Kenneth4618 Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 (ändrad) 47 minuter sedan, skrev falukorven: Fan vad senor... Gick det tugga? Inga som helst problem då det var kokt väldigt länge innan. Dessutom var en del av det som ser ut som senor är lök 😀 Ändrades September 1, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 På Vört blev det friterad spätta med kokt färskpotatis remouladsås mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Blev hämtmat på Stamtisch. Jag beställer normalt extra kött överallt men här tar jag den lilla portionen, finns en större för den superhungrige. Tog den stora första gången jag va där men orka fn inte äta upp, har inte hänt dom senaste 30 åren. Man får tyvärr inga grönsaker till men gott är det. Såsen i en skål brevid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Körv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 2 timmar sedan, skrev LTD: Blev hämtmat på Stamtisch. Jag beställer normalt extra kött överallt men här tar jag den lilla portionen, finns en större för den superhungrige. Tog den stora första gången jag va där men orka fn inte äta upp, har inte hänt dom senaste 30 åren. Man får tyvärr inga grönsaker till men gott är det. Såsen i en skål brevid. Det där saknar man här I Sverige. Åt i och för sig ett par riktigt bra och stora schnitzlar på Löwenbrau när jag var och jobbade i Tokholm. Men de gick lös på 280 spänn. Nu längtar jag hem till Rawai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 14 minuter sedan, skrev rolba: Det där saknar man här I Sverige. Åt i och för sig ett par riktigt bra och stora schnitzlar på Löwenbrau när jag var och jobbade i Tokholm. Men de gick lös på 280 spänn. Nu längtar jag hem till Rawai. Då kan jag tipsa om http://www.mozarteum.se/ som ligger på Kungsgatan 82 men på samma sidan bron som Kungsholmen, superbra käk samt kvalitetsöl för bra peng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 2 minuter sedan, skrev 65Selander: Då kan jag tipsa om http://www.mozarteum.se/ som ligger på Kungsgatan 82 men på samma sidan bron som Kungsholmen, superbra käk samt kvalitetsöl för bra peng. Tack för tipset. Påminn mig gärna i Juli nästa år. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 39 minuter sedan, skrev rolba: Det där saknar man här I Sverige. Åt i och för sig ett par riktigt bra och stora schnitzlar på Löwenbrau när jag var och jobbade i Tokholm. Men de gick lös på 280 spänn. Nu längtar jag hem till Rawai. Varför inte, sluta jobba och åk dit. Du är väl pensionär? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Så kom frun hem med en TV middag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Kärringen lagar mat till någon tempelfest och ockuperar köket. Så blev Pizza idag.. Nu känns det som att jag kommer vara mätt i en vecka. 🙄😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Igår kväll blev det Ciabatta fylld med mögelost, lufttorkad skinka, soltorkade tomater, ruccola från trädgården... fantastiskt gott tillsammans med ett glas rött från Italien! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 3 timmar sedan, skrev Stoneys: Varför inte, sluta jobba och åk dit. Du är väl pensionär? Helt ok att vara i Sverige på sommaren. Dessutom har jag för mycket prylar i ladorna för att kunna göra mig av med huset så då måste jag underhålla det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 Skulle visa frugan hur man gör en svensk klassiker idag. Men va fasen, fanns inga runda tunnbröd. På med en liten klick räksallad och rulla ihop. Korv, mos, senap och bröd fick godkänt. Räksalladen smakade bara blaskig majonnäs. Ingen jag rekommenderar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Dagens frukost enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Thai buffe idag, priset har gått upp 130 spänn nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 (ändrad) Fredagens lunch blev kyckling ”cordon Bleu” med pommes och lämplig sås med senap i. Intogs på Vört. Ändrades September 2, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 (ändrad) Ärtsoppa Ändrades September 2, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Helstekt Oxfilé med Bea Tyvärr får man numera säga att det var hos före detta @b-tung eftersom han numera dragit sig tillbaka och tydligen mest återfinns på golfbanan Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 36 minuter sedan, skrev Peolito: Fredagens lunch blev kyckling ”cordon Bleu” med pommes och lämplig sås med senap i. Intogs på Vört. Kan det va så illa att det blir Zummen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 14 minuter sedan, skrev MickeN: Kan det va så illa att det blir Zummen idag. Jag är rädd för det. Kommer du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Precis nyss, skrev Peolito: Jag är rädd för det. Kommer du? På väg in till city nu, Zummen yes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 4 minuter sedan, skrev MickeN: På väg in till city nu, Zummen yes Ma råkes som vi säger i Jämtland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Lunch hemma idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Igår ville frugan köpa lite goa korvar på Robersson hamnmagasinet och eftersom vi kom dit bara en stund före stängning så slog jag till på några smörrebröd till extrapris.. Frugan åt rökt makrillfilé med ris och chilipasta. Jag fick en bit makrill och det var inlagd strömming, kallrökt lax och rostbiff på smörrebröden. Tallriken pyntades med gurka och tomat... fantastiskt gott! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 En krämig pasta carbonara med äggula. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu