Jump to content
IGNORERAD

Thaikörkort


chrisnils075

Recommended Posts

Ni som har tagit körkort i Thailand! Hur länge fick ni vänta innan ni kunde hämta ut körkortet! och måste man vänta extra länge om man ska ha ett internationellt körkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • chrisnils075

    9

  • leifen

    6

  • Nemo

    5

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ni som har tagit körkort i Thailand! Hur länge fick ni vänta innan ni kunde hämta ut körkortet! och måste man vänta extra länge om man ska ha ett internationellt körkort?

5 minuter.

Det förutsätter att du har alla papper i ordning, har klarat teorin, uppkörningen och lite andra fåniga test. Då får du kortet i handen direkt, det görs på plats.  :)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Även om man   beställt ett internationellt körkort? 

I så fall slipper du teori och uppkörningsprovet, vilket kan vara en fördel. Det nya teoriprovet kan vara rätt lurigt att klara av.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän har precis tagit sitt körkort och hon sa att hon behövde ett internationellt körkort men har fortfarande inte fått något. Har gått mer än en vecka nu

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har tagit körkort i Thailand! Hur länge fick ni vänta innan ni kunde hämta ut körkortet! och måste man vänta extra länge om man ska ha ett internationellt körkort?

Hur menar Du? Kompis och jag åkte till traffic office kl 08,30 och knalllade ut med båda körkort ca 11,00 så två och en halv timme. Hade International kk med
och andra dockument som behövdes, bla certifikate of residense tillräckligt många kopior på passet, visumet och läkarintyg i original.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det internationella skaffar man väl i Sverige, osäker på detta då jag aldrig haft något?  När du väl har det, så får du ditt thailändska körkort efter att du har lämnat in ansökan. Du får alltså körkortet samma dag som du gör ansökan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nu på väg hem med 2 nya femåriga.

Inga större problem och reaktion testet verkar dom tagit bort.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän har precis tagit sitt körkort och hon sa att hon behövde ett internationellt körkort men har fortfarande inte fått något. Har gått mer än en vecka nu

 

Om det är thai körkort hon tagit. Så begär hon ut det internationella på körkortsmyndigheten där hon tog körkortet. Det internationella ger henne under förutsättning att hon inte är bosatt i Sverige, rätt att köra i landet obegränsat upp till ett år efter att hon skrivit sig efter att fått uppehållstillstånd i Sverige.

Åker hon bara till Sverige på visum kan hon köra år ut och år in på det Thailändska internationella i Sverige.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Om det är thai körkort hon tagit. Så begär hon ut det internationella på körkortsmyndigheten där hon tog körkortet. Det internationella ger henne under förutsättning att hon inte är bosatt i Sverige, rätt att köra i landet obegränsat upp till ett år efter att hon skrivit sig efter att fått uppehållstillstånd i Sverige.

Åker hon bara till Sverige på visum kan hon köra år ut och år in på det Thailändska internationella i Sverige.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Behöver hon verkligen IKK. Tror det funkar med det Thailändska Körkortet i Sverige utan översättning. Det står ju på engelska.

 

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-korkort/utlandska-korkort/Korkort-fran-lander-utanfor-EES/

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver hon verkligen IKK. Tror det funkar med det Thailändska Körkortet i Sverige utan översättning. Det står ju på engelska.

 

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-korkort/utlandska-korkort/Korkort-fran-lander-utanfor-EES/

Förmodligen har du rätt.

Men det är vad jag vet så enkelt att fixa ett internationellt i Thailand. Så det kan man nog göra för att vara på säkra sidan. Svenska poliser vet ju inte hur all världens körkort ser ut. Och det skulle ju lika gärna kunna vara ett plastkort man gjort själv.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Förmodligen har du rätt.

Men det är vad jag vet så enkelt att fixa ett internationellt i Thailand. Så det kan man nog göra för att vara på säkra sidan. Svenska poliser vet ju inte hur all världens körkort ser ut. Och det skulle ju lika gärna kunna vara ett plastkort man gjort själv.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

ja och internationella är väl ännu enklare att göra själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev stoppad av snuten förra året i Sverige. Har bara mitt Thaikörkort då mitt Svenska gick ut för några år sedan. Visade kortet,snuten gick och slog på sin dator i bilen. Kom tbx och sa att allt är ok då jag står som utflyttad Svensk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har nästa problem uppstått, hon har efter snart två veckor inte fått sitt körkort, och hon åker till Sverige nu på Onsdag. Och enligt dom så måste tjejen hämta ut kortet själv :-( så nu vet vi inte om vi hinner få det förbannade körkortet. Kan man inte skriva ett godkännande att hennes mamma ska hämta kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har nästa problem uppstått, hon har efter snart två veckor inte fått sitt körkort, och hon åker till Sverige nu på Onsdag. Och enligt dom så måste tjejen hämta ut kortet själv :-( så nu vet vi inte om vi hinner få det förbannade körkortet. Kan man inte skriva ett godkännande att hennes mamma ska hämta kortet?

Vad konstigt, alla jag varit med vid traffic office har fått sina kort med sig, senast kanske två veckor sedan. Detta alltså i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det kan vara för att hon sa det ska vara ett internationellt körkort?

Internationella körkortet är separata papper. Själva körkortet är det ingen skillnad på.

Frugan fixade nytt körkort och internationellt körkort för ett par månader sen, gick på 1-2 timmar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att när du klarat körprovet får man körkortet i handen samma dag?

Jäpp, man sitter snällt och vänta, sen blir man kallat till foto och får vänta ytterligare 10-15 min så spottar laminatapparat kortet ut. MIn var fortfarande varm när jag fick den i handen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att när du klarat körprovet får man körkortet i handen samma dag?

Kan bara flika in ock säga anledningen är nog att hon inte klarade alla delar.

Alla som klarat det hela får körkortet efter att det är din tur.

Kan ta några minuter eller en timme beroende på kö.

Sen blir det foto tagning, och hokus pokes kommer dit körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har klara alla delar, men dom säger att dom inte fått hennes körkort skickat till dom?? verkar konstigt allting

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon blivit fotograferad?

Jag fick mitt någon minut efter fotot blev tagit och måste kvittera mottagandet.

Det riktiga körkortet tror jag inte skickas alls.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon inte ett vanligt thaikörkort som även har engelsk text ?

Har hon det så behöver hon inget internationellt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...