Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Det fick bli en kronkråka i lergrytan 

 

20200119_183409.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-18 at 19:43, skrev Tallviking:

Lite Kajsa Varg-pasta

Fanns det verkligen pasta i Sverige på hennes tid...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Benriach:

Fanns det verkligen pasta i Sverige på hennes tid...

Ja

 

Pastan tog sig till Sverige via det franska hovet redan på 1600-talet. I Cajsa Wargs Hjelpreda i hushållningen för unga fruentimber från 1755 hittas det äldsta bevarade pastareceptet, där makaronerna ska kokas i köttsoppa, och sedan stuvas med riven ost och muskot. Mums!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja

 

Pastan tog sig till Sverige via det franska hovet redan på 1600-talet. I Cajsa Wargs Hjelpreda i hushållningen för unga fruentimber från 1755 hittas det äldsta bevarade pastareceptet, där makaronerna ska kokas i köttsoppa, och sedan stuvas med riven ost och muskot. Mums!

Ställer mig i skamvrån omedelbums, med byxorna vid knävecken redo för lite prygel...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag körde vi lite spionage...

Vi tänker börja sälja sushi som Take away, vi har det i Buffe´n och det funkar fint.

Så varför inte testa de 2 närmaste ställena, blivande konkurrenter? 

 

Sagt och Gjort, beställde 11 bitars låda och 12 bitars låda på 2 olika sushirestauranger och åkte hem.

sushit1.thumb.jpg.a45c5dedd526dca6b4f666f63de8d479.jpg

11 bitar

 

sushit2.thumb.jpg.f5b07a1d7595d36831ca8a64c2cb3ccf.jpg

12-bitar

 

11-bitars stället var uruselt, kolla hur smala "rullarna" var, typ halva den förväntade bredden, smaken var också kass. 95 spänn i papperskorgen.

 

12 bitars var lite bättre, samma pris, generösare storlek, men det smakade ju inte nånting (samma sak med den första), så bortkastade pengar där med...

 

Båda ställena livnär sej på att sälja sushi och bara det, svenskar kan fan inte vara kloka, på det första stället var vi de enda kunderna (OK bra betyg) men på det andra satt det faktiskt gäster och åt, jag fattar inte???

 

Den sushi vi tillreder och serverar i Buffén är så mycket bättre, bara lite för stora bitar, enligt mej...

Frugan var orolig för att vår sushi skulle var underlägsen "Proffsens", det är hon inte längre!

 

Till Söndagsmiddag blev det Ärtsoppa och pannkakor, ingen bild, det tog slut för fort.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tommy:

Idag körde vi lite spionage...

Vi tänker börja sälja sushi som Take away, vi har det i Buffe´n och det funkar fint.

Så varför inte testa de 2 närmaste ställena, blivande konkurrenter? 

 

Sagt och Gjort, beställde 11 bitars låda och 12 bitars låda på 2 olika sushirestauranger och åkte hem.

sushit1.thumb.jpg.a45c5dedd526dca6b4f666f63de8d479.jpg

11 bitar

 

sushit2.thumb.jpg.f5b07a1d7595d36831ca8a64c2cb3ccf.jpg

12-bitar

 

11-bitars stället var uruselt, kolla hur smala "rullarna" var, typ halva den förväntade bredden, smaken var också kass. 95 spänn i papperskorgen.

 

12 bitars var lite bättre, samma pris, generösare storlek, men det smakade ju inte nånting (samma sak med den första), så bortkastade pengar där med...

 

Båda ställena livnär sej på att sälja sushi och bara det, svenskar kan fan inte vara kloka, på det första stället var vi de enda kunderna (OK bra betyg) men på det andra satt det faktiskt gäster och åt, jag fattar inte???

 

Den sushi vi tillreder och serverar i Buffén är så mycket bättre, bara lite för stora bitar, enligt mej...

Frugan var orolig för att vår sushi skulle var underlägsen "Proffsens", det är hon inte längre!

 

Till Söndagsmiddag blev det Ärtsoppa och pannkakor, ingen bild, det tog slut för fort.

 

 

MVH

Kollade i Michelinguiden, men kan inte finna er restaurang? 

https://guide.michelin.com/se/en/restaurants

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Sug mej ditt bollträ!

 

MVH

Nja, jag var rätt ärlig, borde vara omnämnd någonstans, eller är konkurrensen dålig i Gbg:s förorter?

Men hursom roligt att det går bra.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunchen blev lamm Vindaloo som gled ner lätt i min mjälla kropp.IMG_4912.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Solna Strands

 

E16ED8B4-4DD0-41EE-B0DF-DC60FA74BA66.thumb.jpeg.58f76218d437b2748513edaedf06defd.jpeg

 

lunch, panerad firre med dillmajonäs samt pasta med ragu.

 

A5B3D60C-7D64-4281-9B90-60B57DF8BE82.thumb.jpeg.16674465099816a1291513094872336c.jpeg
 

glassbuffé gör att man står ut att resa hit då och då

 

enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

sushi.thumb.jpg.6cf1bcc3d1d928332d7f6c30d37edd84.jpg

 

Blev god sushi idag!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Tommy:

sushi.thumb.jpg.6cf1bcc3d1d928332d7f6c30d37edd84.jpg

 

Blev god sushi idag!

 

 

MVH

Klassisk svennebanansushi... en knytnäve med ris och en liten, liten bit av det goda. Vart har du fått dessa? Så jag vet vilken sushi jag skall undvika. 

 

Brukar besöka Ai Sushi vid Feskakörka, den är riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev samet:

Klassisk svennebanansushi... en knytnäve med ris och en liten, liten bit av det goda. Vart har du fått dessa? Så jag vet vilken sushi jag skall undvika. 

 

Brukar besöka Ai Sushi vid Feskakörka, den är riktigt bra!

Tror du gissade rätt, det var på Järnstångsvägen 1, i Partille, du gör som du vill.

Den där Ai Sushi var tyvärr stängd sist vi besökte feskekörkan, det var nog på nyårsafton, såg bra ut från utsidan!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

sushi.thumb.jpg.6cf1bcc3d1d928332d7f6c30d37edd84.jpg

 

Blev god sushi idag!

 

 

MVH

Vad är det som ligger på laxen?

 

Ang "sushi debatten" så har jag aldrig fått en kass bit, nu äter jag (helst) bara lax o räka och doppar i soja med mycket wasabi.

Tycker skiten smakar samma oavsett om jag äter i Bkk eller Gbg, kanske fel på smaklökarna med misslyckas med ris och en rå laxbit känns jävligt svårt.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Vad är det som ligger på laxen?

Sjögrässallad och en klick japansk majonäs, på ett par av dem, samma plus lite rom på resten.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev hamnoi:

Vad är det som ligger på laxen?

 

Ang "sushi debatten" så har jag aldrig fått en kass bit, nu äter jag (helst) bara lax o räka och doppar i soja med mycket wasabi.

Tycker skiten smakar samma oavsett om jag äter i Bkk eller Gbg, kanske fel på smaklökarna med misslyckas med ris och en rå laxbit känns jävligt svårt.

Testa buffé-sushin på tex "Global" vid Backaplan http://globalrestaurang.com/Item/Show.asp?m=2&d=281

global.thumb.jpg.4e0f4de314c316dd8fc445a8dabebce0.jpg

(Bild från Globals hemsida)

 

Testa sen "Partille sushi" på kyrktorget eller "Sushi stugan" i Sävedalen (de 2 senare säljer bara sushi), och jämför sen med vår "svennebanansushi" @samet om du ärligt tycker att nån av de tre jag skrev om ovan har lika bra sushi som vi har, bjuder jag på Lunchen!

Det ÄR en jävla skillnad.

Välkommen!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Tommy:

Sjögrässallad och en klick japansk majonäs, på ett par av dem, samma plus lite rom på resten.

 

 

MVH

Ok, föredrar min naturelle, möjligtvis lite sesamfrö på. Men är ingen finsmakare heller, gillar lite laxsmak och när det bränner i näsan av wasabin.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ok, föredrar min naturelle, möjligtvis lite sesamfrö på. Men är ingen finsmakare heller, gillar lite laxsmak och när det bränner i näsan av wasabin.

Om du kommer, så fixar vi det!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Tommy:

Testa buffé-sushin på tex "Global" vid Backaplan http://globalrestaurang.com/Item/Show.asp?m=2&d=281

global.thumb.jpg.4e0f4de314c316dd8fc445a8dabebce0.jpg

(Bild från Globals hemsida)

 

Testa sen "Partille sushi" på kyrktorget eller "Sushi stugan" i Sävedalen (de 2 senare säljer bara sushi), och jämför sen med vår "svennebanansushi" @samet om du ärligt tycker att nån av de tre jag skrev om ovan har lika bra sushi som vi har, bjuder jag på Lunchen!

Det ÄR en jävla skillnad.

Välkommen!

 

 

MVH

Hade dille på sushi en sommar, och alltid på bakfyllan. Vettifan vad som flög i mig som bytte bakispizza mot sushi 😂

När vi köper så brukar det bli på http://mikado.kvartersmenyn.se , har bra skit enl mina enkla smaklökar då, dumplings mm.

Frugan brukar köpa något med nudlar och entrecote som är helt ok.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...