Jump to content
IGNORERAD

Thailogik


Benjamas

Recommended Posts

En kompis till tjejen frågade henne helt allvarligt igår.
Varför skaffar inte alla thaitjejer en falang som kommer ifrån ett land där dom har Euro som valuta?
Dom är ju rikast i världen, får ju en massa baht för sina pengar..
:waaaht:

 

PS!
Kompisen har ingen falang och är det nån här som har gott om Euro så kan jag lägga ett ord :haha:

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    6

  • Soengsang

    5

  • leifen

    4

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det är ganska vanligt att inte förstå det här med växlings kurser. Men det är enkelt att förklara!

-         En Amerikan som jobbar på Mac Donalds tjänar 15 i timmen och en Svensk tjänar 125 i timmen, vem är då rikast. Det är ju såklart Svensken för han har en större summa. Sen visar man att båda summorna blir 550 Bath.

Att sedan 550 Bath i timmen är en svindlan peng i Thailand är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till tjejen frågade henne helt allvarligt igår.
Varför skaffar inte alla thaitjejer en falang som kommer ifrån ett land där dom har Euro som valuta?
Dom är ju rikast i världen, får ju en massa baht för sina pengar..
:waaaht:

 

PS!
Kompisen har ingen falang och är det nån här som har gott om Euro så kan jag lägga ett ord :haha:

Hon uppfyller hela min kravlista med råge!

Jag växlar gärna till Euro

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fredag igen?

Japp, men det hindrar inte ett allvarligt ämne som detta!:haha:

 

Logik och summor, jo, en tjej på stambaren va skitsur när hon "bara" fick en hundring av "customer", att det sedan var engelska pund hade hon naturligtvis ingen aning om förrän hon gick o växla, den kvällen var det hon som bjöd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar är fattiga som bara får fyra baht för sin valuta när tysken får 40 baht, för många thai är det en sanning.

Språksvårigheter tillsammans med låg utbildning.

Lika som vad bensinen kostar till bilen, priset spelar ingen roll då jag alltid tankar för 500baht.

Logiskt är det väl, kostnaden är ju alltid 500baht.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar är fattiga som bara får fyra baht för sin valuta när tysken får 40 baht, för många thai är det en sanning.

Språksvårigheter tillsammans med låg utbildning.

Lika som vad bensinen kostar till bilen, priset spelar ingen roll då jag alltid tankar för 500baht.

Logiskt är det väl, kostnaden är ju alltid 500baht.

Vad är oklart?allt är ju logiskt :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelska pund är värd ännu mer. Nu blir det väl vallfärd till brittiska öarna.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelska pund är värd ännu mer. Nu blir det väl vallfärd till brittiska öarna.

Engelsmän står högt i kurs bland thaidamerna :haha:

undrar varför????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsmän står högt i kurs bland thaidamerna :haha:

undrar varför????

Feta, korkade och orkar inte pöka?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till tjejen frågade henne helt allvarligt igår.
Varför skaffar inte alla thaitjejer en falang som kommer ifrån ett land där dom har Euro som valuta?
Dom är ju rikast i världen, får ju en massa baht för sina pengar..
:waaaht:

 

PS!
Kompisen har ingen falang och är det nån här som har gott om Euro så kan jag lägga ett ord :haha:

Jag har väl några Euro eftersom jag bor H-fors, och är givetvis en av dom rikaste i världen. Precis som greker, letter, litauer, portugiser osv.

Påminn henne att hålla utkik efter oss. Jag antar att jag åker nästa månad till Thailand och räknar med att få valuta för mina Euro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl några Euro eftersom jag bor H-fors, och är givetvis en av dom rikaste i världen. Precis som greker, letter, litauer, portugiser osv.

Påminn henne att hålla utkik efter oss. Jag antar att jag åker nästa månad till Thailand och räknar med att få valuta för mina Euro.

Hofors :oh:

Det var som F*n

 

:smile:

 

/Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl några Euro eftersom jag bor H-fors, och är givetvis en av dom rikaste i världen. Precis som greker, letter, litauer, portugiser osv.

Påminn henne att hålla utkik efter oss. Jag antar att jag åker nästa månad till Thailand och räknar med att få valuta för mina Euro.

Tröttnat på pajsarlandet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnat på pajsarlandet? 

Nej då det var inte därför jag åkte till Finland. Jag kan bo i princip i vilket land som helst. Alla länder har sina för och nackdelar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då det var inte därför jag åkte till Finland. Jag kan bo i princip i vilket land som helst. Alla länder har sina för och nackdelar.

 

Nja, vetifan om jag håller med om det, tex i varken Egypten, Saudi eller Algeriet har jag inte sett nått som klassas som "fördel"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vetifan om jag håller med om det, tex i varken Egypten, Saudi eller Algeriet har jag inte sett nått som klassas som "fördel"

Nja, en kapten som talar om "fördelar" kan misstolkas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vetifan om jag håller med om det, tex i varken Egypten, Saudi eller Algeriet har jag inte sett nått som klassas som "fördel"

Jag är fast övertygad att om du skulle stanna en längre tid i dom här länderna, så skulle du garantera hitta några fördelar också. 

Det gäller att öppna sina ögon bara. 

Givetvis så kan det skilja sig med antalet för och nackdelar.  Men oftast så tror jag att det bästa landet att bo i, är där man är född och har sina rötter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag är fast övertygad att om du skulle stanna en längre tid i dom här länderna, så skulle du garantera hitta några fördelar också. 

Det gäller att öppna sina ögon bara. 

Givetvis så kan det skilja sig med antalet för och nackdelar.  Men oftast så tror jag att det bästa landet att bo i, är där man är född och har sina rötter.

 

Nja, är skeptisk...vissa länder är nog utom allt hopp.

Men generellt kan jag hålla med dig!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, men det hindrar inte ett allvarligt ämne som detta!:haha:

 

Logik och summor, jo, en tjej på stambaren va skitsur när hon "bara" fick en hundring av "customer", att det sedan var engelska pund hade hon naturligtvis ingen aning om förrän hon gick o växla, den kvällen var det hon som bjöd!

Jag var med om samma sak fast tvärt om, satt i en bar när en tjej kom tillbaka efter att ha varit med en Turk, hon sken som en sol for det var ju en många nollor på sedeln men efter att ha växlat pengarna var hon inte lika glad, var ju knappt värt någon ting, då var det nära till mord om Turken varit där.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då det var inte därför jag åkte till Finland. Jag kan bo i princip i vilket land som helst. Alla länder har sina för och nackdelar.

 

Finland kan i allafall inte vara bra på något sätt annat är gammal nostalgi.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns en klar logik i att outbildade personer utan möjlighet att resa utomlands tror att folk från länder/områden med en starkare valuta är rikare än de från länder med en svagare valuta, det är ju dessutom oftast sant. Alla västerlänningar som kommer till Thailand har en valuta som är starkare än Bahten och nästan alla dessa länder är rikare än Thailand. Laos, Burma, Kambodja och Vietnam; grannländer där fattiga gästarbetare kommer från, har alla valutor som är betydligt svagare än Bahten. Sydkorea och Japan är exempel på länder där ovanstående inte stämmer men det vet säkert inte ens medelsvensson om.

Farsan berättade också om att han och hans kompisar på tidigt 70-tal var avundsjuk på de rika Amerikanerna och de antog att de alla var rika just för att dollarn var värd så mycket mer än kronan så det är nog inte bara en Thailogik utan just bara dålig utbildning och världsvana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns en klar logik i att outbildade personer utan möjlighet att resa utomlands tror att folk från länder/områden med en starkare valuta är rikare än de från länder med en svagare valuta, det är ju dessutom oftast sant. Alla västerlänningar som kommer till Thailand har en valuta som är starkare än Bahten och nästan alla dessa länder är rikare än Thailand. Laos, Burma, Kambodja och Vietnam; grannländer där fattiga gästarbetare kommer från, har alla valutor som är betydligt svagare än Bahten. Sydkorea och Japan är exempel på länder där ovanstående inte stämmer men det vet säkert inte ens medelsvensson om.

Farsan berättade också om att han och hans kompisar på tidigt 70-tal var avundsjuk på de rika Amerikanerna och de antog att de alla var rika just för att dollarn var värd så mycket mer än kronan så det är nog inte bara en Thailogik utan just bara dålig utbildning och världsvana.

Man kan tänka ut saker på egen hand.

Utan utbildning, utan extern input.

Det enda som krävs är att man funderar en liten stund.

Starka och svaga valutor....

En valuta är en valuta är en valuta.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Man kan tänka ut saker på egen hand.

Utan utbildning, utan extern input.

Det enda som krävs är att man funderar en liten stund.

 

Starka och svaga valutor....

En valuta är en valuta är en valuta.

 

Det finns helt riktigt mycket man kan tänka ut på egen hand, helt utan utbildning, framförallt när det gäller sådant man behöver för sitt dagliga leverne; typ hur man lagar en gammal radio eller kan öka din skörd.

Världens valutapolitik är dock inget man filurar ut med 4-årig grundskola och noll erfarenhet av omvärlden; varför skulle man ens fundera på det? Börjar sedan en person i denna sits lite flyktigt fundera så är ju den givna logiken att rikedomen i ett land är kopplat till valutans styrka, så är det  ju med rika turistande västerlänningar och fattiga gästarbetande från grannländerna.

Att du har funderat fram att en valuta är en valuta är en valuta tyder väl på att det inte är helt enkelt. Många är de sydeuropéer som inte alls håller med dig utan insisterar att allt blev dyrare när de bytte sina Kalle Anka pengar mot Euro, så en valuta är nog inte alltid just bara en valuta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns en klar logik i att outbildade personer utan möjlighet att resa utomlands tror att folk från länder/områden med en starkare valuta är rikare än de från länder med en svagare valuta, det är ju dessutom oftast sant. Alla västerlänningar som kommer till Thailand har en valuta som är starkare än Bahten och nästan alla dessa länder är rikare än Thailand. Laos, Burma, Kambodja och Vietnam; grannländer där fattiga gästarbetare kommer från, har alla valutor som är betydligt svagare än Bahten. Sydkorea och Japan är exempel på länder där ovanstående inte stämmer men det vet säkert inte ens medelsvensson om.

Farsan berättade också om att han och hans kompisar på tidigt 70-tal var avundsjuk på de rika Amerikanerna och de antog att de alla var rika just för att dollarn var värd så mycket mer än kronan så det är nog inte bara en Thailogik utan just bara dålig utbildning och världsvana.

Även en del Svenne banan tror att det är så också

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...