Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Matlåda i plast

 

Idag blev det återanvänd glassbytta till lunchen

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Idag blev det återanvänd glassbytta till lunchen

/Enis

Jag lånar sonhustruns matlådor har inte råd med egna ha ha
Link to comment
Dela på andra sajter

det var inte nån som kände för att laga till kvällsmat så det blev hämtpizza....fantastiskt gott var det väl inte direkt men proppmätt blev man ju!

post-6750-0-87928500-1429818170_thumb.jp

post-6750-0-33589900-1429818178_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

En ägg o ansjovismacka till hockeyn..

         attachicon.gifIMG_7409.JPG

 

  FF

 

Jag noterar att du anammat att skiva äggen på längden.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nåt tips på bra alternativ till Beefeater?

 

Nä jag har inte det, men tänker lägga fram mina synpunkter för personal lite artigt sådär och min erfarenhet är att de är lyhörda.

Totalt sett finns det inget mathak i Pattaya som jag och frugan trivs så bra på som just Beefeater. En kombination av atmosfär, läge, personal samt kvaliteten på maten och just den sista biten väger ju tungt i skålen och därför hoppas jag att alternativet skall bli ett stabilare och ännu bättre Beefeater.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Svensk chilicorn carne slafs och kavringmackor från Eklunds bageri på Gotland införtärades i min lilla etta

 

 

Jäklar vad jag blev sugen på Chili Con Carne nu.. :nyam:

Var jättelänge sedan jag käkade det..

Brukar personligen använda Kidneybönor istället för vita bönor och det brukar bli smaskens.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Macka och te innan gym

665da03ce4ca461b2a0de50f6463bf73.jpg

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Grissida som körts lågtempad i 13 timmar. Linser och ett päron som bakats med spiskummin och honung.

Väldigt gott.

Skickat från min iPhone med Tapatalkbdcf057ee4d6327fc7111ee4ae478717.jpg

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

idag blev det en turne till Bangsak beach norr om Khao Lak där dom har den bästa seafood i hela Phangna..

post-7775-0-05837900-1429870829_thumb.jp

post-7775-0-51144400-1429870946_thumb.jp

post-7775-0-82307500-1429871084_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

.Sea Food  a la Bangsak

nu blev du precis ovän med min fru när du la in dessa bilder......ser fantastiskt gott ut!  :nyam: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lunch blev en blandad sallad, denna från Hemköp som plockar bort och fyller på flera gånger om dan.

Vilket tydligen inte varit så på Coop eller där ni andra har handlat er salladsbuffé.

post-3606-0-48094900-1429877688_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag har inte det, men tänker lägga fram mina synpunkter för personal lite artigt sådär och min erfarenhet är att de är lyhörda.

Totalt sett finns det inget mathak i Pattaya som jag och frugan trivs så bra på som just Beefeater. En kombination av atmosfär, läge, personal samt kvaliteten på maten och just den sista biten väger ju tungt i skålen och därför hoppas jag att alternativet skall bli ett stabilare och ännu bättre Beefeater.

 

Jag påtalade för sprättgöken att Gorgonzolasåsen smakade som en medioker ostsås från skolmatsalen, å nästa gång blev det jävlar i mej ändring... Riktigt bra. 

Men ja jag håller med, den här kocken har inte samma crisp sharp känsla som den förra...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påtalade för sprättgöken att Gorgonzolasåsen smakade som en medioker ostsås från skolmatsalen, å nästa gång blev det jävlar i mej ändring... Riktigt bra. 

Men ja jag håller med, den här kocken har inte samma crisp sharp känsla som den förra...

 

Väldigt bra exempel du tar här  på något som kan bli bättre och deras lyhördhet.

 

Jag tyckte precis som du om deras gorgonzolasås och nu vet alla i personalen hur jag vill ha den och det funkar vid varje beställning nämligen - köttet skall serveras med en tunn steksky och ovanpå köttbiten skall det finnas hela bitar av gorgonzolaost som smälter ner i köttbiten.

 

Vill ni ni ha det som jag, så beställ "Jannes gorgonzolavariant". Bör funka.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra exempel du tar här  på något som kan bli bättre och deras lyhördhet.

 

Jag tyckte precis som du om deras gorgonzolasås och nu vet alla i personalen hur jag vill ha den och det funkar vid varje beställning nämligen - köttet skall serveras med en tunn steksky och ovanpå köttbiten skall det finnas hela bitar av gorgonzolaost som smälter ner i köttbiten.

 

Vill ni ni ha det som jag, så beställ "Jannes gorgonzolavariant". Bör funka.

 

 du får kika in i denna tråden i morgon så ska vi se om det serveras nåt här i gnällbältet som faller herrn  i smaken......!

Link to comment
Dela på andra sajter

 du får kika in i denna tråden i morgon så ska vi se om det serveras nåt här i gnällbältet som faller herrn  i smaken...!

 

Ja hittills har du aldrig presenterat nåt här som inte ser "fantastiskt gott" ut. :)

Skall bli spännande!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hemma!

Jag tycker inte Beefeater gör särskilt god Rydberg och rent allmänt tycker jag kvaliteten på Beefeater har börjat svaja.

Väldigt olika smak på såserna från gång till gång och t o m paradrätten filébiffen är svårtuggad ibland.

 

Kanhända Daniel har tagit tidig sverigesemester.

 

 

Jag och några till var på den norska restaurangen Lindas i Jomtien i vintras och vart sjukt nöjda...

Fräscha och fina lokaler, utmärkt service samt väldigt bra mat...

Den var dessutom väldigt prisvärd jämfört med många andra restauranger i den övre klassen med "farangmat"..

Återkommer gärna igen.. :good:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...