Jump to content
IGNORERAD

Köpa LG 3?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag har en billig enkel telefon som jag har klarat mig med. Men nu känner jag att jag klarar mig inte längre utan en smartlur.

Dottern har alltid haft Iphone och nu Iphone 6, och tjatar att jag ska absolut ha en sådan.

Jag har ingen större lust att lägga 9000 kr på en lur som jag tappar i backen eller nåt.

Jag såg en LG 3 för 2700 kr och undrar om någon har en sådan eller vet något om den. Tycker den verkar prisvärd.

Sedan undrar jag om det är bökigt att koppla in en LG till min Mac?  Eller borde jag verkligen köpa en Iphone 6?

Tar gärna tacksamt emot tips om någon annan telefon också?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • leifen

    4

  • B747

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag har en billig enkel telefon som jag har klarat mig med. Men nu känner jag att jag klarar mig inte längre utan en smartlur.

Dottern har alltid haft Iphone och nu Iphone 6, och tjatar att jag ska absolut ha en sådan.

Jag har ingen större lust att lägga 9000 kr på en lur som jag tappar i backen eller nåt.

Jag såg en LG 3 för 2700 kr och undrar om någon har en sådan eller vet något om den. Tycker den verkar prisvärd.

Sedan undrar jag om det är bökigt att koppla in en LG till min Mac?  Eller borde jag verkligen köpa en Iphone 6?

Tar gärna tacksamt emot tips om någon annan telefon också?

Du får en Iphone 5s för ett relativt bra pris nu.Vill du ha en smartlur som är kompatibel med Mac så ska du sluta fundera,då är det iphone som gäller.Varför inte köpa en billigare lur som iphone 5?Den håller mycket bra klass då den går att uppdatera ännu.Min åsikt bara.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en billig enkel telefon som jag har klarat mig med. Men nu känner jag att jag klarar mig inte längre utan en smartlur.

Dottern har alltid haft Iphone och nu Iphone 6, och tjatar att jag ska absolut ha en sådan.

Jag har ingen större lust att lägga 9000 kr på en lur som jag tappar i backen eller nåt.

Jag såg en LG 3 för 2700 kr och undrar om någon har en sådan eller vet något om den. Tycker den verkar prisvärd.

Sedan undrar jag om det är bökigt att koppla in en LG till min Mac?  Eller borde jag verkligen köpa en Iphone 6?

Tar gärna tacksamt emot tips om någon annan telefon också?

Haft o testat olika telefoner o os ,,,,,,   Har du en Mac så naturligtvis ska du ha en i fhone. Varför sexa femma kanske passar,,,Som sagt haft en massa mobiler o kör just nu på Samsung edge ihopa med win 10 dator  o min samsung tv funkar klockrent ,,Men som sagt kör ditt eget system o lär dig det , I ditt fall som kör Mac ska du naturkigt vis ha en i fhone i mitt tycke.Sen vad som är bäst ,,, he he ja det är vad du gör prudukten till

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du får en Iphone 5s för ett relativt bra pris nu.Vill du ha en smartlur som är kompatibel med Mac så ska du sluta fundera,då är det iphone som gäller.Varför inte köpa en billigare lur som iphone 5?Den håller mycket bra klass då den går att uppdatera ännu.Min åsikt bara.

Jag vill ha en större lur tror jag, eftersom synen blivit sämre och vill inte hålla på och plocka fram läsglasögon.

Sedan verkar ju det här med kompatibel kanske vara ett litet problem antar jag.

Har hört att när folk har uppdaterat sina iphone, att dom har blivit långsammare?

Tror jag vet lite om det mesta, men det tekniska är inte min starka sida eller direkt intresse heller.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en större lur tror jag, eftersom synen blivit sämre och vill inte hålla på och plocka fram läsglasögon.

Sedan verkar ju det här med kompatibel kanske vara ett litet problem antar jag.

Har hört att när folk har uppdaterat sina iphone, att dom har blivit långsammare?

Tror jag vet lite om det mesta, men det tekniska är inte min starka sida eller direkt intresse heller.

 

Vill du ha en större lur så har väl LG det.Huruvida man kan göra den kompatibel med en Mac vet jag inte,men det finns många på forumet som säkert kan svara på det.Min iphone 5 har aldrig krånglat en enda gång efter en uppdatering.Tvärtom blir den bara bättre och bättre.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vill du ha en större lur så har väl LG det.Huruvida man kan göra den kompatibel med en Mac vet jag inte,men det finns många på forumet som säkert kan svara på det.Min iphone 5 har aldrig krånglat en enda gång efter en uppdatering.Tvärtom blir den bara bättre och bättre.

Tack för tipsen!

Jag hittade ett par snuttar på youtube och det verkar inte omöjligt att koppla ihop en LG med Mac.

 Ska bli intressant att höra fler angående detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

Jag hittade ett par snuttar på youtube och det verkar inte omöjligt att koppla ihop en LG med Mac.

 Ska bli intressant att höra fler angående detta.

Med dagens teknik så går allt.Lycka till!Jag själv behöver också läsglasögon så fort jag ska göra någonting he he,förbannat jobbigt är det.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

LG G3 är en väldigt prisvärd telefon ,kanske den mest prisvärda som finns just nu. Har en själv och är nöjd. Vad gäller kompabiliteten med Mac har jag ingen aning men det borde gå .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Android och funkar bra med Mac datorn. 

Telefonnummer, noteringar, bilder osv går med enkelhet att synkronisera. Det mesta automatiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en billig enkel telefon som jag har klarat mig med. Men nu känner jag att jag klarar mig inte längre utan en smartlur.

Dottern har alltid haft Iphone och nu Iphone 6, och tjatar att jag ska absolut ha en sådan.

Jag har ingen större lust att lägga 9000 kr på en lur som jag tappar i backen eller nåt.

Jag såg en LG 3 för 2700 kr och undrar om någon har en sådan eller vet något om den. Tycker den verkar prisvärd.

Sedan undrar jag om det är bökigt att koppla in en LG till min Mac?  Eller borde jag verkligen köpa en Iphone 6?

Tar gärna tacksamt emot tips om någon annan telefon också?

Har haft en L3 tills för en vecka sedan, prestandan är helt ok, riktigt bra tom.

Men, kvalitén inget vidare, och allmänt plastig.

Började efter ett halvår starta om sig själv stup i kvarten, man kunde bli tokig på det!

Batteriet var bra i början, men efter några månader så blev det märkbart sämre!

Jag hade för de pengarna tveklöst satsat på en Oneplus.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone 6S börjar snart säljas och då är det många som vill sälja sina nästan nya sexor eller så sänker butikerna priset på sexorna dom har i lager

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone 6S börjar snart säljas och då är det många som vill sälja sina nästan nya sexor eller så sänker butikerna priset på sexorna dom har i lager

Känns som du börjar bli äppelboy, såg häromdagen att du gjorde inlägg via iPhone ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som du börjar bli äppelboy, såg häromdagen att du gjorde inlägg via iPhone ;)

Det är min arbetsgivare som tvingar mig använda både iPhone och Windows Phone i jobbet

Favoriten av dom två är dock min Nokia 930

iPhone är bra men motiverar inte det dubbla priset mot 930:an och jag tycker min 5S har alldeles för liten skärm

Flera av våra chefer klagar ständigt på den lilla skärmen på sina 5S också

15% av våra telefoner på jobbet är iPhone, resten är Windows Phone men mer än 80% av telefonsupportärendena kommer från iPhone-användarna.
Vanligast problem är kalenderproblem mot Exchage-servern i iPhone eller att dom helt plötsligt inte kan ringa/bli uppringda och tvingas till hård omstart av sina iPhones

Supportärenden på Windows Phone är nästan uteslutande av rent handhavandekaraktär

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

LG G3 är en väldigt prisvärd telefon ,kanske den mest prisvärda som finns just nu. Har en själv och är nöjd. Vad gäller kompabiliteten med Mac har jag ingen aning men det borde gå .

 

Mvh Hobbe

Jo jag tycker att LG 3 för 2700 kr verkar billigt. Jag har kollat tester på youtube där dom tycker att LG 3 och one plus one var likvärdiga men att plussen var betydligt billigare.

Här när jag kollar så är plussen cirka 30% dyrare. Men Tomurdoc tyckte att LG kändes plastig och att han hade haft problem med den och att batteriet blev sämre efter några månader.

Jag tror som Tomurdoc säger att One plus säkert är bra men...??

Tallviking tipsade om att när Apples 6 s nu kommer så går priset ner på vanliga 6 an. Men om jag känner Apple rätt så blir det inte så mycket.

Just nu så lutar det åt LG3 lite tveksamt dock, men klart nyfiken på One plussen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

LG är "OK" telefoner men man kan istort sett betrakta dom som en "Budget Samsung". Jag personligen hade nog valt en äldre Iphone framför en ny LG främst pga av Apples hårdvara, sen är som sagt det faktum att du kör MAC ett starkt argument för det även om det går att synka Android med MAC.

Det finns funktioner för att öka teckenstorlek mm i Iphone, men jag är ganska säker på att detta finns i Android med.

Här finns mer info om att synka Android med MAC:

http://www.macworld.com/article/2039052/how-to-sync-an-android-phone-to-your-mac.html

Du skriver att du skulle hellre valt en äldre Iphone. Vilken då?

Iphone 5 med en liten ruta eller 4an??

Skulle LG 3 vara som en budget Samsung? OK hmm.

Tack för tipset angående synka siam.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

MediaMarkt säljer olåsta 4s för 2490kr och har sett recond 4 oc 4s billigt hos Elgiganten nyligt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

MediaMarkt säljer olåsta 4s för 2490kr och har sett recond 4 oc 4s billigt hos Elgiganten nyligt.

Tack för tipset Leifen, men jag tror att LG 3 spelar i en helt annan liga för bara 200 kr mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset Leifen, men jag tror att LG 3 spelar i en helt annan liga för bara 200 kr mer.

Tja, tipset var allmänt och inget köpråd.

Det kan ju finnas medlemmar som köper telefoner av ideologiska skäl också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Köpa iphone för att den är kompatibel med mac för någon som byter upp sig från en gammal knapptelefon, sekten skyr inga medel för att värva medlemmar :rotfl: 

Du bör nog ställa dig frågan vad exakt är det som måste vara kompatibelt med din mac? Personligen så använder jag inte mer än en molntjänst, Onedrive i mitt fall, som är det enda som gör min dator "kompatibel" med min telefon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag tycker att LG 3 för 2700 kr verkar billigt. Jag har kollat tester på youtube där dom tycker att LG 3 och one plus one var likvärdiga men att plussen var betydligt billigare.

Här när jag kollar så är plussen cirka 30% dyrare. Men Tomurdoc tyckte att LG kändes plastig och att han hade haft problem med den och att batteriet blev sämre efter några månader.

Jag tror som Tomurdoc säger att One plus säkert är bra men...??

Tallviking tipsade om att när Apples 6 s nu kommer så går priset ner på vanliga 6 an. Men om jag känner Apple rätt så blir det inte så mycket.

Just nu så lutar det åt LG3 lite tveksamt dock, men klart nyfiken på One plussen.

 

LG L3 är en väldigt bra telefon, jag var toknöjd med min tills den började trilskas. Men kan vara som så att jag var ovarsam med min.

Prestandan är fortfarande kanon, särskilt för det idag nämna priset.

Hade inte tvekat att köpa en igen :)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tror att jag kommer att slå till på LGn idag. Har läst om en del som har skrivit på tuben att man kan ställa in nåt me den, så att den blir snabbare och tom. bättre.

Vet inte själv vad det exakt betyder ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

LG L3 är en väldigt bra telefon, jag var toknöjd med min tills den började trilskas. Men kan vara som så att jag var ovarsam med min.

Prestandan är fortfarande kanon, särskilt för det idag nämna priset.

Hade inte tvekat att köpa en igen :)

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Hur är din nya leksak då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är din nya leksak då? [emoji4]

Helt nöjd än så länge.

4gb intern minne gör skillnad!

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hämtade hem en LG 3 för 2700 kr och om jag hade bundit den till en operatör med kanonförmåner så hade jag fått den för 2200 kr.

Men eftersom jag åker till Thailand den 28e och kommer hem 15 april så orkade jag inte bry mig.

Snart ska jag jämföra den med dotterns Iphone 6 som kostade 9000 kr och se om den är värd skillnaden. Jag. tror inte det.

Stort tack till alla som har gett goda tips och idéer.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...