Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Inget sug efter någon större frukost idag.

Gårdagen satte sina spår. Invägningen imorgon kommer att bli en katastrof. 

20221210_100625.thumb.jpg.b7af5b56fa9fe2c87d64110d3325f8e7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blev det ägg och bacon till frukost  😉

20221210_093047.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläskkotlett med päron cidersås . Otroligt gott  😉

20221210_174421.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag gjort många saker. Men lekte lite Mexikan igår och fortsatte idag när jag kom hem. (Igår stoppade jag 1kg högrev i ugnen med chipotle i adobosås, lök, vitlök, nån typ av chili jag fått av kollega i Skopje och nån svart mexikansk sås)

 

Så slängde på lite pulled beef, koriander,  massor av ost och inlagd rödlök i ett tortillabröd i stekpannan med massa smör och fick till denna delikatess.. 

 

Det som ser ut som gurkmajo är typ Guacemale och det röda tacosås. 

 

Blir en liknande till frukost. 

 

 

20221210_201106.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

En pytt blev det till lunch 

16707559996417509413909518597362.jpg

16707560249864480338797888489567.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en Jansson idag. Den som serverades igår hade kocken glömt att ha ansjovis i, smakde mer som potatisgratäng 😀

20221211_131612.thumb.jpg.6afaf355207a422b45d04e354da6f23a.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår blev det en timjansdoftande köttfärslimpa med fetaost och oliver, amadinepotatis och hemmamekad lingonsylt.. fantastiskt gott!

 

DSC_9405.thumb.JPG.94af7fed1477223abf123da40b236a8b.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

McFly's levererar idag igen.

20221211_190308.thumb.jpg.7678ad927ed7e316bda30fbb07a666d4.jpg

 

20221211_190334.thumb.jpg.d66482a25e4153659c91c5e4db5fefa9.jpg

 

Min blygsamma portion.

20221211_190543.thumb.jpg.148f1567f30ea65768399e5ba9799ded.jpg

 

Gratis förståss så Enis kan unna sig lite blodpudding eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

McFly's levererar idag igen.

20221211_190308.thumb.jpg.7678ad927ed7e316bda30fbb07a666d4.jpg

 

20221211_190334.thumb.jpg.d66482a25e4153659c91c5e4db5fefa9.jpg

 

Min blygsamma portion.

20221211_190543.thumb.jpg.148f1567f30ea65768399e5ba9799ded.jpg

 

Gratis förståss så Enis kan unna sig lite blodpudding eller nåt.

Balongjägare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fick bli en tunnbröds rulle och en öl till middag  😉

20221211_184608.jpg

20221211_184655.jpg

20221211_190105.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Söndagsmiddagen serverades i biblioteket med en brasa i kaminen.. 💕

 

DSC_9407.thumb.JPG.c91cd29aa082a4f2d511ae6897945b2a.JPG

 

DSC_9408.thumb.JPG.88dc6158cbbed24fadd0793055ac5c52.JPG

 

Smörstekt rödingfilé med Amadinepotatis, brysselkål och grädd och vitvinskokt purjolök.. fantastiskt gott!

 

DSC_9409.thumb.JPG.09013bda823ad6b74c50e1b5ead0dd36.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...