Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev apknug:

Kul. Det har varit omöjligt att få alkohol serverat på inrikesflyget med Thai i många år tycker jag.

Men hur lång är en inrikesresa? 30 min klarar jag mig utan alkohol.

Dock blev jag förvånad över hur generösa de var med drickat på TG963.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Det går från klarhet till klarhet. 

När fick du matpaket? Efter att ha klarat dig i 30 minuter på en inrikesresa eller efter att ha ätit och druckit alkohol på TG963 från Arlanda till Phuket i elva timmar?

Jag flög från Sverige igår. Vi fick matpaketen när vi gick av i Bkk. Har aldrig hänt mig förr. Vad är oklart?

Dela på andra sajter

Helt enligt gällande regler i Thailand. Arlanda-Phuket är Internationell, dryck och mat som vanligt. Vidare från Phuket-Bangkok, inrikes, varken mat, dryck eller ens vatten serveras, utan matpaket får man när man lämnar. 

Dela på andra sajter

Skrev för några veckor sedan om en herre på Krabi-Bangkok som bokat mat, han fick den i en påse, placerad i bagagehyllan med information om att han fick äta den när han gick av. 

Han blev duktigt irriterad och lät den ligga när han gick av i Bangkok. 

Dela på andra sajter

ThaiAir inrikes är också de enda som tjafsat och krävt mask på en tvååring. Alla andra fattar att det inte går, men inte flygvärdinnan på Thai inrikes. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Helt enligt gällande regler i Thailand. Arlanda-Phuket är Internationell, dryck och mat som vanligt. Vidare från Phuket-Bangkok, inrikes, varken mat, dryck eller ens vatten serveras, utan matpaket får man när man lämnar. 

Ok. Så är det säkert. Såg det inte så iom jag åkte från Sverige.

Men det passade åtminstone mig bra att få mackan. Hade ju nyss ätit frulle, så det blev perfa att spara den till taxin.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Eftersom man får matpåsen efter att man lämnar flyget blir det svårt att äta den ombord. Du fick påsen efteråt istället för mat ombord på inrikesflyget, inrikesflyget "lider" av corona......

Men nu till det viktigaste. Har de fyllt upp minibaren på ditt SHA+ hotel? 

Jaja, ni har nog rätt. Men iom att jag klev på i sthlm och av i bkk såg jag det som en flight, och mackan som en bonus. Jag blev glad iaf.

Dricka köpte jag på taxfree😁

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev frogfish:

Jaja, ni har nog rätt. Men iom att jag klev på i sthlm och av i bkk såg jag det som en flight, och mackan som en bonus. Jag blev glad iaf.

Dricka köpte jag på taxfree😁

Du har helt rätt. Stoppet i Phuket är ett så kallat tekniskt stopp, det är samma flight som fortsätter till Bangkok, men då gäller inrikesreglerna. 

Vet en stekare från Göteborg som var väldigt upprörd över detta när han flög Bangkok-Phuket-Köpenhamn, då han fick vänta 3 timmar på sin champagne och GT.

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev apknug:

Det är smart. Verka som bara de fem stjärniga lyx SHA+ har minibaren fyllld. 

Själv har jag väldigt kort byte i Amsterdam på söndag så jag lägger nog ner nåt litet från bolaget i packningen.

På mitt hotell är det torrt. Jag försökte beställa bira via room service och hon garvade bara, no can do, sir. Så det blev ett gäng cola.

Som tur är var man förberedd🐸

20220408_154849.thumb.jpg.d4484145adf617140dc31cfc3607edd9.jpg

Så vill ni ha nåt på hotellet, ta med er.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Gräddstuvad lever med ris

20220408_111115.thumb.jpg.a0adc6eff0612af6b0584db1a03d696e.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

7CE6302A-E74D-4AC5-AF75-53CC612F48C0.thumb.jpeg.98df02bd4f181d045556bab62590bf61.jpeg

pasta och köttfärssås 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Steak Minute @Spisa hos Helena/Scheelegatan

20220408_135154.jpg

Ändrades av 65Selander
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev frogfish:

Jag flög från Sverige igår. Vi fick matpaketen när vi gick av i Bkk. Har aldrig hänt mig förr. Vad är oklart?

Var det flighten med tekniskt stopp i Phuket? Den vägen fick jag också macka vid landning. Dock ingen alko Phuket - Bkk.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

Du har helt rätt. Stoppet i Phuket är ett så kallat tekniskt stopp, det är samma flight som fortsätter till Bangkok, men då gäller inrikesreglerna. 

Vet en stekare från Göteborg som var väldigt upprörd över detta när han flög Bangkok-Phuket-Köpenhamn, då han fick vänta 3 timmar på sin champagne och GT.

Skulle läst alla inlägg innan jag skrev... 

Dela på andra sajter

4938B327-D285-4533-9C24-9A02B469D390.thumb.jpeg.e996cd81d5c28bbe35832dc020599510.jpeg

Palå på fläsklägg och sidfläsk

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Räkcocktail

D6E3F963-AAD2-4B85-B70A-1D4FCCCB479B.thumb.jpeg.10564c3c63d2f52a69259aa4b3ffb8d0.jpeg

Var då? För inte fan har du tryckt ner 1-2 kokta ägg i din räkcocktail??

Dela på andra sajter

Spansk tunnskivad chorizo, parmesan, mögelost och en helt underbar ost med tryffel och prosecco tillsammans med oliver och cocktailkapris... fantastiskt gott!

DSC_5010.thumb.JPG.b516e7e0d6146227d28e200c17fb1093.JPG

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Blev en köttfärslimpa från frysen.

20220409_134135.thumb.jpg.c0e31c1a277c97b2fd9d521197246689.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Slut med rester så jag drog mig till minnes att jag fått en inbjudan till McFly's. 

Grillad gris, potatissallad och massaman. Fanns även stekt ris men det hoppade jag trots att gratis är gott.

20220409_184324.thumb.jpg.57df869a32c5bee2bd750b53dc10cd7e.jpg

20220409_184447.thumb.jpg.bf8b5a9be7ff9dd48775a1b08e6ec9d7.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...