Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Benriach:

Någon som testat O`learys lite "finare" ställe Boston grill eller vad det nu heter?

Fast det är kanske same shit different name...

Har för mig att jag käkat på något sånt på centralen Stockholm, ligger det ett sånt där O´learys låg innan?

Isåfall var det inget speciellt vad jag minns, var nog bara lite högre pris och annan färg på dukarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ingen aning, gissar att det oftast är så.

Men troligen var inte falang-chef på plats, och då improviserar dem lite.

 

Ungefär som när jag visar Filipinkockar div maträtter, de första gångerna så blir det ok när de gör det själva, sen improviserar de gärna och ändrar lite som de tycker, om plötligt är det bara nått mischmasch.

Om du hajjat det minsta varfor Pinoy inte bryr sig ett skit om vad du forsoker att lara det dom enbart garvar bakom din rygg.

Bra eller anus, dom har varit koloniserade i valdigt manga år, något som du kanske missat i din iver att lara ut hur riktig mat skall lagas...

Bra du att DU Visar, dom gör det (lagar till) som do lärt sig ifrån generationer tidigare.

Att dom vet att det ar helt forkastligt att addera socker och glutamat skiter dom hogaktningsfullt

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev judazzz:

Om du hajjat det minsta varfor Pinoy inte bryr sig ett skit om vad du forsoker att lara det dom enbart garvar bakom din rygg.

Bra eller anus, dom har varit koloniserade i valdigt manga år, något som du kanske missat i din iver att lara ut hur riktig mat skall lagas...

Bra du att DU Visar, dom gör det (lagar till) som do lärt sig ifrån generationer tidigare.

Att dom vet att det ar helt forkastligt att addera socker och glutamat skiter dom hogaktningsfullt

Fattar inte vad du svamlar om riktigt.

ÄR man anställd för att göra en sak så ska man göra det, annars får man sparken så är det, och det förstår de flesta!

En Thaikock som inte vill lära sig laga västerländsk mat på en Svensk restaurang blir inte långvarig, samma med en filipin som inte vill lära sig, eller vill laga västerländsk mat om han är på en västerländsk arbetsplats, hur enkelt som helst.

Men nu förutsätter vi att dessa båda lärt sig yrket före de får jobbet, är ju inte vilka bondgossar som helst som får jobbet, men ibland så skenar deras fantasi iväg, inte särskilt svårt att rätta till det.

Men som sagt, vill de inte rätta sig så är det bara att packa kappsäcken, no problem!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev judazzz:

Om du hajjat det minsta varfor Pinoy inte bryr sig ett skit om vad du forsoker att lara det dom enbart garvar bakom din rygg.

Bra eller anus, dom har varit koloniserade i valdigt manga år, något som du kanske missat i din iver att lara ut hur riktig mat skall lagas...

Bra du att DU Visar, dom gör det (lagar till) som do lärt sig ifrån generationer tidigare.

Att dom vet att det ar helt forkastligt att addera socker och glutamat skiter dom hogaktningsfullt

Inte visste jag att Boa hade en bror :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Inte visste jag att Boa hade en bror :look_down:

:)

5a6c5983d6566_Skarmavbild2018-01-27kl_11_50_02.png.1f3db9e61c3b6d3413fad2ad46d50dc2.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Dagens frulle

 

D0AD9A37-F5EF-454E-B738-ABC520FA68DE.thumb.jpeg.a9eb39003ddfe3e1246c045d9ad37570.jpeg

 

och en kopp java

 

enis

Nästan samma fast inte lika vackert, sallad Jonnys senap, kryddost, bräckt skinka och ägg... Fantastiskt gott! :nyam:

 

DSC_3162.thumb.JPG.98c382ee7c577792e597b3e3820f1b74.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men apropå resturangkedjor och kass mat(kassa kockar) så tar nog Harrys på Phuket priset, fick pytt i panna utan potatis för ett par år sedan :)

 

pytt.jpg.c58a5c8e7a6afe511f3280ec8d301c2a.jpg 

 

Perfekt. LCHF.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Dagens frulle

 

D0AD9A37-F5EF-454E-B738-ABC520FA68DE.thumb.jpeg.a9eb39003ddfe3e1246c045d9ad37570.jpeg

 

och en kopp java

 

enis

Skicka tillbaks den till köket. Osten har ju inte smält tillräckligt. :kort::rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

En pizza, öl och en kaffe från den gröna ön

IMG_20180127_142153.thumb.jpg.3a99171ce6990533fa3e9905549f1194.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Peolito:


Stackars oxe emoji1.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, det var en seg jävel! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

image.thumb.jpg.4ca425942bece78a10dd0c16e9ca36b2.jpg

 

varmrätt!!

 

 

Det verkar vara bra käk i polarns garage ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

image.thumb.jpg.4d77bf1b81537e1ae0981a22b66834ae.jpg

 

Förrätt nu....

 

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

image.thumb.jpg.4ca425942bece78a10dd0c16e9ca36b2.jpg

varmrätt!!

 

 

 

Å du hänger fortfarande i knäveck från taket när du plåtar..........:giggle:

Sjukt imponerad av din vighet........:rotfl:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Försökte mig på en sataysås med onödigt mycket kaninfoder i geggan........

Strimlad vitkål, morötter, paprika + diverse annat från grönsaksodlingen........:giggle:

Kokosmjölk, chili, röd currypasta, fisksås, sweet chili, samt givetvis pulveriserade jordnötter........

Aus geputtren........:D

DSCN0425.thumb.JPG.41bb5de0e94ead18925ffd3c5e169368.JPG

 

 

Råris, grillade kycklingspett + den hemmagjorda ursäkten för sataysås och så blev det middag idag igen......... :nyam: :giggle: 

DSCN0427.thumb.JPG.cd9e6f6356725e0f186ac90cce6595b2.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Försökte mig på en sataysås med onödigt mycket kaninfoder i geggan........

Strimlad vitkål, morötter, paprika + diverse annat från grönsaksodlingen........:giggle:

Kokosmjölk, chili, röd currypasta, fisksås, sweet chili, samt givetvis pulveriserade jordnötter........

Aus geputtren........:D

DSCN0425.thumb.JPG.41bb5de0e94ead18925ffd3c5e169368.JPG

 

 

Råris, grillade kycklingspett + den hemmagjorda ursäkten för sataysås och så blev det middag idag igen......... :nyam: :giggle: 

DSCN0427.thumb.JPG.cd9e6f6356725e0f186ac90cce6595b2.JPG

Ersätt tungmetall- riset med utsökt potatis istället. Jag har försökt länge övertyga familjen.  Ingen respons alls. Men jag kämpar vidare.. 

Mpat

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Försökte mig på en sataysås med onödigt mycket kaninfoder i geggan........

Strimlad vitkål, morötter, paprika + diverse annat från grönsaksodlingen........:giggle:

Kokosmjölk, chili, röd currypasta, fisksås, sweet chili, samt givetvis pulveriserade jordnötter........

Aus geputtren........:D

DSCN0425.thumb.JPG.41bb5de0e94ead18925ffd3c5e169368.JPG

 

 

Råris, grillade kycklingspett + den hemmagjorda ursäkten för sataysås och så blev det middag idag igen......... :nyam: :giggle: 

DSCN0427.thumb.JPG.cd9e6f6356725e0f186ac90cce6595b2.JPG

Yakitori spett, vilken leverantor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
6 timmar sedan, skrev Nakhon:

Ersätt tungmetall- riset med utsökt potatis istället. Jag har försökt länge övertyga familjen.  Ingen respons alls. Men jag kämpar vidare.. 

Mpat

Jag äter vad jag vill och vad jag är sugen på för stunden.......

Med tanke på hur sällan jag äter ris och att innehållet av tungmetall ligger under gränsvärdena i Sverige så är det nog större risk att jag dör av ålderdom innan jag blir förgiftad av riset.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...