Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Drivern hade en jäkla go räksallad vid en av träffarna, vet inte var han köpt den.

Absolut bästa jag har smakat, men tror dom köper in den🙈😂

https://knipplafisk.se

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru och dotter åkte till Stockholm för att fira födelsdagen, då blev det Potatas Fritas i soffhörnet.

20220902_184310.thumb.jpg.1ecfef35b101a41291810a6332c7d2f8.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Bättre du håller dig till säkra kort.

 

Köpte själv färdig skagenröra (märke kommer inte ihåg) för nån vecka sedan. 99kr för ett kilo, kollade på innehållsförteckningen 50% handskalade räkor. Kollade en burk Rydbergs skagenröra, 20% surimi (crabstick) inga räkor. 

 

DEn jag köpte var bra,tro fan det med 500gram hand skalade räkor i burken men det känns att det är Fabriks gjort,  lite som "färdig" potatisgratäng.

De påstår att det ska vara 20% räkor. Nåja, jag har I alla fall hittat en. 

20220902_203812.thumb.jpg.39ab6289adc0548c491f15f814080373.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagsmyset bestod av rester, kyckling med curry som åts kylskåpskall direkt ur lådan och ett glas ljummet vitt vin från boxen.. Nu vet ni var lägstanivån ligger.. 😜

 

DSC_9034.thumb.JPG.8c54e8ed21d2ba8856c2e3964f7b1f76.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Roslagsgrill från A&T

20220903_130254.thumb.jpg.e22ed6a9f87a91bc5929d307c4bd3b8a.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Långt kvar till pensionen men obegränsat med kantareller så det blev en omelett ala thai. Hårdmacka med prästost därtill. 

20220903_130853.thumb.jpg.39ad8fb3f6f13c290f8bb5a332be7bb7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Långt kvar till pensionen men obegränsat med kantareller så det blev en omelett ala thai. Hårdmacka med prästost därtill. 

20220903_130853.thumb.jpg.39ad8fb3f6f13c290f8bb5a332be7bb7.jpg

Har du pantat silverfatet?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

 Lottovinst  hitta en Oskars i kylen, inga krusiduller,. Brännvin, öl, tomat, lök och potatis.

20220903_175224.jpg

20220903_175152.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Bro idag på någon tempelfest. Passade på att testa en tunnbrödsrulle på Brogrillen som låg ett stenkast från tillställningen. 

 

Körde en "Spicy rulle".. 

 

Brogrillen hörde jag talas tack vare Roy Nader..https://youtu.be/OO_sxwl2gK8

20220903_123206.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker många här verkar vara lite matfixerade....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Kvällstips för @ellim63

 

image.png.36760769df5088d846ae726c516ab464.png

Visst står det 250grader i 110 minuter.. Perfekt bara skrapa av och kasta i soptunnan! 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev ellim63:

Visst står det 250grader i 110 minuter.. Perfekt bara skrapa av och kasta i soptunnan! 😆😉

 

Du får nog be fru eller dotter att köra dej till optikern..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag tycker många här verkar vara lite matfixerade....

Hur tänker du nu.. 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ellim63:

Hur tänker du nu.. 😜

 

Alla bilderna på mat, jag kan inte påminna mej ha tagit bilder på mat någonsin, däremot så har jag massor av bilder på måltids/dryckessällskapet.

Vid närmare eftertanke så har jag tagit matbilder, på sambons order som hon har lagt ut på FB eller annan plats men hon är från Thailand och därmed en liiten aning matfixerad.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag tycker många här verkar vara lite matfixerade....

Det är nog bara Boa som är det 🤔

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är nog bara Boa som är det 🤔

 

Jag som inte är speciellt duktig på matlagning tycker att denna tråden är ganska intressant, många som är riktigt duktiga här.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Karre med Kalle Johansvamp, kantareller, bea och potatisgratäng 

20220904_130043.thumb.jpg.85a268b0b27218b0da87b123b35a9a5c.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en bytta chili con carne igår. Så fick bli det med vitlöksbröd. 

 

Jag kan nog göra världens godaste chili con carne om jag får säga det själv. Jag har då i alla fall aldrig smakat någon som är godare än min egen.. 😉

20220904_141135.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

 

14 minuter sedan, skrev falukorven:

Gjorde en bytta chili con carne igår. Så fick bli det med vitlöksbröd. 

 

Jag kan nog göra världens godaste chili con carne om jag får säga det själv. Jag har då i alla fall aldrig smakat någon som är godare än min egen.. 😉

20220904_141135.jpg

 

 

Gott med chili con carne

Om jag får rester* över från tacos så blandar jag ihop det med bönor och krossad tomat, lite morötter är gott att ha i med.

*tortilla och ost ,chips wraps m.m. serveras bredvid förståss.

 

Blev ostmackor med vitkål vinägrette till lunch. Lite Pepsi att dricka till det.

20220904_143029.jpg

20220904_143034.jpg

Ändrades av Chrille Columbus
Blev nåt knas med bilden och stävarr som en kratta

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...