Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Kött å potäter

 

IMG_3154.thumb.JPG.761978bbf2d2b6092105aa1fe9eedde4.JPG

 

 

Fast....hamburgare är ju gott också. Flippin burgers sägs väl vara det bästa .... i Stockholm.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Sangwal:

2112, där blev väl vi mer eller mindre utsängda från...... 😚

 

Rock on!

Nä fan, vi fick bara inte dricka något....stor skillnad! Och Vasagrillen håller ungefär samma klass ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
15 minuter sedan, skrev Fredman:

Nu har jag aldrig blivet besviken på Kött och bar och blir lite förvånad över att de har skickat ut något som inte lever upp till deras standard.

Jag har jobbat med restaurangbranschen i 30 år och när jag började var det helt ok med färdiga pannbiffar kanske var de också  bättre än de restaurangen gör själva? Idag skulle den restaurang som serverade något sådant inte överleva. Gillar du även färdigstekta pannkakor? Inom en snar framtid kommer färdiga hamburgare att serveras på McD, Max och Sibylla men att det kommer att finnas sådan mat på ställen där man äter med kniv och gaffel tvivlar jag på. 

Kul om korven kan få samma utveckling, Constantino har ju länge gjort egen korv och jag träffade Roland Persson i veckan dom har ett spännande korvprojekt på gång.

Vi har alla olika standard och du behöver inte gå igång så förbannat för att du gillar halvfabrikat. Själv tycker jag med att OLearys har en jämn kvalitet men tyvärr allt för låg för min smak. Den första som de öppnade i Göteborg var nytänkande och före sin tid men de har stått still och nästan gått bakåt.

 

 

Ha en trevlig kväll! 

 

 

 

Ha ha ha ha, jag gick inte "igång så förbannat" utan beskrev mest den verkligheten jag lever i idag.......

Idag producerar vi sjukt mycket hamburgare som är färdiga för grill- eller stekbordet (dock ej förgrillade utan helt råa) och levererar till de stora restauranggrossisterna runt om i Sverige.........

Dessa består av grovmald nötfärs innehållande 60% högrev, 30% bringa & 10% nöttalg.......

Inga kryddor och inga tillsatser......

Dessa uppskattas enormt av flertalet "fina" hamburgerhak p.g.a. att allt är konstant........

D.v.s. malingen är alltid densamma, formningen är alltid densamma och alla burgare är alltid lika tjocka och lika stora.......

 

Färdigstekta pannkakor är kanske inte den bästa jämförelsen.........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
40 minuter sedan, skrev M33:

Jag tycker Olearys har en jämn nivå, tyvärr är den låg jämfört med andra. För ett antal år sedan fanns det få bra burgarhak och då gillade man Olearys men nu har även jag tröttnat.

2112 på magasinsgatan eller Grevens gastro i kba serverar flera gånger bättre burgare till samma peng eller lägre, dock inga popcorn, rutiga dukar eller trött personal.

 

 

Köper det rätt av men du lyckades ju inte få in oss på 2112 senast, så det blir svårt att avgöra........:rotfl:

Men det var egentligen inte det som var pudels kärna (eller va man nu säger :giggle:)..........

 

Kan dock säga att minst en av dessa två restauranger inhandlar färdigproducerade burgare klara för grillen..........

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev M33:

Nä fan, vi fick bara inte dricka något....stor skillnad! Och Vasagrillen håller ungefär samma klass ;) 

Att inte bli serverad är som att bli utslängd genom rutan..😜

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ha ha ha ha, jag gick inte "igång så förbannat" utan beskrev mest den verkligheten jag lever i idag.......

Idag producerar vi sjukt mycket hamburgare som är färdiga för grill- eller stekbordet (dock ej förgrillade utan helt råa) och levererar till de stora restauranggrossisterna runt om i Sverige.........

Dessa består av grovmald nötfärs innehållande 60% högrev, 30% bringa & 10% nöttalg.......

Inga kryddor och inga tillsatser......

Dessa uppskattas enormt av flertalet "fina" hamburgerhak p.g.a. att allt är konstant........

D.v.s. malingen är alltid densamma, formningen är alltid densamma och alla burgare är alltid lika tjocka och lika stora.......

 

Färdigstekta pannkakor är kanske inte den bästa jämförelsen.........

Jo jag är mer familjär än du tror med era burgare och övrigt sortiment då jag såg på en bild vart du jobbar. Finns ett flertal i samma nivå även om ni normalt har en bra standard men att jämföra dem med de hemlagade är i de flesta fall löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
12 minuter sedan, skrev M33:

Nä fan, vi fick bara inte dricka något....stor skillnad! Och Vasagrillen håller ungefär samma klass ;) 

 

Jag är portad från Vasagrillen........

Hoppas det blir bättre när de flyttar tvärs över gatan........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

 

Köper det rätt av men du lyckades ju inte få in oss på 2112 senast, så det blir svårt att avgöra........:rotfl:

Men det var egentligen inte det som var pudels kärna (eller va man nu säger :giggle:)..........

 

Kan dock säga att minst en av dessa två restauranger inhandlar färdigproducerade burgare klara för grillen..........

 

Skyller på Samet som var först på plats! Pissrestauranger som inte tar bokningar på helger.... och angående prefab gissar jag på 2112 :) Även om deras 666grams burgare borde vara rätt unik som prefab....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Precis nyss, skrev Fredman:

Jo jag är mer familjär än du tror med era burgare och övrigt sortiment då jag såg på en bild vart du jobbar. Finns ett flertal i samma nivå även om ni normalt har en bra standard men att jämföra dem med de hemlagade är i de flesta fall löjligt.

 

Jämförde inte med hemlagade utan bara konstaterade att de var uppskattade och såldes bra i restaurangvärlden och gav uttryck för att det verkar vara ditåt som utvecklingen går.......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jämförde inte med hemlagade utan bara konstaterade att de var uppskattade och såldes bra i restaurangvärlden och gav uttryck för att det verkar vara ditåt som utvecklingen går.......

 

Ja kanske i kedjevärden men i enskilda restauranger är det nog få. Hur som helst så har jag svårt att se vad vidare diskussioner skulle tillföra.

Är i Kalmar 1-3 gånger i månaden och kan vi hitta ett gemensamt datum så ska jag ta dig till K&B på en visning av kök och en öl så kommer du att inse att det finns få restauranger som de utanför storstäderna. 

Du som gillar kött kan ju dregla en stund utanför deras mörningsskåp. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 minuter sedan, skrev Fredman:

Ja kanske i kedjevärden men i enskilda restauranger är det nog få. Hur som helst så har jag svårt att se vad vidare diskussioner skulle tillföra.

Är i Kalmar 1-3 gånger i månaden och kan vi hitta ett gemensamt datum så ska jag ta dig till K&B på en visning av kök och en öl så kommer du att inse att det finns få restauranger som de utanför storstäderna. 

Du som gillar kött kan ju dregla en stund utanför deras mörningsskåp. 

 

Jo, vi har ju vårat kött hängdes i de mörningsskåpen, så jag vet hur det ser ut..........:great:

Hade varit trevligt men jag åker inte till Kalmar så ofta som förr, men när det händer kommer jag höra av mig.......

Har tidigare sagt att jag skulle vilja träffa dig och det kvarstår........:D

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
25 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jo, vi har ju vårat kött hängdes i de mörningsskåpen, så jag vet hur det ser ut..........:great:

Hade varit trevligt men jag åker inte till Kalmar så ofta som förr, men när det händer kommer jag höra av mig.......

Har tidigare sagt att jag skulle vilja träffa dig och det kvarstår........:D

 

Ja bland annat,vi fixar till det om inte annat till våren. Grymt fin stad för övrigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
19 minuter sedan, skrev Fredman:

Ja bland annat,vi fixar till det om inte annat till våren. Grymt fin stad för övrigt. 

 

Framför allt på våren.......

Fan va dött det är nu på vintern i centrum......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Själv tycker jag med att OLearys har en jämn kvalitet men tyvärr allt för låg för min smak. Den första som de öppnade i Göteborg var nytänkande och före sin tid men de har stått still och nästan gått bakåt.

Där har du en poäng. O'Learys är som McDonalds. Du vet vad du får. Men du vet redan innan att du kommer bli besviken. 

 

Den första de öppnade går inte jämföra med. På dem tiden gjordes allt i köket. Känner kocken som utformat de flesta av O'Learys rätter. Han åkte sedan runt och lärde upp personalen på de andra ställena som Jonas öppnade runt om i landet. 

 

Men när det blev för stort. Ja då har ju även de gått över till halvfabrikat för att kunna hålla en jämn kvalitet mellan sina ställen. 

 

Personligen tycker jag O'Learys blivit sämre sedan Jonas sålde för några år sedan. Kanske de nya ägarna är mer intresserade av pengar och vinst än att göra god mat? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev samet:

Där har du en poäng. O'Learys är som McDonalds. Du vet vad du får. Men du vet redan innan att du kommer bli besviken. 

 

Den första de öppnade går inte jämföra med. På dem tiden gjordes allt i köket. Känner kocken som utformat de flesta av O'Learys rätter. Han åkte sedan runt och lärde upp personalen på de andra ställena som Jonas öppnade runt om i landet. 

 

Men när det blev för stort. Ja då har ju även de gått över till halvfabrikat för att kunna hålla en jämn kvalitet mellan sina ställen. 

 

Personligen tycker jag O'Learys blivit sämre sedan Jonas sålde för några år sedan. Kanske de nya ägarna är mer intresserade av pengar och vinst än att göra god mat? 

Jonas har köpt tillbaka O’Learys från SSP sedan några år. SSP driver dock de som ligger på flygplatser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Jonas har köpt tillbaka O’Learys från SSP sedan några år. SSP driver dock de som ligger på flygplatser. 

Skicka han till Gävle

 

"Vi var två som beställde hamburgare som varmrätt. Brödet var till största del stenhårt, så vi skickade tillbaka tallrikarna efter några tuggor. " 

"servitrisen kommer och berättar att kocken säger att det ska ta minst en halvtimme att få nya burgare. Vi tog tillbaka det vi hade mot rabatt, men när tallrikarna kom tillbaka så var tillbehören (slaw och gurka) bortplockade." "fick svaret att "kocken inte hade gjort fel, hen visste inte att brödet var hårt""

 

Bara en av många upplyftande recensioner på FB

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

det ska ta minst en halvtimme att få nya burgare.

Ska man ha en halvtimme på sig för att fixa nya burgare, uppenbarligen halvfabrikat numera, så ska man nog inte kalla sig kock och kanske söka sig till en annan branch.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men apropå resturangkedjor och kass mat(kassa kockar) så tar nog Harrys på Phuket priset, fick pytt i panna utan potatis för ett par år sedan :)

 

pytt.jpg.c58a5c8e7a6afe511f3280ec8d301c2a.jpg 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som testat O`learys lite "finare" ställe Boston grill eller vad det nu heter?

Fast det är kanske same shit different name...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Enis:

Skicka han till Gävle

 

"Vi var två som beställde hamburgare som varmrätt. Brödet var till största del stenhårt, så vi skickade tillbaka tallrikarna efter några tuggor. " 

"servitrisen kommer och berättar att kocken säger att det ska ta minst en halvtimme att få nya burgare. Vi tog tillbaka det vi hade mot rabatt, men när tallrikarna kom tillbaka så var tillbehören (slaw och gurka) bortplockade." "fick svaret att "kocken inte hade gjort fel, hen visste inte att brödet var hårt""

 

Bara en av många upplyftande recensioner på FB

 

/Enis

En jefla attityd, om servitrasan kommer med det beskedet hade jag fragat henne om hon vet hur det kanns att vara arbetslos.

Det ar valdigt enkelt att gora det enkelt, kockjavelen ar orkeslos, men vem vet bilden som du skickade upp Enis, en bit salt gurka som  landat i rosa dressing.

Skamligt for dom vet att arbetsgivaren formodligen betalar kalaset nar en medarbetare ska avtackas

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicken tur att man inte är så där jätte förtjust i hamburgare. Mest frugan som vill ha ibland när vi är och handlar och då hänger man på :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men apropå resturangkedjor och kass mat(kassa kockar) så tar nog Harrys på Phuket priset, fick pytt i panna utan potatis för ett par år sedan :)

 

pytt.jpg.c58a5c8e7a6afe511f3280ec8d301c2a.jpg 

 

 

Thaikock denna dag?

 

du var ju både man och falang så hen tycke väl inte att det behövdes :big_smile:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

Thaikock denna dag?

Ingen aning, gissar att det oftast är så.

Men troligen var inte falang-chef på plats, och då improviserar dem lite.

 

Ungefär som när jag visar Filipinkockar div maträtter, de första gångerna så blir det ok när de gör det själva, sen improviserar de gärna och ändrar lite som de tycker, om plötligt är det bara nått mischmasch.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...