Tommy Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 Nu får jag väl verbalt stryk... Men det blev en brunch på IKEA Bäckebol (Hisingen/Göteborg) igen... Glacerade BBQ-ribs med pommes frites, de är goda! Orsaken till att vi ätit på IKEA några helger i rad är att de är nästan ensamma om att öppna för riktig mat kl 11, på helgerna (vi öppnar vårt hak 12, och ibland hinner inte frugan äta något under hela dagen, när det är mycket beställningar), samt att frugan och ungarna gillar maten, och deras Ribs är bra. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 Detta blir bra helt klart! 👍 Söndagsmiddagen serverades i biblioteket.. Pannbiff på vildsvinsfärs, (Tack Bosse💕) kantarellstuvning, kokt potatis och brysselkål.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 Pulled pork ikväll.Sedan en liten efterrätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Stekt panerad kolja mm på Oliver twist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Testade en nyöppnad texmex-snabbmat i Port73. Ger den betyget "bukfylla" men inte mycket mer än så Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Kvällsmat.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Sitter på lokal Entecote och kaffe kaka 100 lax 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Köttfärsoppa med paprika chili o skalade potäter. Smakade perfekt i kylan. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev clion: Sitter på lokal Entecote och kaffe kaka 100 lax 🙂 Som hittat ser gott ut. Käkade mackor på surdegsfranska glömde ta bild men det är nog lika bra för dom såg inte roliga ut när jag skalat av kanten för den var full med äckliga vallmofrön brr. Det blir till att återanvända en bild men det är ju modernt och miljövänligt😉 med återbruk och återvinning. Ändrades Oktober 19, 2020 av Chrille Columbus Det blev ingen ändring för det vart rätt bildfil bilden föreställer en en skiva lingongrova med rökt ost.😋 Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Dags att ställa sig i kö. Åter i butik från 26/10. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Thaikrubb i Uppsala... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 fäskfile i sötsur sås och urbenat kycklinglår som friterats grabben med flickvän på besök Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 Idag blev det glasmästarsill på äggmackan.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 17 timmar sedan, skrev Fager: Dags att ställa sig i kö. Åter i butik från 26/10. Tack för tippset blir ett besök efter frissan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 13 timmar sedan, skrev ellim63: Idag blev det glasmästarsill på äggmackan.. fantastiskt gott! Alltig gott min vän ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 On 2020-10-18 at 22:24, skrev ellim63: Detta blir bra helt klart! 👍 Söndagsmiddagen serverades i biblioteket.. Pannbiff på vildsvinsfärs, (Tack Bosse💕) kantarellstuvning, kokt potatis och brysselkål.. fantastiskt gott! Du får byta från Kummla och bli kock Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 Raggmunk med fläsk på Mårten Trotzig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 Dagens lunch rotmos och fläskkorv Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 Thaiomelett med burkmakrill, salladslök, koriander och chili.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Oktober 20, 2020 Dela Inlagd Oktober 20, 2020 Inte tid att laga middag idag, fick bli burgare, damen körde på kebab. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 Frukost 😉 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 On 2020-10-19 at 17:20, skrev Fager: Dags att ställa sig i kö. Åter i butik från 26/10. Skottade i mig en idag från gamla lagret. Kanoners med pärstamp till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 Testade en rätt bra Buffé idag, en som har funnits på samma plats i säkert 25 år och som drivs av samma familj som startade den, Kineser som lagar bra Buffé-Kinamat, försöker med Thai Rödcurry (som nästan alla kinakrogar gör idag) med ett för en gångs skull hyfsat resultat! Hsin Hsin, vid "Stigs Center", ett Truckstop längs E6 På Hisingen https://www.hsinhsin.se/ Bra smak på kinakäket, hyfsat på Rödcurrygrytan, halvtaskig "Sushi" som var lite bättre än de andra jag testat senaste veckorna på diverse lunchbufféer... Det som stack ut lite extra, för mej, var "hemlagade" Vårrullar med blandfärsfyllning, alltså rullade på restaurangen, de var RIKTIGT bra! Tog 3 st till slut och de var rätt stora... Saker som var lite trist var "Kycklingspett" UTAN spett i... det var fint skurna filéer som friterats och skryklat ihop sej eftersom de inte satt på spett men smaken var bra bara utseendet felade, de hade också en rätt som kallades Fläskkarrespett, och de satt inte heller på spett men smakade bra de med! Det bästa med dagens upplevelse var att under de ca 30-35 minuterna jag satt på Hsin Hsin, så träffade jag 5 st personer som ofta är på vår restaurang, alla kände igen mej och frågade vad jag gjorde där? Svaret jag gav var "Industrispionage... jag har hört mycket gott om denna restaurangen men aldrig varit här förut" MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu