ellim63 Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 som lite torsdagsmys blev det en gravlaxröra (gravlax, dijonsenap, dill salladslök, Cream fraiche, nymalen svartpeppar, citronsaft o en liten snutt majonnäs) med vitlöksbröd.. serverades med ett fantastiskt gott rosévin! o så en bild på min favoritfru, tack för att du finns! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Vilken tur gubbe du verkar vara! Men tur kommer inte till vem som helst. Do good , Get good. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Stekta öländska kroppkakor mums fillibabba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Var sugen på lite grillat, så vi våldgästar några av våra vänner. Vägen var långa och krokig, men till slut kom vi fram! Efter en kort promenad ser vi något som vi tror är vårt mål! Ja, visst! Herr Virrpanna möter oss med ett leende! och vi blir välkomnade även av hans dam! Vi träffar även på Soi Gräsgångs övriga innevånare! Först Virrpannas busige son och ännu busigare sonson! Några vattenakrobater gör konster i poolen hos Virrpannas granne! Sedan yngsta barnbarnet med sin söta mamma! Efter att ha våldgästat deras grannar gick Virrpannan och Bihanget över till Kryptonixets hemvist och startade grillen! Då jag upptäckte att det bolmade rök därifrån följde jag efter! och vad fick jag se Nu börjar det likna något vi åt på Stockholmsträffen! Virrpannan ser undrande ut, han trodde kanske att det var jag som skulle stå vid grillen! Grillmästarens belöning avnjöts i glatt samspråk tillsammans med potatismästaren. Virrpanna kunde garantera FÄRSK potatis, nyupptagen på hans egen tomt. Maten och drycken avnjöts i trevligt sällskap under sommarkvällen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Frukost i Dalarna Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Dansk sild ,fan så mkt bättre en svenska inläggningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Min middag, men en överraskning körv från Ericssons Chark i Nossebro.......mums. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 som lite torsdagsmys blev det en gravlaxröra (gravlax, dijonsenap, dill salladslök, Cream fraiche, nymalen svartpeppar, citronsaft o en liten snutt majonnäs) med vitlöksbröd.. IMG_3577.JPG serverades med ett fantastiskt gott rosévin! IMG_3576.JPG o så en bild på min favoritfru, tack för att du finns! IMG_3580.JPG Ser fantastiskt ut. Vi får tacka för att ni finns. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Blev bjuden på en fika av kompis idag på Le Pain Francais på Avenyn. Han påstod att den är utvald som en av världens finaste caféer, hittar dock inte den infon men det var snyggt där inne, de jobbade bra länge på att bygga om det. F.d. Nivå, En baguette med kyckling och bacon och sen en typ donut fylld med vaniljkräm, gott och framförallt nyttigt manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Blev bjuden på en fika av kompis idag på Le Pain Francais på Avenyn. Han påstod att den är utvald som en av världens finaste caféer, hittar dock inte den infon men det var snyggt där inne, de jobbade bra länge på att bygga om det. F.d. Nivå, En baguette med kyckling och bacon och sen en typ donut fylld med vaniljkräm, gott och framförallt nyttigt 2014-07-25 13.02.17.jpg 2014-07-25 14.34.00.jpg Jodå, din kompis hade rätt... Läste det för ett tag sedan i GT.. http://www.expressen.se/gt/goteborgskrog-en-av-varldens-snyggaste/ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Nä idag blir det inte matlagning, tålmodigt väntat på att det grillade kycklingbenet skulle bli kallt. Tanken på varm mat just nu är inte lockande. Så innan hårtbrödsmassakern börjar så värmer jag (puh, känner mig redan varm) upp med lite proteiner. Såg förresten färdiglagad mat för 100฿/portion i Sverige, 5 färdigrätter för 99kr (dafgårds eller vad det nu var) dvs ungefär 100฿/st (92฿/st om man nu ska vara petig) Bara köra i micron eller i ugnen så är det klart. Då borde det ju gå att hitta sånt billigare i Thailand, om jag nu bara lyckas få tag i en lägenhet med micro i alla fall. Förra hade bara en kyl med frysfack... Barbarer Tom. billigaste studentlyorna i Sverige har ju tillgång till kök av nåt slag (som jag har sett i alla fall). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Campingmat idag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Idag blev det restmat från tidigare i veckan! Då jag tillsatt "lite" färsk grön chili, blev det inte "Phet Mak Mak" utan bara "Phet Mak" Gott med lite starkare mat i värmen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 till kvällsmat blev det yam wonsen (stark glasnudelsallad med räkor, fläskfärs o thaikorv).....fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 det blev visst lite sött också.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Semesterfrukost.nu "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 I väntan på provsvar på Pattaya City Hospital begav jag mig till LK för frukost. Skinka, bönor, kål, chicken, baconrulle och potatis. Och lite youggy och nam som. Några glas bryle´gick också ned. Kaffe, naturligtvis. Första koppen blev Capuccino, med tillbehör. Och som avslutning en kopp svart och en cigg. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Kycklingvingar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Kycklingvingar... Gud så vackert! Här är lite lätt sönderkokta potäter med fläsk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Grönsaker som vanligt...men det är gött. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Kyckling kebab Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Trött på bantarmat så vräkte jag i mig ett lass spagetti med kabanoss Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Trött på bantarmat så vräkte jag i mig ett lass spagetti med kabanoss Härligt Mr Ning Ning......wow så gött...... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Samma visa som igår, färdigmat... Grillade spjäll med pizzasallad idag, och lättyoggy med blåbär till det. Blev lite fundersam, 406g kött. Men det är nog mest ben i spjällen i alla fall. Nåja dom åkte in i kylen efter fotot. Dyrt, 32+15+15=62kr för lite mat... 310B hade jag fått lite mer för.. Fast med resan ner jämfört med cykeltrippen till COOP så blir detta ändå billigare. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 26, 2014 Dela Inlagd Juli 26, 2014 Inte idag men igår vart jag sugen på en pizza men inte vilken pizza som helst.. Utan en som jag gjort tidigare och som är en riktig favorit... Kort och gott en äkta "Svennepizza" (med tanke på ingredienserna). Utbankad botten med tomatsås.. Därefter ost, rödlök och svartrökt helmuskelskinka.... Därefter finstrimlad falukorv från Härryda Karlssons chark... Lite gula kantareller på det.... Givetvis skall man alltid ha bacon i varje maträtt man gör... Lite mer ost på toppen och lite extra oregano och sedan in i ugnen... Färdigt och satan i gatan så blev det lika gott som förra gången.. Därefter kom koman som ett brev på posten och John Blund kom snart och levererade sitt "sovmakadam".. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu