ellim63 Inlagd Februari 13, 2025 Dela Inlagd Februari 13, 2025 On 2025-02-12 at 08:28, skrev Wangthong: Skulle göra en frukttallrik. Är tallriken för liten för en liten del av denna frukt? Kanske ska fråga Leif Mannerström, men eftersom det inte är fredag törs jag fråga här. Jackfruit, frugans och min mors favoritfrukt. Frugan beställde från Stockholm härom veckan cirka 120kr kilot. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 En toast med ägg, ost, bacon och massor av kärlek dagen till ära. 9 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 6 timmar sedan, skrev ellim63: Jackfruit, frugans och min mors favoritfrukt. Frugan beställde från Stockholm härom veckan cirka 120kr kilot. Här ramlar de från träden just nu. Från trädet 40m bort. Bra med frukt på det trädet. Fullt dessutom med såna här småa också. Min favorit är papaya. Thailändarna tycker jag är konstig som ska ha lime på min färska papaya. Thailändarna har ju ofta salt och socker på sina frukter, men citron på papaya tycker de är vansinnigt. Blir fantastiskt gott med lime på. Godast blir det om man pressar på lime på kvällen och äter till frukost. Utan lime tycker jag inte att papaya är något direkt att ha. Frugan vill ha durian, hemsk frukt tycker jag. Vi har planterat tre durian träd men de vill inte växa så bra. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 14, 2025 Dela Inlagd Februari 14, 2025 11 timmar sedan, skrev rolba: En underbar oxfilé på Cha Cha i Karon Micke som äger stället är från Hökarängen. Hans fru kockar på stället. En bra familjerestaurang . 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 Jodå det blev käk idag med 11 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 Ryggbiff med rostad potatis, lite efterrätt hemmavid. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 I tisdags serverades middagen på Bishops och jag blev rekommenderad gubbröra på rågbröd och en stänkare.. Och frugan slog till på rökt ankbröst med bland annat picklade kantareller...så jäkla gott! 😋 Till varmrätt fick frugan in en Iberiokotlett med bland annat tryffelkokt kål... Och till mig pankosttekt torskkind och en potatis och palsternackspuré.. kärlek! 💕 Å så fick frugan med sig en matlåda med hennes favorit att ta med sig till jobbet, raggmunk med fläsk.. underbart enligt min älskade fru. 🙏 I onsdags blev det min hittepåsoppa och knäckemacka med långlagrad Grevé..å färsk annans som lite sött efteråt.. fantastiskt gott! ❤️ Och ikväll blev det hårdstekta riktigt fina korvar.. med det som hör till... underbart, Tack för att vi finns! 😋 19 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... goli006 Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 Husman blev mos isf stuvad potatis 😱 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Februari 14, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 14, 2025 Buffé på Bronson's. En fantastisk kycklinglasagne, laabköttbullar plus massaman. Behöver inte svälta här på dyra phuket. 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 15, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 15, 2025 Gomorron här blev det rally frulle 15 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 15, 2025 Dela Inlagd Februari 15, 2025 Dagens lunch intogs i grannbyn, 38 spänn för 3 här i dyra Isaan 😉 9 1 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd Februari 15, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 15, 2025 Även som fattigpensionär måste man unna sig något gott ibland. 14 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 15, 2025 Dela Inlagd Februari 15, 2025 46 minuter sedan, skrev MickeN: Även som fattigpensionär måste man unna sig något gott ibland. Pensionen kommer till veckan. Då blir det tjo och tjim och färgfilm igen. 4 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 15, 2025 Dela Inlagd Februari 15, 2025 1 timme sedan, skrev rolba: Pensionen kommer till veckan. Då blir det tjo och tjim och färgfilm igen. Och skattesänkningen slår till nu i februari +1800 varje månad. Får bli två räkmackor i veckan. 4 1 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 15, 2025 Dela Inlagd Februari 15, 2025 29 minuter sedan, skrev MickeN: Och skattesänkningen slår till nu i februari +1800 varje månad. Får bli två räkmackor i veckan. What? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Februari 15, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 15, 2025 Laab moo blev det idag 🍻 10 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... wavis Inlagd Februari 15, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 15, 2025 Blev en Entricote i kväll 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Gomorron 12 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Toast till frukost Skinka, ost och tomat. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Falu Rut med chilikorv och en Singha blev dagens lunch 11 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Lunch 🍻 13 1 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 (ändrad) Clarions filmjölkslimpa med räkost avnjöts vid solnedgången Ändrades Februari 16, 2025 av Kenneth4618 14 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kötthandlarn Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Inte idag men igår grillade jag en magisk entrecote😁... Blev klyftisar till det😛 Dränkte allt i allt för mycket pepparsås, but what the hell, jag gillar mycket sås😆😆 Jävla gött vart det iaf👍...... 21 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Februari 16, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16, 2025 Söndags pizza 🍻 11 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Februari 17, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 17, 2025 Gomorron 12 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu