Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Frukost: Bacon, ägg, toast med marmelad, te och apelsinjuice.

Lunch: Kiotiao, eller hur det nu kan tänkas stavas på SvenskThai, i alla fall med gris o nötkött och såna där äggnudlar.

Till middag blir det uppenbarligen marinerade och grillade kyckliglår modell större och förhoppningsvis ett pa Leo...

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Igår kväll var fru Chang vänlig nog att bjuda på oxfile med potatisgratäng. När det blev dags att duka fick hon dock lite problem, alla våra gafflar fanns nämligen i diskmaskinen som bara hunnit halvvägs i programmet. Pragmatiska fru Chang letar i alla kökslådor och bestämmer sig till slut för att vi ska äta med kniv och kinesiska pinnar. Detta blir ju spännande!

IMG_7640.jpg

Till slut kommer dock fru Chang på att det faktiskt går att stoppa diskmaskinen och plocka ut två gafflar. Jaja... gott var det i varje fall!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Herr Chang.

Det ser smarrigt ut. Är det cola eller rödtjut i glasen?

Min egen fru tål nämligen ingen alkohol.

Hon somnar i ett slags dvala efter bara 4 - 5 cl rödvin.

Vilket i och för sig är ganska skönt ibland, :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blev det starka thairäkor med ris,till det inmundigades ett stort glas vatten :great: Smaklökarna står upp och applåderar.Tyvärr blev det inga bilder(hungrig)men gott som f-n var det.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Och alla andra som inte kan

Nu ska vi lära oss vad kniv & gaffel heter på Thai

Om ni tänker på den stora helgen mitt i sommaren

som man dansar kring stången och dricker snaps

Där man äter sill & färskpotatis (hoppas ni tänker på mat nu)

Svaret är MIDSOMMAR

Nu är det så enkelt att MID=Kniv och SOM=Gaffel

För er som inte visste nu kan ni briljera för flickvänner

Pingis the lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Herr Chang.

Det ser smarrigt ut. Är det cola eller rödtjut i glasen?

Min egen fru tål nämligen ingen alkohol.

Hon somnar i ett slags dvala efter bara 4 - 5 cl rödvin.

Vilket i och för sig är ganska skönt ibland, :whistle:

Hej Siam-Nilsson,

Det var rödvin i glasen. Fru Changs favorit Masi, ett italienskt vin. Ingen sömn där inte, dock blir hon kanske lite väl talför vilket har sina sidor ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag bjöds det på Sowattn... Å vad är det då frågar sej vän av ordning, och jag tror att det bara finns en Mpr'are förutom jag som kan svara på det.

Vi får se om han nappar, om inte så återkommer jag med förklaring och bilder vid ett senare tillfälle

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag bjöds det på Sowattn... Å vad är det då frågar sej vän av ordning, och jag tror att det bara finns en Mpr'are förutom jag som kan svara på det.

Vi får se om han nappar, om inte så återkommer jag med förklaring och bilder vid ett senare tillfälle

F-n va häftigt att citera sej själv...

Joo eftersom Flor inte behagade utveckla vad denna rätt är så får väl jag krypa till korset.

Sowattn eller Sowattu som dom säger i Älvdalen är att betrakta som byns nationalrätt, bestående av Älgköttben (märgben)som lååångkokas (3-6 tim.). Sedan tar man ur benen renskär och återbördar köttet i grytan tillsammans med massor av rotsaker såsom Morot, Kolrot, Rotselleri, Purjolök och Potatis.

Allt detta kokar tills det att rotsakerna är färdiga, och serveras lämpligen med en kall bira och hårt bröd.

Det här är en väldigt energirik kraftig soppa/gryta som passar perfekt efter en dag i skidspåret eller jaktskogen, man blir aldeles varm i kroppen av den

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det här är en väldigt energirik kraftig soppa/gryta som passar perfekt efter en dag i skidspåret eller jaktskogen, man blir aldeles varm i kroppen av den

Den får jag testa på frugan :preved::crazy:

jäklar har inga älgben går det bra med kycklingben :bag:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en väldigt energirik kraftig soppa/gryta som passar perfekt efter en dag i skidspåret eller jaktskogen, man blir aldeles varm i kroppen av den

Den får jag testa på frugan :preved::crazy:

jäklar har inga älgben går det bra med kycklingben :bag:

Vaaa har inte alla Älgben i drivor hemma???

Näärå de går säkert bra med märgben från tex. Ko. Det blir ju inte exakt samma för älgen har ju en speciell smak, fast Kyckling Clito... devetefaan..Fast vem vet tillsätt lite ris så går det nog ner hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte klimpen, inget sovatten utan klimp.

Klimpen är lite -Up to you... vissa gillar det vissa inte (jag gillar)

Flor... kul att du kunde slita dej från räddavärlden frågorna och sänka dej till min låga nivå... Sowattunivån.. Hehe sköt om dej gubben...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk att mina vänner forumbröder kräks... Så äter jag just nu något som pumpade och slog för fyra timmar sen...Thaistyle..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som förrätt. Färskplockad svamp med brynt fetta ost på en macka. huvudrätt wallenbergare med potatismos med inblandad pressad selleri och ärter. efterätt blåbärskaka. Också plockad. Skitgott

Link to comment
Dela på andra sajter

Wallenbergare är en av mina favvo.

Men vette f-n om inte Hjärta e bättre, nu har jag käkat det A'la Thai min tjej gjorde Phat khao phao Ala heart. Å de va kanon.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...