Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Hade dille på sushi en sommar, och alltid på bakfyllan. Vettifan vad som flög i mig som bytte bakispizza mot sushi 😂

När vi köper så brukar det bli på http://mikado.kvartersmenyn.se , har bra skit enl mina enkla smaklökar då, dumplings mm.

Frugan brukar köpa något med nudlar och entrecote som är helt ok.

Är det samma ägare som Mikado på Sten Sturegatan? Den har jag varit på 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev samet:

Är det samma ägare som Mikado på Sten Sturegatan? Den har jag varit på 👍

Vet ej, massa svarthåriga brudar som tittar snett på en;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev hamnoi:

Hade dille på sushi en sommar, och alltid på bakfyllan. Vettifan vad som flög i mig som bytte bakispizza mot sushi 😂

När vi köper så brukar det bli på http://mikado.kvartersmenyn.se , har bra skit enl mina enkla smaklökar då, dumplings mm.

Frugan brukar köpa något med nudlar och entrecote som är helt ok.

MIKADO i Lerum är faktiskt hyfsat bra, antagligen en Kedja, samma Logo!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Samet för uppriktig feedback via PM, behöver veta lite mer men tror jag vet vad problemet är...

@samet har provat vårt ställe, en Lördag, alltså ingen buffé och vart besviken...

Jag ber om ursäkt och slutar sticka ut hakan, ett tag, tills jag får reda på vad/vem som ställde till deras beställning...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

A24B9081-BD84-4463-9F3C-2DA9C46CCA48.thumb.jpeg.00dbb25fe2f405f1d88443057f13496d.jpeg

 

fläskfilé och bacon som fick götta till sig i en trattkantarell och grönpepparsås

 

enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Aglio e nduja på Vapiano. Med linguine förstås och trad. Nduja salami från Kalabrien.IMG_4915.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en köttfärslimpa från frysen

IMG_20200121_131701.thumb.jpg.ece5fbe0554b25271262b59571dc2733.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns inget med bulgur på menyn så det blev en kostcirkel istället.

Nikitas, bland de trevligaste ställena att sitta en stund på kvällen men maten håller inte riktigt ända fram. Kanske 8/10

Pizza å två bira 450 Baht

IMG_20200121_183928.thumb.jpg.95b6fb0d217302aa560b21a3eaef5150.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns inget med bulgur på menyn så det blev en kostcirkel istället.

Nikitas, bland de trevligaste ställena att sitta en stund på kvällen men maten håller inte riktigt ända fram. Kanske 8/10

Pizza å två bira 450 Baht

IMG_20200121_183928.thumb.jpg.95b6fb0d217302aa560b21a3eaef5150.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Idag blev det en köttgryta med fläskkarré, chorizo, rotsaker och rödvin.. fantastiskt gott! 😋

 

DSC_0141.thumb.JPG.5e92778c169e3ef2a1e087486446d419.JPG

 

Frugan åt rester, sukiyaki thaistyle..

 

DSC_0142.thumb.JPG.3cd8cc4358e1ff696cd4886eaa4be543.JPG

 

fast hon får en matlåda med köttgryta till jobbet i morgon! 💕

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tommy:

Tackar Samet för uppriktig feedback via PM, behöver veta lite mer men tror jag vet vad problemet är...

@samet har provat vårt ställe, en Lördag, alltså ingen buffé och vart besviken...

Jag ber om ursäkt och slutar sticka ut hakan, ett tag, tills jag får reda på vad/vem som ställde till deras beställning...

 

MVH

Kör en Clion...

Medveten om vad jag skrev igår, men va fan är det bra så är det!

 

Idag har jag ätit riktigt bra Buffé-sushi (OK, inte världsklass på nån 5-stjärnig sushi krog i Japan, men riktigt bra, "Svennebanan" hade varit stolt).

 

MEN sen åt jag restaurang-lagade Köttbullar med gräddsås och ett val av rostad potatis eller potatispuré, några av gästerna sa att "det är de bästa köttbullarna jag ätit."

Så jävla gott!

Det var inte jag som lagade dem, det var vår nya kock, han ÄR duktig.

 Farsan fick samma köttbullar med rostad potatis, han åt en massa och det är bra, han äter för lite nu för tiden...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Kör en Clion...

Medveten om vad jag skrev igår, men va fan är det bra så är det!

 

Idag har jag ätit riktigt bra Buffé-sushi (OK, inte världsklass på nån 5-stjärnig sushi krog i Japan, men riktigt bra, "Svennebanan" hade varit stolt).

 

MEN sen åt jag restaurang-lagade Köttbullar med gräddsås och ett val av rostad potatis eller potatispuré, några av gästerna sa att "det är de bästa köttbullarna jag ätit."

Så jävla gott!

Det var inte jag som lagade dem, det var vår nya kock, han ÄR duktig.

 Farsan fick samma köttbullar med rostad potatis, han åt en massa och det är bra, han äter för lite nu för tiden...

 

MVH

Men som vanligt ingen bild på mästerverket...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Benriach:

Men som vanligt ingen bild på mästerverket...

Såg ut som köttbullar med rostad oskalad potatis i gräddsås, sushin var rätt lik den jag postade igår.

EDIT: OK Benriarch såg ut som vid 5.43 i denna tuben, plus potatis...

 

Har du ingen fantasi?  Men OK jag fotar inte allt jag äter.

 

 

MVH

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Tommy said:

Såg ut som köttbullar med rostad oskalad potatis i gräddsås, sushin var rätt lik den jag postade igår.

EDIT: OK Benriarch såg ut som vid 5.43 i denna tuben, plus potatis...

 

Har du ingen fantasi?  Men OK jag fotar inte allt jag äter.

 

 

MVH

 

 

Tror Benriach menar att när du ändå gör reklam för stället så vore det kul att även få se foto på smarrigheterna. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag förstår, men hur många bilder på köttbullar behöver en människa se?

Bilder på lite sushi la jag in igår så det är ju bara att kolla tillbaks ett dygn.

 

jag har lite köttbullar i gräddig sås i kylen på andra våningen, får jag 20 hjärtan, så kan jag tänka mej att fota dem, och lägga upp dem här!

 

För dem som inte kan vänta är här nedan en bild på nåt liknande!

kottbullar-med-pressgurka-och-farskpotatis.jpg.ec29002d3769834592feac0a28fe6f8c.jpg

Miffon finns överallt...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Tommy said:

Jo jag förstår, men hur många bilder på köttbullar behöver en människa se?

Bilder på lite sushi la jag in igår så det är ju bara att kolla tillbaks ett dygn.

 

jag har lite köttbullar i gräddig sås i kylen på andra våningen, får jag 20 hjärtan, så kan jag tänka mej att fota dem, och lägga upp dem här!

 

För dem som inte kan vänta är här nedan en bild på nåt liknande!

kottbullar-med-pressgurka-och-farskpotatis.jpg.ec29002d3769834592feac0a28fe6f8c.jpg

Miffon finns överallt...

 

 

MVH

Tack för fotot. Nu förstår jag bättre. En fröjd för ögat. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite snabbnudlar så här på nattkvisten, men alla vet ju hur de ser ut...

 

 

 

snabbnudlar.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Benriach said:

Lite snabbnudlar så här på nattkvisten, men alla vet ju hur de ser ut...

 

 

 

snabbnudlar.jpg

Michelinklass på kocken :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade sen en gammal frysskadad piggelin från 2016 längst in i frysen, ja ni kan ju tänka er hur den såg ut...

 

 

frysskadad piggelin.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Såg ut som köttbullar med rostad oskalad potatis i gräddsås,

Nja, nu var det väl en bildtråd.....förslagsvis enl egentagen, annars blir det ju lite trist då de flesta kan googla själv.

1129977998_Skarmavbild2020-01-22kl_06_17_03.png.e64ec386c308575964e68efd7e5abc1c.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...