måne Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Ljuset flödar och Måne är på banan efter frugans utsökta korv stroganoff med MINIMJÖLK,livet är underbart(igen) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Blev köttfärslimpa till lunchSent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Kyckling med cashewnötter.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Husmanskost när den är som bäst... yummy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Tjena! Eftersom man är torsk på V75 varje vecka så bjöd den Thailändska landsbygden på panerad fisk att inmundigas till V75 igår. Köpte 1kg fileer på Makro,paneras med ägg och ströbröd. Äggslaffset kryddas med salt,peppar,färsk lime,lite senap,Aromat. fisk.jpg Steks på svag värme fisk1.jpg Gyllenbruna fisk2.jpg Nykokta plugg. fisk3.jpg Dra i ett halvt paket smör,krydda efter smak. fisk4.jpg Mums fisk5.jpg Tyvärr ingen grädde hemma men Fantomen-dryck får duga. fisk6.jpg Vispa ihop skiten till ett mumsigt päre-mos. fisk7.jpg Färdigt! Panerad fisk-file med potatismos och burkärtor. Till detta serveras med glädje kalla Chang. Mumma en lördagskväll på Landsbygden. fisk8.jpg Tycker du moset blir bra när du vispar? Jag har provat men aldrig blivit nöjd utan fortsätter med "stampen". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 (ändrad) Exakt moset ska göras med stampen Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ändrades Maj 13, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Rå prinskorv och potatissallad Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Enligt finsmakarna skall man inte ens anväda stamp. Endast press är gott nog och sedan vända i hop det lätt Enis - som både fuskar med stamp och i nland visp "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 ame="BpaijingKatai" post="726396" timestamp="1368466942"] Exakt moset ska göras med stampen Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ja, man jobbar ut stärkelsen, vilket tex. är bra vid bakning, men om man inte vill ha mos som är ett "tapetklister", är det nog bättre med en stamp... Och lite klumpar förgyller... ( Sen är det dock smidigt med maskiner...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 till söndagsmiddag blev det fläskfilé med kantarellsås, kokt potatis o sallad..till efterrätt serverades svenska jordgubbar med vaniljglass..fantastiskt gott!! glömde ju bilden på gårdagens efterrätt, jordgubbar med glass o lite rester av rabarberpaj med vaniljsås.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Skal, pulver och elvisp är nog potatistalibanernas värsta skällsord Det går att få till bra potatismos med elvisp om man har en bra potatis som lämpar sig för mos, vispar lugnt och så ska mjölken vara uppvärmd. Har provat en gång själv med hyfsat resultat och sett på när andra får till det med elvispen med utmärkt resultat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Enligt finsmakarna skall man inte ens anväda stamp. Endast press är gott nog och sedan vända i hop det lätt Enis - som både fuskar med stamp och i nland visp Det har du rätt i! Ska göra det nästa gång jag gör mos! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 några varma mackor med stark ungersk korv blev det till kvällsmat.jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
happyharry Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 En riktig lyxmiddag som dottern bjöd på, vet ej vad rätten heter men den hade ordentligt med "crunch" om man säger så. Jättegott var man tvungen att säga efter varje "tugga". Och när man blev mätt så fick man en ny portion, inte undra att man inte går ner i vikt. Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Maj 13, 2013 Dela Inlagd Maj 13, 2013 Du ska ta ditt urin och blanda med vatten och sedan vattna rabarberna med ska ge extra fina rabarber Ännu bättre är det att gödsla med gammal hederlig kaffesump efter kokkaffe i grönsakslandet. Håller även borta ohyran! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Smörgåsar.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Enligt finsmakarna skall man inte ens anväda stamp. Endast press är gott nog och sedan vända i hop det lätt Enis - som både fuskar med stamp och i nland visp Tjena! Äger ingen stamp och potatispress här i Thailand. Så får köra med min hederliga el-visp. Annars är pressad plugg kanon-gott. Thai-plugg är kanon att göra mos på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Två stekta ägg, grönsallad, yoghurt, melon... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Tjena! Äger ingen stamp och potatispress här i Thailand. Så får köra med min hederliga el-visp. Annars är pressad plugg kanon-gott. Thai-plugg är kanon att göra mos på. Det problemet måste någon på forumet som ska till dina trakter kunna hjälpa till att lösa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Stinker Vitlök efter en Carbonara!!!!!!Mums?? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Tjena! Thai-plugg är kanon att göra mos på. Absolut och till pommes Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Det problemet måste någon på forumet som ska till dina trakter kunna hjälpa till att lösa. Både stamp och press fanns på Big C, sist jag var nere. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Det här... Och eftersom sommaren närmar sig med stormsteg så slevade jag i mig en andra portion också som jag först tänkt spara till lunch imorrn, så man slipper sy in midjan i badbyxorna tänkte jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 Taylor & Jones Beef n´ garlic korv, Himmelskt goda... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 14, 2013 Dela Inlagd Maj 14, 2013 (ändrad) Lite sashimi.. Lite yoghurt.. Med vänlig hälsning, Ändrades Maj 14, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu