Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Ost och korvbricka.  Putinost och lördagskorv, båda med Turun Sinappia.

Känns som en riktig bra kombination så här på annandagens morgon. :52:

 

Och till detta en Smirnoff Ice, en iskall sådan.

 

post-3602-0-29268500-1419564865_thumb.jp

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-1419603251,24_thumb.jpg

Helt underbara revbensspjäll som stått och puttrat i en järngryta i flera timmar

post-3356-1419603306,03_thumb.jpg

Och till dessert "flugsvamp med giftspindlar"

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Beefeater är kanon ,akvavit en katastrof

Ja ska du ha en sil får du nog åka ner på gatunivå ,vilket slafs du fått såg inget vidare ut

Håll dig ifrån det där jävla knarket annars är Plattan ett tips om du ska ha en sil! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll dig ifrån det där jävla knarket annars är Plattan ett tips om du ska ha en sil! :)

njae nu var det ju inte jag som skulle ha en sil ,utan jag bara tipsade om vad han kunde hitta en :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, nu får det vara nog med julmaten för i år... Fick bli en värmande gryta från Flappeland, en mustig Kaldereta.

Nötköttet fick puttra några timmar på svag värme...

 

 

post-7126-0-14231700-1419619871_thumb.jp

 

post-7126-0-26980800-1419619882_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Här gjorde man sitt bästa för att göra slut på julbordet

post-3356-1419625238,14_thumb.jpg

post-3356-1419625248,52_thumb.jpg

post-3356-1419625258,85_thumb.jpg

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frukost på hög nivå Baiyoke i BKK för 3 dar sen. Dock ej MPR godkänd pga avsaknad av sil och stekt potatis mm :wink:

 

attachicon.gif20141222_085811-1.jpg

 

 

attachicon.gif20141222_090206-1.jpg

 

Hoppas du hade det bättre än vi hade det där. Vikket jaala sophotell, men det passade ju klientelet som bodde där i April ``lilla Moskva´´

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fel med lite farangmat ibland,,,,,,systerdottern var o köpte biff o strips med grönsaker till mig,,,,,,smaka kanon,,,,,,nåra dar senare åkte jag o frugan o skulle äta där dom köpte biffen,,,,,då var det inte alls bra,,,,,köttet var segt som en skosula...så det fick dom ta ut...fick in en kycklingbiff istället,,,,,den var kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fel med lite farangmat ibland,,,,,,systerdottern var o köpte biff o strips med grönsaker till mig,,,,,,smaka kanon,,,,,,nåra dar senare åkte jag o frugan o skulle äta där dom köpte biffen,,,,,då var det inte alls bra,,,,,köttet var segt som en skosula...så det fick dom ta ut...fick in en kycklingbiff istället,,,,,den var kanon.

 

Större köttbitar är dom inte direkt bra på. Skall nästan vara en farang-kock om jag skall våga beställa en medium rare.

 

Men inte alla, ibland finns det nån som gnistrar till varenda gång. Jag kikade in i köket, inte en farang i närheten. Samma med pizza förresten.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Rester till frukosten efter en lång natt på jobbet så blev det en jul öl oxså

post-3557-0-47467400-1419670351_thumb.jp

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte idag, men jag längtar lite efter dom exklusiva restaurangerna som serverade [nånting okänt krutonger]soppa och rissoppa på morgonen.

 

Skulle troligen fixat alla krämpor, blåst sockarna av mig osv om jag glömt det vanliga "mai phet" eller var det "mai ao prik" jag brukade dra till med.

post-11193-0-08239800-1419675344_thumb.j

 

 

Med äkta nånting på bordet, senap är jag ganska säker på att det inte var i alla fall i den gula tuben.

Fast jag kollade aldrig, vissa saker är bäst att inte veta.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens middag avnjöts på ett helt nytt ställe.  Eftersom jag gillar fisk fick jag för några dagar sedan vetskap om

ett riktigt bra ställe.

 

Ingen fisk på det första...  Däremot grisar på väg på party.

 

post-3602-0-89174700-1419685057_thumb.jp

 

post-3602-0-97742400-1419685117_thumb.jp

 

Lite svårt att hitta kan jag erkänna, men flaggan hängde utanför entre´n.

 

post-3602-0-80077600-1419685216_thumb.jp

 

post-3602-0-66445900-1419685294_thumb.jp

 

Och här, Hofmästaren himself som önskar välkommen.  Inte varje dag man blir välkomnad till en av forumets legender.

 

post-3602-0-60869800-1419685380_thumb.jp

 

Och varmrätten serverades ganska tidtabellsenligt.  Laxpudding, som jag har längtat.  Minst tio år sedan jag avnjöt den senast.

 

post-3602-0-19633500-1419685538_thumb.jp

 

Här en bild av första tallriken, serverad med skirat smör.  Det blev påbackning vill jag säga.  Fantastiskt gott.

 

post-3602-0-67580100-1419685647_thumb.jp

 

Och så dags för efterrätt, den serverades i flera omgångar.  Mycket välkylda GT  i riktigt stora glas, för att vara tydlig.

 

post-3602-0-86678700-1419685797_thumb.jp

 

Sammanfattning:  Inte visste jag att Herr Fritz var en sådan mästare på svensk husmanskost.

 

Jag tackar så mycket, och jag vill ju gärna visa mina kunskaper vad anbelangar mat men det kommer tyvärr att stanna vid ägg och anjouvis mackor gjorda på Malax limpa vid nästa sammankomst.

 

PS.  Hälsa din söta och underbara fru, det blev tyvärr lite bråttom för jag var tvungen att dra vidare för vissa uppgifter.  Att man aldrig kan få lugn och ro.  DS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Khumpa blev det laab på kyckling,,patoo,,pika pi,,grönsaker,,,,,otroligt gott,,,,allt fixat av min älskade svägerska...hon är en underbar kvinna...exakt samma som frugan...dom två måste vara stöpta i samma form.hehehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens middag avnjöts på ett helt nytt ställe.  Eftersom jag gillar fisk fick jag för några dagar sedan vetskap om

ett riktigt bra ställe.

 

Ingen fisk på det första...  Däremot grisar på väg på party.

 

attachicon.gifDSCN5631.JPG

 

attachicon.gifDSCN5632.JPG

 

Lite svårt att hitta kan jag erkänna, men flaggan hängde utanför entre´n.

 

attachicon.gifDSCN5626.JPG

 

attachicon.gifDSCN5634.JPG

 

Och här, Hofmästaren himself som önskar välkommen.  Inte varje dag man blir välkomnad till en av forumets legender.

 

attachicon.gifDSCN5638.JPG

 

Och varmrätten serverades ganska tidtabellsenligt.  Laxpudding, som jag har längtat.  Minst tio år sedan jag avnjöt den senast.

 

attachicon.gifDSCN5628.JPG

 

Här en bild av första tallriken, serverad med skirat smör.  Det blev påbackning vill jag säga.  Fantastiskt gott.

 

attachicon.gifDSCN5630.JPG

 

Och så dags för efterrätt, den serverades i flera omgångar.  Mycket välkylda GT  i riktigt stora glas, för att vara tydlig.

 

attachicon.gifDSCN5635.JPG

 

Sammanfattning:  Inte visste jag att Herr Fritz var en sådan mästare på svensk husmanskost.

 

Jag tackar så mycket, och jag vill ju gärna visa mina kunskaper vad anbelangar mat men det kommer tyvärr att stanna vid ägg och anjouvis mackor gjorda på Malax limpa vid nästa sammankomst.

 

PS.  Hälsa din söta och underbara fru, det blev tyvärr lite bråttom för jag var tvungen att dra vidare för vissa uppgifter.  Att man aldrig kan få lugn och ro.  DS.

 

Försök övertala Fritte att göra Renskav (på riktigt) fan jag hade matkoma i dagar efteråt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Khumpa blev det laab på kyckling,,patoo,,pika pi,,grönsaker,,,,,otroligt gott,,,,allt fixat av min älskade svägerska...hon är en underbar kvinna...exakt samma som frugan...dom två måste vara stöpta i samma form.hehehe.

 

Bilder, vi vill ha bilder... :good:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök övertala Fritte att göra Renskav (på riktigt) fan jag hade matkoma i dagar efteråt...

 

Renskav har jag endast sett på bild, men jag skall gör en förfrågan vid nästa session, det låter gott och enligt bilder så ser det även riktigt gott ut.  Jag ser verkligen fram emot att testa denna rätt.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-1419687463,3_thumb.jpg

Resterna av julskinkan hackades ner och en quiche lorraine meckades ihop.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök övertala Fritte att göra Renskav (på riktigt) fan jag hade matkoma i dagar efteråt...

 

 

det kan bli verklighet inom en snar framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan bli verklighet inom en snar framtid

 

Skojar du? Eller är det på riktigt?  Ifall det är på riktigt ser jag verkligen fram emot det.  Hur som helst,  jag ser fram emot att äta renskav som jag tidigare bara  sett på bild.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...