Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Hej forumister idag har jag införskafffat dessa,men behöver kryddhjälp. Vill ha soppan som man fick förr inget nytt italieskt/thailändsk utan som man fick förr.

Med vänlig hälsning Leadbelly

WIN_20171104_13_55_36_Pro.jpg

Ändrades av leadbelly
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen på friterat så jag hamna hos kinesen. 

20171104_122157.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev leadbelly:

Hej forumister idag har jag införskafffat dessa,men behöver kryddhjälp. Vill ha soppan som man fick förr inget nytt italieskt/thailändsk utan som man fick förr.

Med vänlig hälsning Leadbelly

WIN_20171104_13_55_36_Pro.jpg

Mejram, timjan och lagerblad...fantastiskt gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser grymt ut! Vart ligger detta stället? 
Lijeholmstorget. Rekommenderas. Riktigt bra mat.
3830c79181dc0652f3fe702fd3f3b262.jpg

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leadbelly:

Hej forumister idag har jag införskafffat dessa,men behöver kryddhjälp. Vill ha soppan som man fick förr inget nytt italieskt/thailändsk utan som man fick förr.

Med vänlig hälsning Leadbelly

WIN_20171104_13_55_36_Pro.jpg

Jag tycker att receptet som står på paketet är bra, en hel gul lök, skalad får koka med, brukar ta lite mer salt och timjan, nån tipsade om att lägga i lite vitlök också för att runda av smaken, men det har jag inte testat ännu.

 

Bacon istället för fläsk ger en fin smak, men som jag ser det är nog rimmat fläsk godast.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Igår blev det en kycklinggratäng.........

Preppade duktigt.......

IMG_1254.thumb.JPG.836ba13843d318b0a34025db296191b0.JPG

 

 

Allt frästes på i flera steg.........

Mycket grönsaker, då jag tänkte undvika snabba kolhydrater........

IMG_1259.thumb.JPG.23c6b9b45d4deeffe76ea0bd504b1603.JPG

 

 

Sedan ner i en ugnsfast form.......

IMG_1261.thumb.JPG.1c411b066db47947de4bfaee780eb19e.JPG

 

 

Därpå hällde jag över en gräddblandning med diverse krydderier........

IMG_1262.thumb.JPG.e8a0f708bc87676a931cea50de6f896c.JPG

 

 

Toppades med Västerbottenost och en god fetaost för att sedan skickas in i ugnen på 200 grader i drygt 20 minuter........

IMG_1263.thumb.JPG.180b93c4bb74efe44aefb954f7472c62.JPG

 

 

Färdiggratinerat........

IMG_1265.thumb.JPG.ca37f40e765db655e041f3eccf2cc574.JPG

 

 

Satt som en smäck.........:nyam: :thumbsup:

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Robin hood. Riktigt dålig burgare. Ganska fin på bild dock. 

 

2E53325D-5E25-48C3-A047-92938C520701.thumb.jpeg.50b117fa41215421f308931c4b9e2149.jpeg

 

Burgare är fan svårt alltså. Jag tycker nog att 8 av 10 som man får på "ballhaken" är dåliga.

 

Köttet, fetthalten, kryddningen, stekningen... så mycket kan gå fel med den lilla köttbiten. För det är ju trots allt köttet som är stjärnan. Allt annat är bara statister på tallriken.

 

Jag blir riktigt sne när man beställer på ett "bra" ställe. Pröjsar närmare 200 spänn å får in skit. Ne, jag har hittar några bra ställen som jag återvönder till. Annars skall jag nog börja stalka @Kötthandlarn istället, hans kök verkar ju grymt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

Robin hood. Riktigt dålig burgare. Ganska fin på bild dock. 

 

2E53325D-5E25-48C3-A047-92938C520701.thumb.jpeg.50b117fa41215421f308931c4b9e2149.jpeg

 

Robin Hood i bkk?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev samet:

Burgare är fan svårt alltså. Jag tycker nog att 8 av 10 som man får på "ballhaken" är dåliga.

 

Köttet, fetthalten, kryddningen, stekningen... så mycket kan gå fel med den lilla köttbiten. För det är ju trots allt köttet som är stjärnan. Allt annat är bara statister på tallriken.

 

Jag blir riktigt sne när man beställer på ett "bra" ställe. Pröjsar närmare 200 spänn å får in skit. Ne, jag har hittar några bra ställen som jag återvönder till. Annars skall jag nog börja stalka @Kötthandlarn istället, hans kök verkar ju grymt! 

Grevens Gastro i Kungsbacka, jävligt bra burgare. Det kan nog @hamnoi intyga.

Testa om du är i krokarna någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
36 minuter sedan, skrev samet:

Burgare är fan svårt alltså. Jag tycker nog att 8 av 10 som man får på "ballhaken" är dåliga.

 

Köttet, fetthalten, kryddningen, stekningen... så mycket kan gå fel med den lilla köttbiten. För det är ju trots allt köttet som är stjärnan. Allt annat är bara statister på tallriken.

 

Jag blir riktigt sne när man beställer på ett "bra" ställe. Pröjsar närmare 200 spänn å får in skit. Ne, jag har hittar några bra ställen som jag återvönder till. Annars skall jag nog börja stalka @Kötthandlarn istället, hans kök verkar ju grymt! 

 

Fan va jag är enig om burgarna......

Sedan det blev "koscher" med fina burgare skall alla ha det på menyn men allt som oftast blir man besviken.....

Många skryter om 70% högrev & 30% bringa men det spelar ingen som helst roll om köttet inte har fått mogna eller om man tar det från gamla mjölkkossor eller liknande......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev M33:

Grevens Gastro i Kungsbacka, jävligt bra burgare. Det kan nog @hamnoi intyga.

Testa om du är i krokarna någon gång.

 

MPR-träff i Kungsbacka???.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

 

MPR-träff i Kungsbacka???.......:thumbsup:

Vi hade ett par innan sommaren, fick du ingen inbjudan ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

E76A3BF9-9607-4B91-92D9-1CF4A2B8AABA.thumb.jpeg.4da8a3c510715246489aafb900c6b217.jpeg

helstekt oxfilé med rostad småpotatis samt rödvinssås, fantastiskt gott

 

84A6BF33-B4F6-4F11-9168-39FBA46ECB90.thumb.jpeg.e89b845575bc98ad05017557b75eb6e5.jpeg

 

Fares päronpaj med vispad grädde till dessert även det makalöst

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

Robin hood. Riktigt dålig burgare. Ganska fin på bild dock. 

 

2E53325D-5E25-48C3-A047-92938C520701.thumb.jpeg.50b117fa41215421f308931c4b9e2149.jpeg

 

Godaste burgarna i Pattaya finns hos Jim’s Burger & Beers,en bit ovanfor Central Marina, 8/179 Petrakul Rd. Dom har dessutom ett bra urval av bira.

Dock ska man passa sig for att bestalla dom "svarta" broden som har en konstig bismak, det finns olika vagar att fa till sk. Black buns.

En del anvander finmalet aktivt kol som inte ska forvaxlas med kolet som anvands vid att rena skitdaligt hembrant eldvatten.

Det finns svart smaklos karamell farg eller light chocolate malt.

 

Manga hyllar Hard rock hotel,Pattayas burgare. Den ar bra men har ett valdigt overpris.

 

Hela konceptet hos Robin Hoods verkar tveksamt, dom tog over ett par stallen uppe vid soi Langkee i Maj i ar, for att nagra veckor senare

tagit ner sina flaggor/flyers pa utsidan

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Fan va jag är enig om burgarna......

Sedan det blev "koscher" med fina burgare skall alla ha det på menyn men allt som oftast blir man besviken.....

Många skryter om 70% högrev & 30% bringa men det spelar ingen som helst roll om köttet inte har fått mogna eller om man tar det från gamla mjölkkossor eller liknande......

 

Till viss del haller jag med, storsta banditen ar dock att miljo och halsa i valdigt manga kommuner vill att burgare ska ha natt en stekgrad over 80 celsius,

mao. overkorda och torra, inte ens i narheten av medium rare...

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev judazzz:

Till viss del haller jag med, storsta banditen ar dock att miljo och halsa i valdigt manga kommuner vill att burgare ska ha natt en stekgrad over 80 celsius,

mao. overkorda och torra, inte ens i narheten av medium rare...

Vet inte hur Riche är nu men när jag tog burgaren där för 2-3 år sedan så fick man medium-rare. Riktigt jävla bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev judazzz:

Godaste burgarna i Pattaya finns hos Jim’s Burger & Beers,en bit ovanfor Central Marina, 8/179 Petrakul Rd. Dom har dessutom ett bra urval av bira.

Dock ska man passa sig for att bestalla dom "svarta" broden som har en konstig bismak, det finns olika vagar att fa till sk. Black buns.

En del anvander finmalet aktivt kol som inte ska forvaxlas med kolet som anvands vid att rena skitdaligt hembrant eldvatten.

Det finns svart smaklos karamell farg eller light chocolate malt.

 

Manga hyllar Hard rock hotel,Pattayas burgare. Den ar bra men har ett valdigt overpris.

 

Hela konceptet hos Robin Hoods verkar tveksamt, dom tog over ett par stallen uppe vid soi Langkee i Maj i ar, for att nagra veckor senare

tagit ner sina flaggor/flyers pa utsidan

 

En bit ovanför central marina? Ska man förbi på 2 road eller upp till höger efter central marina?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev berlitz:

En bit ovanför central marina? Ska man förbi på 2 road eller upp till höger efter central marina?

Du skall igenom Central Marina upp till gatan ovanför. Sväng vänster, där ser du det 3 meter höga staketet runt basketkorgen.

Du är framme!

 

https://www.google.se/maps/place/Jim's+Burger+%26+Beers+Pattaya/@12.9472353,100.8914721,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x1eba39db8fd7b52c!8m2!3d12.9472353!4d100.8914721

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Vet inte hur Riche är nu men när jag tog burgaren där för 2-3 år sedan så fick man medium-rare. Riktigt jävla bra.

 

1 minut sedan, skrev M33:

Vet inte hur Riche är nu men när jag tog burgaren där för 2-3 år sedan så fick man medium-rare. Riktigt jävla bra.

Pa den "tiden" nar det var hype sa la sig inte miljo och halsa i hur burgarnas stekgrad var,

Flippin burger och Bun meet bun fanns inte i deras radar av undersokningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...