Jump to content

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Odin

Återkommer med bild när Datagurun Durian behagar hjälpa mej att posta den...

lappcaabe.jpg

Kim. något större än din, men smakar säkert lika.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

• Replies 63.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• ellim63

4963

• Enis

4000

• svampen

3272

• Kenneth4618

3154

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är ju populärt med årskrönikor, så här kommer min för 2013. Ett axplock av vad som tillreddes i köket hemma hos oss.     Mvh. borje222

Under ett par års tid har jag gjort en återblick över mitt mat år, så även i år blir det några bilder från 2014. Det får bli mitt avslut...       Mvh. borje222

Svampen har visat bilder på sina mackor, så även jag blev sugen. Jag valde att göra ett Levainbröd, med surdeg helt utan jäst.   Jag började med att röra ihop surdegsgrunden, 1 dl vatten + 1 dl råg

Posted Images

Odin

:wai:

Jag brukar ofta äta "Pad pet moo" och av någon anledning så tillagas den rätten med "Pig from the forrest" antar att det betyder vildsvin.

Starkt och gott! Har tyvärr inget recept, men hittade detta på nätet: http://www.thai-culi...cipes.php?id=93]http://www.thai-culi...cipes.php?id=93

MVH Tommy

Tommy,

Tack för tipset, nu har jag fått frugan att göra Pad pet moo å det va suveränt gott tack igen//Janne

Enis

Igår Wiskeymarinerad lamytterfile som sedan lades på kolgrill, till detta en potatisgratäng som flödade i grädde

• Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Odin

Igår Wiskeymarinerad lamytterfile som sedan lades på kolgrill, till detta en potatisgratäng som flödade i grädde

Jag dreglar av avund... Låter rugigt gott

Herr Chang

Hmm... tycker ni lamm är gott? Inte i min smak, men potatisgratängen var säkert god.

Lammkött är en annan sak ;-)

Herr Chang har talat.

Bak-si-da

Idag bjöd dottern  :girl_dance:   (med viss hjälp av exet) lite fläskfilemedaljonger, klyftpotatis o annat gott.

Inte alls illa... :great:(Undrar vad hon vill nu.  :mda: )

[smg id=678 type=preview]

บั๊กสีดาดังแดง

Baa

Efter 7 månader i Thailand !!!! FALUKORV och bruna bönor, mums. Vissa uppskattade icke valet av hemkomstmiddag, i varje fall inte efter någon timme eller så, blev rätt ensam framför TV:n.

MVH

Baa

• Fint 1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

• 3 weeks later...
edvardpop

Spagetti och tonfisksås. Ser fram emot mellanmålet som är en proteindrink i pepparkakssmak :party:

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

Farang

jumi jummi

Grillad lax med färskpärer

Enis, äter du aldrig nån simpel ostmacka till exempel? Har sett många bilder från din mat genom åren och det ser alltid ut som en festmåltid.

Själv köpte jag en burk räksallad, en burk kalvsylta samt nån brie-ost idag och slevade upp på en tallrik...

member of svampen's fan-club :yes:

Enis

Enis, äter du aldrig nån simpel ostmacka till exempel? Har sett många bilder från din mat genom åren och det ser alltid ut som en festmåltid.

Själv köpte jag en burk räksallad, en burk kalvsylta samt nån brie-ost idag och slevade upp på en tallrik...

Hehe. jodå...senast igår kväll blev det ett par "ostmackor"

• Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Kim

... minuskarma till Enis för bilderna som gör så att jag måste gå till affärn... igen.  :kort:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Thailand möter Svedala!

Nam Tok Prinskorv!  :crazy:

Mvh

Kimmo

13211_testbild & suomi 018_jpg36ab2eb038

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Avregistrerad clion
Hel special med alt :whistle: Ha ha den kan ni inte göteborgare får inte svara
  • Fint 1

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Odin

Pizza...

I förlängningen så kan man utläsa temperaturen i det Odinska hemmet... Antarktis är som en värmebölja :rtfm:

Sam sip sam

Hel special med alt :whistle: Ha ha den kan ni inte göteborgare får inte svara

jo då den åt vi i Pattaya
Avregistrerad clion

va e puckon

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige