Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Innanlår på en kossa... Det är så låg nivå man ligger på... :bag:

 

Mvh. borje222

Inget fel på det, men det såg ju inte ut som en biff...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på det, men det såg ju inte ut som en biff...

 

Det var frugan som valde kött... och jag försökte förklara, att det är kok- kött...

Det är ju rött och fint...  Ja, stekt kossa blev det...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var frugan som valde kött... och jag försökte förklara, att det är kok- kött...

Det är ju rött och fint...  Ja, stekt kossa blev det...

 

Mvh. borje222

kossa är gott

Link to comment
Dela på andra sajter

kossa är gott

Ibland, framför allt rätt tillagat... ( Varför tror ni att det ej blev en tallriksbild..? ) :)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvälls mat innan natt jobb kyckling och pizza

Oh, buffalo wings (finns att köpa 2kgs låda för 99kr ibland) med den långsmala flaskan pepper sauce är ju så underbart gott.

Ända tills jag såg pizzan var jag övertygad om att du hade funnit denna kombo åxå. Man bara lassar en tallrik full och kör i mikron på lite lägre fart en längre stund så alla kycklingbitar hinner bli varma, sen när dom är rykande så ut med dom och på med rejält med pepper-sauce. Det är inte pepparsmaken utan vinägern jag är ute efter. Passar perfekt till. Men fett som f*n. Sen rulle hushållspapper är det enda du behöver för att käka dessa. Dvs för att torka av händerna ibland.

 

Jag pallade inte skinka förrän på julafton, så jag köpte kassler. Nu gnagar jag på den. Tänkte slå igång grillen och bränna lite spiralkorv och kassler, men det blir ju bara kallare+snöstorm ute så det får vara.. Jäkla skitväder.

 

Nu slår det mig att jag ju glömde morsans julklapp, enda klappen jag tänkt köpa. Jaja, 3 dagar kvar. får väl försöka ta mig dit den 22a då jag hade tänkt fara och simma.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, buffalo wings (finns att köpa 2kgs låda för 99kr ibland) med den långsmala flaskan pepper sauce är ju så underbart gott.

Ända tills jag såg pizzan var jag övertygad om att du hade funnit denna kombo åxå. Man bara lassar en tallrik full och kör i mikron på lite lägre fart en längre stund så alla kycklingbitar hinner bli varma, sen när dom är rykande så ut med dom och på med rejält med pepper-sauce. Det är inte pepparsmaken utan vinägern jag är ute efter. Passar perfekt till. Men fett som f*n. Sen rulle hushållspapper är det enda du behöver för att käka dessa. Dvs för att torka av händerna ibland.

 

Jag pallade inte skinka förrän på julafton, så jag köpte kassler. Nu gnagar jag på den. Tänkte slå igång grillen och bränna lite spiralkorv och kassler, men det blir ju bara kallare+snöstorm ute så det får vara.. Jäkla skitväder.

 

Nu slår det mig att jag ju glömde morsans julklapp, enda klappen jag tänkt köpa. Jaja, 3 dagar kvar. får väl försöka ta mig dit den 22a då jag hade tänkt fara och simma.

Jag har länge undrat varför du är så förbaskat förtjust i knäckebröd, men nu slog det mig. Du babblar så fantastiskt mycket så färskt bröd hinner mögla innan det blir tyst på dig och du kan börja äta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har länge undrat varför du är så förbaskat förtjust i knäckebröd, men nu slog det mig. Du babblar så fantastiskt mycket så färskt bröd hinner mögla innan det blir tyst på dig och du kan börja äta...

Tysta norrlänningar är en myt...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår åkte det ner en fläskstek i gjutjärnsgrytan. Med lök,morötter,kryddor och Enbär.

Fick mumma i ca 1 1/2 timme.

post-8709-0-94888400-1419135004.jpg

 

Färdig.

post-8709-0-96780700-1419135063.jpg

 

Skyn späds med grädde, reds av med en toppredning.

post-8709-0-54086300-1419135111.jpg

 

Kokta pärer,fläskstek,morötter,lök och en underbar grädd och Enbärssås.

Fy Fan..livet blir bara bättre o bättre här på landsbygden.

post-8709-0-37581500-1419135217.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova med att hälla i en flaska mörkt öl i grytan nästa gång du gör en stek....o även lite basilika..blir mumma...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var frugan som valde kött... och jag försökte förklara, att det är kok- kött...

Det är ju rött och fint...  Ja, stekt kossa blev det...

 

Mvh. borje222

 

Tillagning

Det kan lagas som hel stek, tärnas och strimlas och snabbstekas eller förvandlas till sauté. Den är också perfekt som lövbiff, stroganoff eller sjömansbiff. Men det är sällan det står innanlår på förpackningen.

Stek av innanlår är klar när innertemperaturen är 65-70º, lämplig ugnstemperatur är 125-175º.

Innanlår passar inte så bra till långkokta grytor eftersom köttet drar ihop sig och blir hårt vid för lång tillagningen. Däremot är det utmärkt som grillkött, både snabbgrillat utan lock och långgrillat med lock på barbecue-vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stekris,,somtam,,chiang maikorv,,omelett m grönsaker,,,,,,somtam salladen var in i helvete stark,,,,men gott var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Brunisar gött som satan kan bli en fjärt senare!

 

För helvete Svampen, inte äta potatis till bruna bönor! Har du lärt dig nånting av MPR´s egna Gordon Ramsay? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete Svampen, inte äta potatis till bruna bönor! Har du lärt dig nånting av MPR´s egna Gordon Ramsay? :crazy:

Döva öron här he he [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete Svampen, inte äta potatis till bruna bönor! Har du lärt dig nånting av MPR´s egna Gordon Ramsay? :crazy:

Potäter äts till det mesta i Svampenhemmet !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stekt falukorv och pommes med Heinz ketchup och svensk senap

 

Samt en kall Leo till smakar smaskens i LOS

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kålpudding med en nypa Pattayakrydda gjorde susen för magen

21cf30661606b09b35eeba255ae6463d.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja nu kanske jag ses som petig...men ett litet tips är att lägga baconet åt andra hållet, och stoppa in det under limpan. Då kommer det att smita åt bättre, och risken för att limpan blir torr minskar.

Såg för övrigt mycket gått ut... :good:

 

Mvh. borje222

Tack för tipset, ska prova nästa gång. :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...