Jump to content
IGNORERAD

Boka biljett till tjejen!


chrisnils075

Recommended Posts

Hej är det någon som bokat en biljett till eran flickvän via Norwegian? Jag tänker boka en enkelbiljett från Bangkok till Stockholm, har läst att Thai kräver att se visakortet som man betalt resan med. Är det likadant med Norwegian?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är billiga just nu på enkel till Stockholm. Varför inte skicka pengarna till frugan så är allt löst

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai kräver inte det om man bokat via en mellanhand, typ flygresor.se. Ring Norwegian och fråga, så får du ett korrekt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej är det någon som bokat en biljett till eran flickvän via Norwegian? Jag tänker boka en enkelbiljett från Bangkok till Stockholm, har läst att Thai kräver att se visakortet som man betalt resan med. Är det likadant med Norwegian?

Jag har gjort det (tjejen har åkt tillbaka till Thailand oxå). Det var inga som helst problem. Biljetten är köpt med kreditkort.

Jag ringde dock Norwegian och frågade eftersom jag hade samma funderingar som du och de sa att de inte kollade det.

Det är ju ingen garanti, men åtminstone en som gjort det du funderar över. Lycka till!

OT-spaning: Jag vet ju inte omständigheterna runt enkelbiljetten, men svenska immigration kan ha invändningar angående frånvaro av hemresa. Men det kanske inte är aktuellt, bara en spaning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv ringt dom nu och fått samma svar som ni. Tack för era svar, kanske måste ringa och fråga igen om det är samma med en enkelbiljett

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort det (tjejen har åkt tillbaka till Thailand oxå). Det var inga som helst problem. Biljetten är köpt med kreditkort.

Jag ringde dock Norwegian och frågade eftersom jag hade samma funderingar som du och de sa att de inte kollade det.

Det är ju ingen garanti, men åtminstone en som gjort det du funderar över. Lycka till!

OT-spaning: Jag vet ju inte omständigheterna runt enkelbiljetten, men svenska immigration kan ha invändningar angående frånvaro av hemresa. Men det kanske inte är aktuellt, bara en spaning.

Inte bara ha en invändning. Man får väl inte ens turistvisum utan att ha en hemresa bokad? I så fall har dom lättat rejält på reglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan fråga är hur ska man visa bankkort man betalar med om man använder sig av en elektronisk kort och betalning?

Detta kortet finns ju inte fysisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligt är ju att få en elektronisk biljett med ett referensnummer via email att printa ut själv. Oavsett betalningssätt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan fråga är hur ska man visa bankkort man betalar med om man använder sig av en elektronisk kort och betalning?

Detta kortet finns ju inte fysisk.

Nja då kan det bli problem så man ska nog helt enkelt inte använda sig av sig av e-kort om det finns ett krav att kunna visa upp kortet man använt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...