Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Idag hade von Lidl schnitzel

20221107_124716.thumb.jpg.08d8754efa427a422092e7460a2e031c.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Biffminut med lök och potatis fick det bli till lunch 😉

20221107_122357.jpg

20221107_123728.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter en kvart. Fan de stänger kl 21 här i Sälen så vi var tvungna att åka till kojan och käka. Det mesta slank ner i alla fall.

20221107_213911.thumb.jpg.a3a5e2c1bd85e9800417307f1f8f55e7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Idag kockade frugan thaikäk! 💕
Yam plaa, (tonfisk och burkmakrillröra som kryddades med chili, ingefära, rödlök, salladslök, lime och koriander)..

 

DSC_9322.thumb.JPG.83b33d1fc9fd35336944922623e6c81b.JPG

 

Åsså blev det som tam med glasnudlar, thaikorv och räkor.. fantastiskt gott!

 

DSC_9323.thumb.JPG.b42e4940addafd5f5eddb3771ed71989.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Idag hade von Lidl schnitzel

20221107_124716.thumb.jpg.08d8754efa427a422092e7460a2e031c.jpg

 

Partille växer, för lite drygt 1 år sedan var jag tredje gästen som köpte ett par Biltema-korvar när de öppnade!

Hösten 2022 skall Von Lidl öppna sin butik här, ca 50 meter från Biltema, snart finns det ingen anledning att lämna kommunen, förutom kanske ett besök på Thaihouse-Vasa i Göteborg, vår nya restaurang, och Operan förstås...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Partille växer, för lite drygt 1 år sedan var jag tredje gästen som köpte ett par Biltema-korvar när de öppnade!

Hösten 2022 skall Von Lidl öppna sin butik här, ca 50 meter från Biltema, snart finns det ingen anledning att lämna kommunen, förutom kanske ett besök på Thaihouse-Vasa i Göteborg, vår nya restaurang, och Operan förstås...

 

 

MVH

Men de hade höjt priset en tia de rackarna 🙃

 

Skulle även köpa Rapsolja till frugan som de hade extrapris på, men det var slut i alla 3 butikerna en timme efter öppning. 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inga köttbullar till lunch idag då jag hade fiskrester kvar i kylen 🙂

20221108_115351.thumb.jpg.3663bf234357582ace3fd6d3388235ce.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttbullar med potatis, gräddsås och lingonsylt 😋

20221109_115816.thumb.jpg.0204c39f460357b4afd5a5330db33a72.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Till matlagningen en liten sval pilsner

 

4A4D9CF1-BFD7-46C0-A853-685887A343C0.thumb.jpeg.f94fd5e4d3aec7d08c2e70b406c318b9.jpeg

 

sedan en klassisk gräddstuvad pytt med passande dryck…

 

419508CF-CF5F-40B8-8E23-5DB2254DD75F.thumb.jpeg.92378dd4426a3f87eda99bb0fcbf34d0.jpeg

 

47DC0E9B-2A15-43F3-8225-E35E4F33D5AA.thumb.jpeg.0d1febae12e88384b723bc1795af1f47.jpeg

 

0581AA8A-5605-460A-A9F0-102CE31157EB.thumb.jpeg.04043feb73f821fb2e74ba9a68361112.jpeg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Till matlagningen en liten sval pilsner

 

4A4D9CF1-BFD7-46C0-A853-685887A343C0.thumb.jpeg.f94fd5e4d3aec7d08c2e70b406c318b9.jpeg

 

sedan en klassisk gräddstuvad pytt med passande dryck…

 

419508CF-CF5F-40B8-8E23-5DB2254DD75F.thumb.jpeg.92378dd4426a3f87eda99bb0fcbf34d0.jpeg

 

47DC0E9B-2A15-43F3-8225-E35E4F33D5AA.thumb.jpeg.0d1febae12e88384b723bc1795af1f47.jpeg

 

0581AA8A-5605-460A-A9F0-102CE31157EB.thumb.jpeg.04043feb73f821fb2e74ba9a68361112.jpeg

 

 

 

 

Jag måste nog börja göra från grunden jag också ser väldigt gott ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syrliga isterband och potatismos med en grabbnäve persilja från kryddlandet.. fantastiskt gott! 😋

 

DSC_9324.thumb.JPG.5a665aaea5b910751fdcb3f7cb0b0615.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Viltskavsgryta med mos  pressgurka och lingonsylt

20221110_115610.thumb.jpg.609de43fddd340ceb2db5b4aa6a144ba.jpg

 

Efterrätt 

20221110_121803.thumb.jpg.98edac4d967513162cc53d8bb75f2882.jpg

 

Med sylt å grädde

20221110_115414.thumb.jpg.3cdccb708c0ce7d5f023b17a8085381a.jpg

 

 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...