Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

 

Fredagsmyset serverades i uterummet såklart!

 

DSC_9367.thumb.JPG.7356ca2ed560a4cb51775792c41ab684.JPG

 

Till förrätt blev det ostron och ett bubbel från Sydafrika..

 

DSC_9368.thumb.JPG.c85cd35113f575224761bf94d1d55978.JPG

 

Och till varmrätt bjöds det på en trattkantarellsoppa med serranochips, portvin både i soppan och glaset..

 

DSC_9369.thumb.JPG.7f05bdd74eee2c49ea980f0dafb35e27.JPG

 

Underbart gott, Tack för att vi finns! 💕

Link to comment
Dela på andra sajter

Passerade 5 ballongpartyn på min lilla kvällsrunda men jag är inte mycket för sånt (såvida jag inte fått en personlig inbjudan) så det fick bli en simpel burgare på Flipside som lördagsmiddag. 

20221126_195851.thumb.jpg.993a952cb2fac69fe57b55b4d7b9f845.jpg

 

Är väl säkrast att bifoga kvittot till Enis.

20221126_203947.thumb.jpg.ac28d71ffa65eb293e0039bc80c971d7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hembakat bröd och hummersoppa följt av shuffles med rökt röding och skaldjur. Blev nästan onödigt gott!

78F46E52-1F86-42F7-ACE2-0C65743355DC.thumb.jpeg.27004103787a446e25173e26d7c2c502.jpegF479993D-7C8B-42DA-AA9C-2374A4A7AC9F.thumb.jpeg.e75013051fec75c4ea0b7ef11c9f23db.jpegBF6D1C7A-5994-4B78-8014-7349D425BDD6.thumb.jpeg.1ec79075ff965674a3e9eaa0cdcacf09.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Hembakat bröd och hummersoppa följt av shuffles med rökt röding och skaldjur. Blev nästan onödigt gott!

78F46E52-1F86-42F7-ACE2-0C65743355DC.thumb.jpeg.27004103787a446e25173e26d7c2c502.jpegF479993D-7C8B-42DA-AA9C-2374A4A7AC9F.thumb.jpeg.e75013051fec75c4ea0b7ef11c9f23db.jpegBF6D1C7A-5994-4B78-8014-7349D425BDD6.thumb.jpeg.1ec79075ff965674a3e9eaa0cdcacf09.jpeg

Hummersoppa 😋😋😋😋 En favorit

Här blev det en macka

20221126_190652.thumb.jpg.8b3cf695c1df3b9b248f846577a01f97.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ellim63:

Jordärtskocka är för jäkla gott men man blir ju som en bomb i magen! 

Jo, det blir man ju då kostfibret Inulin, som dom innehåller stora mängder av, älskas av tarmbakterierna som bildar så mycket gas att det räcker till att fylla en varmluftsballong och flyga till månen! 😆

2143822238_Jordrtskocka(2)c.thumb.JPG.1e31c77bc6ea07151c1f17b9404e37c3.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev ellim63:

Vad är det för nåt? 


 

black n White

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är inte ofta jag och frugan äter olika mat men frugan var sugen på räkor så hon mekade till glasnudlar med räkor som kryddades med Szechuanpeppar..

 

DSC_9373.thumb.JPG.6b1a41e2d98f04da46bea130ed8f79a1.JPG

 

Jag fick nöja mig med grillad entrécote med timjansrostad potatis och ett par bitar Castello black.. fantastiskt gott!

 

DSC_9372.thumb.JPG.e39b1a10258787f347a69b820d6ea87e.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Enis:

D9224AD2-D1BD-4BCB-AA21-2F483157E248.thumb.jpeg.897b6a78cda4e513167653682a099f72.jpeg

 

enis

 

6 timmar sedan, skrev ellim63:

Vad är det för nåt? 

Chokladpudding med beasås?

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Vart en lördags stek hos  Tyska Joe's här  i Khao  lak. 

Han kämpar på ute i byssan är nog en bra bit över 70 år nu.  Samma personal  i många år dom verkar trivas med han och han med dom.

Lunch vart  idag ute i  Bang sak beach 

 

20221126_184922.jpg

20221127_123319.jpg

20221127_123606.jpg

20221127_123459.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart sugen på en burgare men har inte råd med utsvävningar till Flipside, dyrt nog ändå här på Phuket. 

Blev en dubbel cheese på Steak House för 149 baht. 

IMG_20221126_192722.jpg

IMG_20221126_192717.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Vart sugen på en burgare men har inte råd med utsvävningar till Flipside, dyrt nog ändå här på Phuket. 

Blev en dubbel cheese på Steak House för 149 baht. 

IMG_20221126_192722.jpg

IMG_20221126_192717.jpg

Måste testas nästa gång jag får @Enis bidrag.

Får man kvitto till bokföringen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Kalops idag

20221127_123432.thumb.jpg.5def16122f91e674869ca7b191ce9310.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Missat att redivisa min LCHF frulle

20221127_104800.thumb.jpg.a933d48eab5c04a751c7e7fbb68d866f.jpg


ja frulle har man hunnit med här hemma också

 

7B60A94C-171C-448F-A812-6238CD9830B7.thumb.jpeg.cfcd40ee94f105ad727fade7d35c2ccb.jpeg

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Anka till middag idag hos Sot  restaurang  Das Mere nästan kryp avstånd.

Jävligt bra smaka det, kul han kommit igång efter Coronan. Tagit in ny  partner/knullkompis (kvinnlig) som  snackar utmärkt  engelska.

 Så vi får hoppas på att det blir bra.

Sedan var man  propeller konsult via telefon för Säffle propeller och det får man ju fakturera enligt  horhus klausulen. Jag  kör halva mot  Kongsberg. Kongsberg som för övrigt  inte vill behandla sig  med gamla sne torskar från Säffle. 

 

Så då få det bli en  liten jäveln  så här på söndagskvällen. 

20221127_200643.jpg

20221127_204855.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra bilden var från igår. 

Det blev över rester för en portion idag också 🤫🤭

IMG_20221127_201359.thumb.jpg.637cca56b341505822032287804e1116.jpg

Ändrades av Thaiger
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Idag stod frugan vid spisen! 💕

Rimmat fläsk wokat med grönkål, vitlök, chili ostronsås..

Åsså räkor med thaibasilika, vitlök, chili och ostronsås.. båda rätterna smakade fantastiskt gott! 😋

 

DSC_9374.thumb.JPG.68185aa34c95a944e11341e5664fc414.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...