Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Finns i båda förpacknings varianterna. Efter att ha jobbat i affär, vet jag att köttet ligger (låg) i vacumförpackningar innan de paketerades om inne i affärerna. Numera kommer de också i färdiga tråg, men hanteras inte alltid av kunnig personal.

I affärerna ligger ofta köttet i flera dagar och oftast i fel temperatur.

 

Men det är inte detsamma som kött hos en kötthandlare. En kötthandlare som vägrar sälja kött som inte är perfekt!

 

De olika sättet att möra kött tänker jag inte diskutera. Vet att du är mycket kunnig på det området.

 

Vad jag vet är att om du skulle få smaka köttet från vår Kötthandlare skulle du också bli lyrisk!

 

Att de sedan ger bra service och du kan välja både köttbit, precis tjocklek på styckningen och att de putsar köttet så att du slipper. Det betyder att du bara betalar för det du äter. 

 

Tänk om fler kunde ha en sån kötthandlare i sin närhet, vi andra får hållas med City Gross som är det närmaste en kötthandlare vi har närhet till :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om fler kunde ha en sån kötthandlare i sin närhet, vi andra får hållas med City Gross som är det närmaste en kötthandlare vi har närhet till :thumbsup:

 

Vad är det för fel på Andersson & Tillman Chark AB ???

 

http://wse335969.ta64.talkactive.net/index.asp?page=om-oss

 

Har du smakat deras korvar ???

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på Andersson & Tillman Chark AB ???

 

http://wse335969.ta64.talkactive.net/index.asp?page=om-oss

 

Har du smakat deras korvar ???

Deras charkvaror är riktigt bra, men rent kött har dom inte,

 

då är det systerföretaget Lövsta kött som gäller, och det är rena lekstugan där bland veterinärstudenter

 

som ska lära sig stycka, och allt säljs till butikerna som finstyckat trots att dom inte vet hur köttfibrerna går :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras charkvaror är riktigt bra, men rent kött har dom inte,

 

då är det systerföretaget Lövsta kött som gäller, och det är rena lekstugan där bland veterinärstudenter

 

som ska lära sig stycka, och allt säljs till butikerna som finstyckat trots att dom inte vet hur köttfibrerna går :crazy:

 

 Du har koll på dina köttbutiker märker jag!

 

Synd att de riktiga köttmästarna försvunnit därifrån! :13: :13:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andersson & Tillman:s falukorv exporteras ju till och med till Maitans i Jomtien och har fått högt betyg därnere också :14:  :nyam:

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

 

Vad jag vet är att om du skulle få smaka köttet från vår Kötthandlare skulle du också bli lyrisk!

 

 

 

Om detta tvivlar jag inte en sekund på..

Tänkte bara kolla, för det är så många som blandar ihop förpackningsmetoderna med varandra men du har ju benkoll märker man. :thumbsup:

 

Ha det bäst morsan....

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En varm korv med bröd på Blue Lagun. Till det ett par Changare och njuta av Ragson som tillsammans med nån amerikansk tjomme körde akustiskt så länge jag var där. Munspel och tvättbräda är underskattade instrument.

 

Men nu är man hemma igen och gruvar sig för att hustrun ska komma hem från sin tempelrunda och komma igång med sitt evinnerliga "shower go to bed, do dät"  :13:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunchat på Pad Thai och ett trevligt samtal med Lenno, gjorde susen på en sliten kropp..

Nu tar vi helg..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blev det mumma som den här generösa mannen bjöd på ,ja jag fick en stor påse med andra godsaker också he he tack Herr Odin

 

Förbannat trevligt att träffa dej igen gubben, Jag ringde Nonki å fick lite datum å priser efter att vi sågs återkommer med info... Men så mkt. kan jag säga : Business är vrakbilligt just nu..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbannat trevligt att träffa dej igen gubben, Jag ringde Nonki å fick lite datum å priser efter att vi sågs återkommer med info... Men så mkt. kan jag säga : Business är vrakbilligt just nu..

Härligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjöd FFF på FFs lilla specalite` alla vet nog vad det är..

          post-5021-0-56948000-1389981660_thumb.jp

 

                   post-5021-0-33307000-1389981678_thumb.jp

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5953-1389984208,35_thumb.jpg

Bara jag och sonen hemma, fixar till lite tv snask,, steker lite lök/vitlök,

post-5953-1389984390,82_thumb.jpg

Och lite älgfile i småbitar,,

post-5953-1389984705,94_thumb.jpg

Gott :) sen ligger det lite revbens spjäll i ugn ,, morgondagens middag,,, mat är gott!post-5953-1389985217,49_thumb.jpg

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lättare på en fred

 

 

 

 

post-4552-0-20040200-1389993216.jpg

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbannat trevligt att träffa dej igen gubben, Jag ringde Nonki å fick lite datum å priser efter att vi sågs återkommer med info... Men så mkt. kan jag säga : Business är vrakbilligt just nu..

Business till dagens priser går inte att motstå, och vilka bilder på flygplansmat det kommer att bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meckade ihop lite tacos såhär i början på helgen. Satt som en fläskläpp!!

 

post-10493-0-34898000-1389994832_thumb.j

 

post-10493-0-79965900-1389994879_thumb.j

 

Mätt å go så nu blir det ryggläge i soffan med lite chips å dip till en bra film!

 

post-10493-0-72385500-1389994967_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Meckade ihop lite tacos såhär i början på helgen. Satt som en fläskläpp!!

 

attachicon.gifIMG_1906.jpg

 

attachicon.gifIMG_1910.jpg

 

Mätt å go så nu blir det ryggläge i soffan med lite chips å dip till en bra film!

 

attachicon.gifIMG_1927.jpg

Hur går det med svetsningen??så här i början. :)

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med svetsningen??så här i början. :)

Inte börjat än. Bara teori nu i början.. Ritningar å sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

Meckade ihop lite tacos såhär i början på helgen. Satt som en fläskläpp!!

 

attachicon.gifIMG_1906.jpg

 

attachicon.gifIMG_1910.jpg

 

Mätt å go så nu blir det ryggläge i soffan med lite chips å dip till en bra film!

 

attachicon.gifIMG_1927

 

Värme ljus o plock mat, 

sällskap på g  gissar jag 

Tetra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...