rolba Inlagd Juni 12, 2023 Dela Inlagd Juni 12, 2023 Dagens tredje gratisätning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 12, 2023 Dela Inlagd Juni 12, 2023 Idag blev det rester från lördagens grillning och som lite sött efteråt serverades kylskåpskall galiamelon.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Fängelsefrukost Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Nu blev det polsk prinskorv audirs🙂 Till den serverades hemvevad färskpotatissallad “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 (ändrad) 14 timmar sedan, skrev ellim63: Idag blev det rester från lördagens grillning och som lite sött efteråt serverades kylskåpskall galiamelon.. fantastiskt gott! Måste få fråga vännen, vad är grillning för mat? Det ser jättegott ut men inte som en grillning dock, en grillning består oftast av en halvblarig grillare framför en grill där han/hon/hen grillar döda djur/fisk och i förekommande fall div. grönsaker Ändrades Juni 13, 2023 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Nu blev det polsk prinskorv audirs🙂 Till den serverades hemvevad färskpotatissallad De där såg jä-gt gott ut, älskar specialkorvar Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Ren å skär lycka den rätt ( 4 små rätter) var den första rätt jag åt på Kina resturang för mer en 40 år sen. Ser inte mycket ut för världen men idag hade de verkligen lyckats med smakerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 2 timmar sedan, skrev Odin: Måste få fråga vännen, vad är grillning för mat? Det ser jättegott ut men inte som en grillning dock, en grillning består oftast av en halvblarig grillare framför en grill där han/hon/hen grillar döda djur/fisk och i förekommande fall div. grönsaker Grillning är inte mat men rester är det... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Rester av? vad? Berätta kära vän : Rester från gårdagens grillning?? Plommonspäckad tryffelmarinerad karre' av häruppfödd spädgris åter roligare än rester från grillning... Tycker du att jag är fel ute?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 3 timmar sedan, skrev Odin: Måste få fråga vännen, vad är grillning för mat? Det ser jättegott ut men inte som en grillning dock, en grillning består oftast av en halvblarig grillare framför en grill där han/hon/hen grillar döda djur/fisk och i förekommande fall div. grönsaker Jasså Ben du tycker mitt uttalande va konstigt... Låt mej dra det till en ytterlighet: Jag anser att ``grillning´´ är en tillagningsprocess. Liksom kokning, stekning mm. Låt oss säga att du lägger en Torsk i kastrullen och kokar den, och säger man då rester efter gårdagens kokning? Ja ok man kan göra, men... Det skulle kunde vara Sej, Kummel, Havskatt, Abborre mm. är det inte lite treviligt att veta det istället för...Kokt Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 nu gäller det att vara tydlig fattar man jag åt stekt och stekt samt stekt med rostat samt krossat och blandat och även kokt är det nog också enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Haha men va fan du fattar vad jag menar. men en bra definition skulle väl kunna vara : Ähh jag fräste/kokade ihop lite Lamakorv med ett dvärg-strutsägg, till det serverade jag honungs och pungsvetts marinerade färskpotatisar i sin påse... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 14 minuter sedan, skrev Enis: nu gäller det att vara tydlig fattar man jag åt stekt och stekt samt stekt med rostat samt krossat och blandat och även kokt är det nog också enis Du glömde jäst 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 39 minuter sedan, skrev Odin: Jasså Ben du tycker mitt uttalande va konstigt... Låt mej dra det till en ytterlighet: Jag anser att ``grillning´´ är en tillagningsprocess. Liksom kokning, stekning mm. Låt oss säga att du lägger en Torsk i kastrullen och kokar den, och säger man då rester efter gårdagens kokning? Ja ok man kan göra, men... Det skulle kunde vara Sej, Kummel, Havskatt, Abborre mm. är det inte lite treviligt att veta det istället för...Kokt Känns det bra att" mästra: alla? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 (ändrad) On 2023-06-12 at 17:43, skrev Enis: thai take away det mest smaklösa som finns, trots koriander och selleri från egen kyl. åååå thaimat sooooom är såååå gooootttt, take away å lunchbufféer sämsta sortens skitmat i denna stad i alla fall. Ps. Denna rätt var dessutom beställd av en thai på thailändska enis 22 timmar sedan, skrev Odin: Mmm ett litet mönster... Ayas mat blir alltid fel (may waan) innebär att det blir sött så i h-e. Men mitt käk beställt som falangpet alltid (nåja) oftast smakar ok. Det brukar oftast sluta med att både jag och frågan delar på mitt käk å slänger hennes. Ber om ursäkt i förväg för följande inlägg, vet att reklam för egen verksamhet är lite trist... Men om ni har vägen förbi Thaihouse på Vasagatan 6 i Göteborg, så kan ni beställa på thai och få exakt vad ni önskar. Vår nyanlända kock är riktigt bra, och sätter alla smakerna perfekt, bara förklara vad ni önskar. På Lördag är vi full-bokade (thaifest), men alla andra dagar är det öppet. MVH Ändrades Juni 13, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 20 minuter sedan, skrev Tommy: Ber om ursäkt i förväg för följande inlägg, vet att reklam för egen verksamhet är lite trist... Men om ni har vägen förbi Thaihouse på Vasagatan 6 i Göteborg, så kan ni beställa på thai och få exakt vad ni önskar. Vår nyanlända kock är riktigt bra, och sätter alla smakerna perfekt, bara förklara vad ni önskar. På Lördag är vi full-bokade (thaifest), men alla andra dagar är det öppet. MVH Synd att det är så jä..a långt bort 😭 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Raggmunk med fläsk på Oliver twist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Trodde gratismatens tid var förbi men nyss på hemväg från Stockholm slog chefen på en pallnit vid Jureskogs och bjöd på en burgare. Luktade gott som bara den men själva burgaren var rätt blek i smaken. Allt det andra kladdiga i brödet var dock riktigt mumsigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Löjromstaco och en biff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Egenodlade potatis o von lidl helt ok ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 13, 2023 Dela Inlagd Juni 13, 2023 Idag blev det en sallad med ruccola från trädgården, rökt makrill, ägg, oliver och vitlökskrutonger.. en dressing med dill och citron passade utmärkt till, fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2023 Dela Inlagd Juni 14, 2023 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Juni 14, 2023 Dela Inlagd Juni 14, 2023 Blev en extra dag hemma innan jobb. Då grillades kött och räkspett som penslades med vitlökssmör. Lite melon till efterrätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 14, 2023 Dela Inlagd Juni 14, 2023 (ändrad) Sejfile med romsås och färskpotatis på Melanders uteservering vid Medis. Ändrades Juni 14, 2023 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu