Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

On 2020-06-03 at 18:19, skrev Kötthandlarn:

Har hållit mig undan från knarket bra länge nu men idag föll jag för trycket och fick ett återfall......:giggle:

Aaaahh, fy fan va gött den satt........:nyam: :nyam: :thumbsup:

DSCN2303.thumb.JPG.51d41d920b2eb6b78789a53a7bd0b305.JPG

Men kamelmacka är nyttigt för knoppen 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunch 😉

20200606_221244.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nationaldagsmiddagen serverades på uteplatsen i ett underbart försommarväder! 

 

DSC_0988.thumb.JPG.6c0841dd24bd995e61beb69ef147d2f9.JPG

 

Som en starter blev det pinfärska hjälmarräkor..

 

DSC_0986.thumb.JPG.deb8e205e8d94df245daf82220129943.JPG

 

Och till varmrätt slog vi till på grillad tonfisk och vit sparris med en gräslökshollandaise och serranochips!

 

DSC_0989.thumb.JPG.3fafe65170c014f631ccb75dafb5a981.JPG

 

Ett glas vitt vin från Nya Zeeland passade utmärkt till.. fantastiskt gott!

 

DSC_0991.thumb.JPG.0d69bbe84386303cc5462f6e70bf71d8.JPG

 

DSC_0996.thumb.JPG.1ad2c9fb9645b71d72336e691fe181c5.JPG

 

Som lite sött efteråt fixade frugan till en drink med prosecco, fläderblomssaft och en sked citronsorbet..underbart! 

 

DSC_1000.thumb.JPG.c8a4ab4ad0838bcb1f5dc6253f2f48b4.JPG

 

Tack älskling för en fantastiskt trevlig kväll, Tack för att vi finns! 🇸🇪💖🍾💕

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev 65Selander:

Fortfarande fullt inne på Tennstopet men fick en plats ute. Gubbröra och en Kellerbier

20200606_162925.jpg

Tennstopet är trevligt. Bra mat i högra delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dagens lunch 

IMG_20200607_141544.thumb.jpg.2d98e014fe5e774e89d34ace2e5dd87c.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tips till alla matintresserade. Först en FB-grupp som heter Bangkok Foodie. Där hittade jag ett tips om en Netflixserie. Varning man blir hungrig och förbannat ressugen!A29F194A-FB6B-4D60-8EFE-3D169A33CBD0.thumb.png.2edb70a95fddf14d4b16a7285fb1b4e5.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Idag blev det rabarberpaj!

 

295705605_IMG_8592(1).thumb.jpg.621d2ac88c8144733d67953c182e0d0c.jpg

 

IMG_8593.thumb.jpg.cc6e330697dc52f880b95e17d89ede25.jpg

 

 

IMG_8594.thumb.jpg.7aa5b04807f84246b9c2b95a25734cb5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

IMG_8596.jpg

Ändrades av Naam kaeng
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Inte idag men igår blev det cajunkryddad skinkrulle med potätemos å en het tomatsalsa.......

Satt som en fläskläpp........:nyam: :thumbsup:

DSCN2323.thumb.JPG.e1b6d79ec5c281319e64edb352df4c9a.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Efter att ha kollat Streetfood Asia om Indien så satte curry cravings in. Bara att ställa sig vid spisen och koka ihop en kycklinggryta.

5C8DBA31-EB12-4AD4-ABB8-3970D5193AEB.thumb.jpeg.6bef781f9d87f945b68526ceb0d05f62.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm nu blev jag så där riktigt sugen på en sunkhaks black n White... undrar om man kan leta upp något place till veckan


 

0EB40D54-B6A4-4D5D-89B7-5182ECED2AC3.thumb.jpeg.152975fd1c5d1ce533ae6a1350121b85.jpeg

 

får nöja mig med en macka så länge

 

enis

 

 

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Söndagsmiddagen serverades i uterummet! 

 

DSC_1006.thumb.JPG.e03d161ee451ec00e4d1b9554810c47d.JPG

 

DSC_1010.thumb.JPG.eb987556b1108fbc566082a6ecf49f39.JPG

 

Helstekt fläskkarré och gräddsås med smak av ingefära, chili och vitlök, rostad Anya-potatis och broccoli..

 

DSC_1008.thumb.JPG.b3ee6530869a3509fdc04ecf40e4d023.JPG

 

Ett glas rött från Italien passade utmärkt till.. fantastiskt gott!

 

DSC_1009.thumb.JPG.5579d8e94ce0c2cdfca5f8beec676787.JPG

 

Som avslutning blev det egenmekad chokladbiskvie.. underbart, Tack för att vi finns! 💕

 

DSC_1011.thumb.JPG.277e9e911bc1428114b17fd71c4a2a3c.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter i den grå vardagen men som pensionär är det ju lördag hela veckan så silverfatet brukas även idag, @Soengsang. 😇

Rökt skinka, skagensallad (finns inte västkustsallad längre?), och prästost.

Serverades med lite grönt?! till.

Satt som en smäck.

20200608_101048.thumb.jpg.df2afa68f6a911ef130173893cc22e5c.jpg

 

Acceptabel temperatur i uterummet idag

15916048963672843402631347646895.thumb.jpg.2d460f4285d74fedfb3b6657f339638d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

😋

 

IMG_20200608_130555.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev stekt fläsk till lunch 

20200608_134107.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tong jai:

Här blev det lite gräddstuvad pytt till middag.

B8CBDD07-07DA-4E1C-B7A8-4FB73479BFB6.thumb.jpeg.fbf2abcb0bb31bb43f52fb5162b1eb90.jpeg

Men vart är rödbetorna och hårdbrödet?😋

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag sällan hemma, jag gillar det men glömmer alltid att köpa hem. ☹️☹️

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...