falukorven Inlagd Maj 3, 2022 Dela Inlagd Maj 3, 2022 Kvällsmiddag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 3, 2022 Dela Inlagd Maj 3, 2022 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev Abercrombie: Matfestival på Järntorget i Örebro med mat från några olika länder, bla Thailand. Visst var det gott men... Men vad? Att det ens är tillåtet att laga mat för försäljning på ett blåsigt dammigt torg i öppna pannor är märkligt, jag antar att "Miljö och hälsa" i de kommuner de besöker inte orkar inspektera dem, det är ohygieniskt... Misstänker att skatteverket ser mellan fingrarna också, fick du kvitto? Den där kringresande marknaden kommer väl hit till Göteborg snart... Har testat deras Thaimat och handlat lite andra produkter som säljs på matmarknaden, dyrt och som bäst halvbra... Kommer inte att prova igen. MVH Ändrades Maj 3, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 3, 2022 Dela Inlagd Maj 3, 2022 (ändrad) On 2022-05-02 at 12:00, skrev apknug: Bra där. Jag har blivit så jäkla sugen på den efter dina bilder så jag var där kl 14 förra måndagen för att äta Lamm vindalo. Hon bara skakade på huvudet du måste vara här vid 11, i alla fall före 12 sen är den slut..... I vårt kvarter i Bangkok så finns ett lunchhak som kör lite enligt samma princip! De lagar 2 olika sorters kyckling med kryddat ris kokt i buljong och serveras med en skål soppa (frugan sover så jag vill inte väcka henne för att fråga vad det kallas), en av varianterna är friterad kyckling den andra är kokt, båda är fantastiskt goda! De öppnar klockan 9 på förmiddagen och stänger när de sålt slut på dagens tillagning av sina rätter, vilket varierar mellan 11:00 till 13:00 olika dagar... Påminner mycket om Hainanese chicken, som i denna Youtuben av "Uncle Roger" Jag frågade varför de inte har öppet längre och fick svaret "När vi sålt slut, så har vi tjänat tillräckligt". Intressant affärs idé! MVH Ändrades Maj 3, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 3, 2022 Dela Inlagd Maj 3, 2022 53 minuter sedan, skrev Tommy: Men vad? Att det ens är tillåtet att laga mat för försäljning på ett blåsigt dammigt torg i öppna pannor är märkligt, jag antar att "Miljö och hälsa" i de kommuner de besöker inte orkar inspektera dem, det är ohygieniskt... Misstänker att skatteverket ser mellan fingrarna också, fick du kvitto? Den där kringresande marknaden kommer väl hit till Göteborg snart... Har testat deras Thaimat och handlat lite andra produkter som säljs på matmarknaden, dyrt och som bäst halvbra... Kommer inte att prova igen. MVH Äter du streetfood i Thailand ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 3, 2022 Dela Inlagd Maj 3, 2022 (ändrad) 51 minuter sedan, skrev wavis: Äter du streetfood i Thailand ? Inte längs gatorna i Bangkok centrum, jag tror maten blir belagd med avgaser. Men i vårt kvarter så äter jag gärna från små matvagnar eller restauranger där de flesta sittplatserna ligger utomhus, men köken en bit bort från småvägarna, det är ingen genomfartstrafik där och vi känner de flesta som lagar maten. På sido-Soier i tex Jomtien, så äter jag gärna maten de små matvagnarna levererar. Ändrades Maj 3, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Ribs på Dilligaf igår kväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Dö fisk med potatissallad på Stammtisch. Förbannat gott. Några draft till gjorde inte saken sämre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Nu dyker det upp delikatesser, komage🐄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Och annat gott. Fascinerande att se ögonen på Isan-daklingar när det vankas nån vidrig inälvsmat. Lyser upp som om det vore guld🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 (ändrad) Pa lak lamm på shanti. Ändrades Maj 4, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Kycklingspett på "Underbar" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Pepparrotskött😋😋😋 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Stekt fläsk med löksås.. Åsså bjöds det på mango till efterrätt.. underbart gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 19 timmar sedan, skrev frogfish: Och annat gott. Fascinerande att se ögonen på Isan-daklingar när det vankas nån vidrig inälvsmat. Lyser upp som om det vore guld🐸 Är det livmoder på sista bilden? Gött som fan när den är grillad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Är det livmoder på sista bilden? Gött som fan när den är grillad. Tror det är gristarmar, kollade inte så noga. Det mesta är ju ganska gott tills man får veta vad det är, så jag har slutat fråga. Men vissa saker är svårt att vänja hjärnan vid... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 Blev en Carbonara med grillad Hallumi, faktiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 Kobidhe Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 En snabbis på donken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 41 minuter sedan, skrev Tallviking: Kobidhe ?? Turkiska? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 18 minuter sedan, skrev samet: ?? Turkiska? Ser Persiskt ut Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 29 minuter sedan, skrev Enis: Ser Persiskt ut Enis Ja maten ser fin ut. Det var med namnet eller vad det var... som jag undrade om det var på utrikiska eller om baksmällan sitter i och tangentbordet fått sig en boxningsmatch... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 2 timmar sedan, skrev samet: ?? Turkiska? Kobideh Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev apknug: Hos @b-tung ? Eller port 73? Nej. Nyöppnad liten persisk grill på Drottninggatan https://www.banokollgril.se/ Ändrades Maj 5, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 Tränar inför återinträdet i det sjunkande skeppet. Salamipizza utan annanas 😜 199 thaipengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 Blodpalt med smör och hjortronsylt till denna anrättning servades ett glas kall mjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu