Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Ännu en beställning från junior.

Stekte fläsk och bacon, rev grana padano som blandades med ägg & grädde. Slutresultat en krämig carbonara.IMG_1454.thumb.JPG.3a52c42d9f0ae31c1da273c32d11d3d0.JPGIMG_1456.thumb.JPG.48d12db31feee94ca4dee7047f098034.JPGIMG_1457.thumb.JPG.4b8c5303d491ffe7f88e1b5639a61740.JPGIMG_1460.thumb.JPG.931f41e395608a6b295a1c5b1351cad7.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_1109.thumb.JPG.82fd1ce5439ec4375598481f22b262dc.JPG

 

kvällsfika

 

ägg och falukorvsmacka

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter svamprens serverades söndagsmiddagen i uterummet... 

 

DSC_2087.thumb.JPG.a15bbe5865602bc1f69c10ff49fb9b14.JPG

 

Med fräscha blomster på bordet.. 

 

DSC_2088.thumb.JPG.8d9489a0d8294ecad8177637ba7dab19.JPG

 

Smörstekt rödtungafilé, kokt potatis, pimpad köperomsås och tomatsallad pyntad med basilika.. 

 

DSC_2091.thumb.JPG.55ff72ccc24f5b8f28d5eec4e848b408.JPG

 

En tysk sval finöl till.. Underbart! 

 

DSC_2092.thumb.JPG.9b566f04abc9fe9e2be6c45d36521013.JPG

 

Det blev lite rester kvar av fredagens äpplepaj och det fick bli avslutning på helgen....fantastiskt gott! :nyam:

 

DSC_2093.thumb.JPG.b5795ef7b3775f6ed847b2e754fe3dba.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunch skylskåpsrens från helgen kräftetjärtar pepparsalami  gräddädel osv lite Gourmet på Måndagen:Yes:

IMG_20171009_121625.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

É den bra?

Jobbar inte så långt därifrån, så det kan ju bli ett nytt lunchhak........

image.png.eefdedc1c488189a76eaea24285862e4.png

 

Nr. 1 är originalet. Hans första ställe. 

Stig Centre är ställe nr.2 

Mölndal nr. 3

Älvängen nr. 4

 

Vi hamnar på nr.1 ibland för det är nära kontoret. Det är okay. Men inte mer. Brett utbud. Flera olila husman och asiatiska rätter att välja på. Så är vi många som åker hittar alla något. 

 

Men i ärlighetens namn. Det finna bättre ställen. På Stig Center finns Hsin Hsin som var asiatisk buffé  som är betydligt bättre.  Eller så ner till älven till Paus. Salladsbuffé. På sommaren har de grillat på uteserveringen. 

 

Vi var på Johanssons i Älvängen. Där finns inga alternativ. Därav valet.  :pudency:

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_1110.thumb.JPG.ff6c34c161708bbbf65acc4c51b3ac60.JPG

 

frugans hemtrillade med tillbehör 

 

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Till middag idag blev det...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Absolut ingenting.......

IMG_1174.thumb.JPG.87889df3d834ebeea3a372aa8f0f3220.JPG

 

 

Det är så jäkla tråkigt att komma hem efter en lång arbetsdag och laga middag till sig själv.........

Blir allt som oftast en sen lunch istället, så man slipper middagsbestyret........

Går hellre och lägger mig hungrig........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎08 at 16:15, skrev Kötthandlarn:

 

É den bra?

Jobbar inte så långt därifrån, så det kan ju bli ett nytt lunchhak........

image.png.eefdedc1c488189a76eaea24285862e4.png

 

8 timmar sedan, skrev samet:

 

Nr. 1 är originalet. Hans första ställe. 

Stig Centre är ställe nr.2 

Mölndal nr. 3

Älvängen nr. 4

 

Vi hamnar på nr.1 ibland för det är nära kontoret. Det är okay. Men inte mer. Brett utbud. Flera olila husman och asiatiska rätter att välja på. Så är vi många som åker hittar alla något. 

 

Men i ärlighetens namn. Det finna bättre ställen. På Stig Center finns Hsin Hsin som var asiatisk buffé  som är betydligt bättre.  Eller så ner till älven till Paus. Salladsbuffé. På sommaren har de grillat på uteserveringen. 

 

Vi var på Johanssons i Älvängen. Där finns inga alternativ. Därav valet.  :pudency:

Den vid Stigs Center har jag testat ett par gånger, ett stort urval av, i bästa fall halvbra rätter...

Man behöver aldrig gå hungrig därifrån, men inget smakar egentligen riktigt bra.

Nr 1 har jag inte provat.

 

Hsin Hsin, är det den som ligger på baksidan av Stigs Center?

Känns som att jag får köra lite "Industri spionage" där!

 

Vi åt buffén på Rose Garden vid Willys i Sisjön i Söndags, en halv tumme upp, lillan gillade det stekta riset och jag gillar kinesernas sätt att tillaga fläskkött!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Till middag idag blev det...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Absolut ingenting.......

IMG_1174.thumb.JPG.87889df3d834ebeea3a372aa8f0f3220.JPG

 

 

Det är så jäkla tråkigt att komma hem efter en lång arbetsdag och laga middag till sig själv.........

Blir allt som oftast en sen lunch istället, så man slipper middagsbestyret........

Går hellre och lägger mig hungrig........

Hmm gör jag så blir det en macka med ett glas mjölk mitt i natta

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

 

Den vid Stigs Center har jag testat ett par gånger, ett stort urval av, i bästa fall halvbra rätter...

Man behöver aldrig gå hungrig därifrån, men inget smakar egentligen riktigt bra.

Nr 1 har jag inte provat.

 

Hsin Hsin, är det den som ligger på baksidan av Stigs Center?

Känns som att jag får köra lite "Industri spionage" där!

 

Vi åt buffén på Rose Garden vid Willys i Sisjön i Söndags, en halv tumme upp, lillan gillade det stekta riset och jag gillar kinesernas sätt att tillaga fläskkött!

 

MVH

Spot on på Johansson. Mätt men inget är riktigt bra. 

 

Hsin Hsin

Ja på baksidan. Bredvid lastbilstankningen. De är kineser som driver det. Maten är kanon. Lunchbuffé med diverse rätter från asien. Kina, Thai, Indonesien och Japan (Sushi).

 

Glassbuffé till dessert också :big_smile:

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens brunch då man tog en sovmorgon.

Laxskojs kanske man kan kalla denna rätt.  Blomkålsmos gjord med smör, grädde, lax och bacon.

Gott blev det men några rödbetor och saltgurka hade suttit fint till

DSC00029.jpg.7a533d76b1e223858a3e8fdcd2b2ce86.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Var då?

Tango på KI, Huddinge Sjukhus

 

Dags för den där middagen snart..

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_1116.thumb.JPG.e6e0220011a9f2211d37c9214e0d2438.JPG

 

grillad fläskkarré med potatisgratäng

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev två förrätter hos Calle. En shrmpcoctail och en "Mediterranean", tre olika dipar med bröd... Fantastisk gott! 668cfbba123c27205624a3ce9e321841.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sketdag, den större av våra buffé värmare rasade vid starten  igår och höll inte värmen så vi var tvungna att fylla vattenbadet med kokande vatten hela tiden, jobbigt!

Reparatören som skulle ha kommit igår, kom idag efter lunchen... Afrikaner är de släkt med Thai?

 

Hemmets diskmaskin rasade i Söndags och efter en ordentlig felsökning beslöt jag mej för att det 25 år gamla skrället behövde bytas ut, köpte en igår och avtalade om leverans hemma tidigast 15:00 idag.

 

14:15 ringde en kille som stod utanför hemmet med den nya maskinen... "Du får vänta"...

14:30 kommer jag hem, jag har inte hunnit koppla loss den gamla maskinen, för det tänkte jag göra strax innan 15...

Exakt då ringer gubbjäveln som skall laga buffévärmaren (han var vid Thaihouse) och säger att han inte kan laga den på plats, utan måste ta den till sin verkstad, "Du får vänta"...

 

Bär in den nya diskmaskinen, och säger åt leverantören att han kan ta den gamla...

"Det har ingen sagt till mej", blir ett drygt telefonsamtal, sen försvann den gamla maskinen.

 

Tillbaka till Thaihouse, konstaterar att reparatören har rätt, idi*terna som byggt värmaren i Italien har inte tänkt ett ögonblick på servicemöjligheter, utan den måste skruvas helt isär för att kunna byta ett värmeelement... Bara för att en anställd kärring gjort fel och startat värmaren efter att hon tömt den på vatten i helgen, och vi använder inte värmaren på helgerna...

 

 

Nå jag har just ätit dagen första mål, ett par varma mackor.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...