wavis Inlagd November 24, 2021 Dela Inlagd November 24, 2021 1 timme sedan, skrev Wangthong: Måste tala om att ankan var fantastiskt god. Älskar anka i Thailand det finns en del ställen som har gudomlig anka. I Sverige brukar jag beställa anka om de har på menyn och jag är sugen, samt att de säger att de har en bra anka. Har hittills inte stöt på ett ställe i Sverige som levererat. Sarah i Gävle dom levererar anka på svenskt vis. Fantastiskt, men de gör på sitt sätt och inte som asiaterna. Sidedish, härnö gurka, marinerad i Härnö gin. Vem kan motstå det? Gillar anka, Har ett ställe utanför Lamai på Samui som steker upp några ankor varje förmiddag o när det e slut så e det o får en skål buljong till som e gudomlig. Men någon som vet varför ankorna har typ rött skinn i asien vid tillagning hört karamellfärg men köper inte det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 24, 2021 Dela Inlagd November 24, 2021 En ren test av Sous Vide ribbs i 24 timmar , En med barbecue sås som inte e med på bild, Hann inte ta bilden he he..O en bara stekt till lite för ytan skull på bilden . Finns en herre här på forumet som jag kan garantera hade blivit jäklig förbannad om han smakat..😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 24, 2021 Dela Inlagd November 24, 2021 1 timme sedan, skrev wavis: En ren test av Sous Vide ribbs i 24 timmar , En med barbecue sås som inte e med på bild, Hann inte ta bilden he he..O en bara stekt till lite för ytan skull på bilden . Finns en herre här på forumet som jag kan garantera hade blivit jäklig förbannad om han smakat..😉. Jag hade i alla fall blivit småtjurig...🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 6 timmar sedan, skrev Wangthong: Måste tala om att ankan var fantastiskt god. Älskar anka i Thailand det finns en del ställen som har gudomlig anka. I Sverige brukar jag beställa anka om de har på menyn och jag är sugen, samt att de säger att de har en bra anka. Har hittills inte stöt på ett ställe i Sverige som levererat. Sarah i Gävle dom levererar anka på svenskt vis. Fantastiskt, men de gör på sitt sätt och inte som asiaterna. Sidedish, härnö gurka, marinerad i Härnö gin. Vem kan motstå det? För ett par år sedan var det vissa som sa att Bong Mai serverade Sveriges bästa anka. Dock definitivt tillagad på asiatiskt vis. Håller inredningen ihop på Sarahs? Blev en del kompromisser på slutet när vi byggde där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Wangthong: Måste tala om att ankan var fantastiskt god. Älskar anka i Thailand det finns en del ställen som har gudomlig anka. I Sverige brukar jag beställa anka om de har på menyn och jag är sugen, samt att de säger att de har en bra anka. Har hittills inte stöt på ett ställe i Sverige som levererat. Sarah i Gävle dom levererar anka på svenskt vis. Fantastiskt, men de gör på sitt sätt och inte som asiaterna. Sidedish, härnö gurka, marinerad i Härnö gin. Vem kan motstå det? Då kan jag tipsa om ett ställe i Stockholm som heter Mooncake. https://www.mooncake.se/meny Ändrades November 25, 2021 av 65Selander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 Kotlett å pärstamp. Rätt skapligt men en skopa brunsås hade inte skadat. 250 baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 Gick att trycka ner lite desert åxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 En panaeng på nåt hak i Nang Rong. Ok, men har smakat bättre🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 Bibimbap på Jappi Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 Frugan var liiite hungrig ikväll så hon beställde bara två rätter. Jag nöjde mig med en rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 25, 2021 Dela Inlagd November 25, 2021 Till lunch idag blev det rester. Fläskfilé med dijon och kyckling med curry... Å till kvällen två juliga mackor.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Blev väl typ en fattig riddare till frukost. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Hunnit med både flygplans mat och lite lounge mat, å klockan är inte ens 8 🥃🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Var till grannarna och bjöd in mig på käk här i byn. Lite språkskola eng-lao sedan en brakmåltid bestående av lap ba, nem mo, kao, ngn sorts suschi grönsaker korea style. Plus en liten chang och en och annan lao kao😀 Hamburgare pizza, korv och sådan hundmat man tuggat på i snart 36 år kan slänga sig i väggen..😛 Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 En TV-Pizza. Dr Oetker Rustica Kebabpizza. Riktigt god faktisk. Gott rött till gjorde sitt till. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Idag fick Wolt åka till Taco Bar. Var varken nöjd med mat eller budets brist på lokalkännedom. Det enda positiva var att jag har blivet krediterad några leveransavgifter efter en intressant chat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Ytterligare en vansinnesvecka på jobbet.....🤬 En "15 minuter en kvart" blev det enkla valet till middagsvard ikväll..... Men gött vart det iaf......😛😛😛😛 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 3 timmar sedan, skrev Tallviking: En TV-Pizza. Dr Oetker Rustica Kebabpizza. Riktigt god faktisk. Gott rött till gjorde sitt till. Den såg ju pimpad ut.... men inte?... då är jag inpregnerad 😉 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 3 timmar sedan, skrev Tallviking: En TV-Pizza. Dr Oetker Rustica Kebabpizza. Riktigt god faktisk. Gott rött till gjorde sitt till. Din recension av pizzan gör att jag inte frågar om det var Kikkis eller Thorsten Flincks röda box du drack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 13 minuter sedan, skrev M33: Din recension av pizzan gör att jag inte frågar om det var Kikkis eller Thorsten Flincks röda box du drack. Å stekarn gick på fredagsfyllan........ Respect in a da masse....... 💙 Gjorde samma sak (fredagsfylla alltså)...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 19 minuter sedan, skrev M33: Din recension av pizzan gör att jag inte frågar om det var Kikkis eller Thorsten Flincks röda box du drack. Det var denna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 ÄTA!!!! Här dränker vi bekymrena med öl!!🍺🍺😫 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 24 minuter sedan, skrev Enis: Den såg ju pimpad ut.... men inte?... då är jag inpregnerad 😉 Enis Helt "original" direkt ur frysen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Det var denna Jag frågade inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Precis nyss, skrev M33: Jag frågade inte. Din "kommentar" tarvade ett svar ändå..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu