolla trycket i däckena tycker jag ni ska lämna igen körkortet, lathögar

Läser man så djävla dåligt som dig så borde man lämna tillbaka ögonen , ta pekfingrarna när du ändå är igång för du........!:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

År ni så dj dålig och okunnig att ni inte kan kolla trycket i däckena tycker jag ni ska lämna igen körkortet, lathögar

Du är både  dålig och okunnig  som inte vet att på nya bilar så är det lag på att det skall finnas däcktrycksventiler,även på vinterdäcken.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är både  dålig och okunnig  som inte vet att på nya bilar så är det lag på att det skall finnas däcktrycksventiler,även på vinterdäcken.

Born41

har du rätt så har jag fel, lag på att man måste ha däcktrycksventiler låter konstigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är både  dålig och okunnig  som inte vet att på nya bilar så är det lag på att det skall finnas däcktrycksventiler,även på vinterdäcken.

Born41

Du fantiserar som dina kompisar på denna tråd, finns ingen lag om däcktrycksventiler och den lagen skulle ju bara vara bra för dom som inte vet NÅT

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att jag har beställt den sista nya bil jag kommer att köpa då... Å på den sitter det inga jävla hokus pokusveniler så vitt jag kan se iaf.

Transporter -16

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fantiserar som dina kompisar på denna tråd, finns ingen lag om däcktrycksventiler och den lagen skulle ju bara vara bra för dom som inte vet NÅT

Kom in i matchen nu Bosse, http://www.bytbil.com/nyheter/xvjyvkyg

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiraken har en 407 SW 05:a där sitter visst slika ventiler.- Men på min "Gamla Bettan" (945 m-97) å Piloten från 89 finns inget sånt skit :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fantiserar som dina kompisar på denna tråd, finns ingen lag om däcktrycksventiler och den lagen skulle ju bara vara bra för dom som inte vet NÅT

(8 April 2014) Från och med 1 november måste alla däck vara utrustade med sensorer som mäter lufttrycket.

http://www.zatzy.com/forum/showthread.php?392856-Fr%E5n-och-med-1-november-m%E5ste-alla-d%E4ck-vara-utrustade-med-sensorer-som-m%E4ter-lufttry&s=8a77b1614db39d110b53698fb956c5bd

Ny EU lag tvingar oss att skaffa däckstrycksövervakning.

http://www.bimmerpower.org/index.php?PHPSESSID=a4ufgl0qqe7rnqgssg68gp57f6&topic=6684.msg44077#msg44077

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget som kommer att gälla i Sverige.

Det är ju inte automatiskt så att ett EU-direktiv blir lag i Sverige.

Dessutom så var det väl 1 november 2014 som detta var på tapeten?

/biker

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregler/Aktuellt-just-nu/Dacktrycksovervakningssystem/

Där står bl.a detta..........

------------------------------------------

Sverige har valt att inte införa kravet på TPMS i de nationella regler som tar över när fordonet tagits i bruk. Det beror på till stor del på att  huvudsyftet med TPMS uppnås ändå, eftersom vi i Sverige skiftar mellan sommar- och vinterhjul två gånger per år. I samband med det bytet kontrolleras även däckstrycket vilket innebär regelbundna kontroller. På så sätt minskar risken för långvarig körning med för lågt däckstryck med svenska bilar.

Det här innebär i praktiken att TPMS som system kommer vara ett obligatoriskt utifrån EU-krav fram till ibruktagandet, det vill säga när bilen ställs på första gången. Därefter blir det ett frivilligt system för svenska fordonsägare. Sverige har heller inga regler om att TPMS på personbilar ska kontrolleras vid exempelvis kontrollbesiktning.
 

----------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Du fantiserar som dina kompisar på denna tråd, finns ingen lag om däcktrycksventiler och den lagen skulle ju bara vara bra för dom som inte vet NÅT

Du har helt rätt, det är några stycken här som har livlig fantasi.

De vet förmodligen själva vilka jag menar.......

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt, det är några stycken här som har livlig fantasi.

De vet förmodligen själva vilka jag menar.......

/biker

 

Är du på riktigt?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på riktigt?

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Ja, det tror jag nog.

Vad är det som får dig att tvivla?

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

har du rätt så har jag fel, lag på att man måste ha däcktrycksventiler låter konstigt

Inte bara konstigt, helt vansinnigt är vad det är om det nu finns en sån lag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

(8 April 2014) Från och med 1 november måste alla däck vara utrustade med sensorer som mäter lufttrycket.

http://www.zatzy.com/forum/showthread.php?392856-Fr%E5n-och-med-1-november-m%E5ste-alla-d%E4ck-vara-utrustade-med-sensorer-som-m%E4ter-lufttry&s=8a77b1614db39d110b53698fb956c5bd

Ny EU lag tvingar oss att skaffa däckstrycksövervakning.

http://www.bimmerpower.org/index.php?PHPSESSID=a4ufgl0qqe7rnqgssg68gp57f6&topic=6684.msg44077#msg44077

OK. Heja EU.... not.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...