Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Dagens lunch

20231125_120458.thumb.jpg.b378288349be573669ff3e2ac0afc54f.jpg

 

  • Ge karma 9

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn?

Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn?

Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn?

Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn?

Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället.

Funderat på det, tveksam men när det gäller brödbak så tror jag att det är en fördel .

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn?

Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn?

Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället.

Har du en varmluft eller vanlig ugn och fyller på lite vatten i en ugnsplåt i botten är det ungefär samma funktion, men billigare 🙂

  • Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev ellim63:

Funderat på det, tveksam men när det gäller brödbak så tror jag att det är en fördel .

 

Brödbak är tyvärr inget som vi gör.

 

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har du en varmluft eller vanlig ugn och fyller på lite vatten i en ugnsplåt i botten är det ungefär samma funktion, men billigare 🙂

 

Så att sätta in en vanlig varmluftsugn i arbetshöjd borde vara det mest användbara då.

  • Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Brödbak är tyvärr inget som vi gör.

 

 

Så att sätta in en vanlig varmluftsugn i arbetshöjd borde vara det mest användbara då.

Mikro och en varmluftsugn räcker om man inte är en avancerad mat och bak tillverkare på fritiden

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Mikro och en varmluftsugn räcker om man inte är en avancerad mat och bak tillverkare på fritiden

 

Mikron är det bara jag som använder, sambon har misstankar om att det inte är hälsosamt att äta saker som har snurrat rundor där.

  • Haha 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Mikron är det bara jag som använder, sambon har misstankar om att det inte är hälsosamt att äta saker som har snurrat rundor där.

Ja det har min fru inga problem med, används dagligen även när vi är i Thailand 🙂

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid ansett mej vara mindre bra på att laga mat men den åsikten fick jag ändra på när vi hade gubbhelg här ute i början av september, jag är inte alls mindre bra på att laga mat jag är enkelt uttryckt urusel på att laga mat.

  • Haha 7

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jag har alltid ansett mej vara mindre bra på att laga mat men den åsikten fick jag ändra på när vi hade gubbhelg här ute i början av september, jag är inte alls mindre bra på att laga mat jag är enkelt uttryckt urusel på att laga mat.

Jag tycker det räcker med att man är duktig på att äta. 

  • Ge karma 5
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev rolba:

Jag tycker det räcker med att man är duktig på att äta. 

Håller med till 100 procent. Här får jag äta lite ett av varje på dagarna. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det blev mat idag med

20231126_124249.thumb.jpg.00f0fb96dd32db991762c9419dfe5f8a.jpg

  • Ge karma 9

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Havregrynsgröt med hemkokt äppelmos var inte så dumt

20231126_180812.thumb.jpg.3f96097317503520a4ad14b62e68ae5e.jpg

  • Ge karma 7

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...