Jump to content
IGNORERAD

Nyköping!


Stefan

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stefan

    8

  • Sam sip sam

    4

  • Jive

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Var länge sedan man tog sig en Nyköpings. Sedan kom man ju på att Gauffins dubbelblandning var både godare och starkare. Nu är ju Gauffins dubbelblandning för stark för att få finnas så det blev ju bara Nyköpings kvar. Är det den som Stefan fått i sig i någon större mängd i går natt tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Good news from Nyköping but bad news from Pattaya Stefan. Såg i en annan tråd att du var på väg till Thailand och måste tyvärr meddela att man inte längre kan få en dubbel stänkare på Harrys för samma pris som en enkel längre. Nu tar dom hela 140 battingar för din " Stefan Double Special ". Men kommer du till fiskebyn så hör gärna av dig, vore skoj att ses igen. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ner på torsdag morgon, får gå dit och rätta till problemet! Det vore kul att ta några " Stefan Double Special " med dig igen!
//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ner på torsdag morgon, får gå dit och rätta till problemet! Det vore kul att ta några " Stefan Double Special " med dig igen!
//S

Nice, vad sägs om kl 16 på torsdag på Harrys ? Nu har köket öppnat så man kan få sig en matbit mellan stänkarna om man vill.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice, vad sägs om kl 16 på torsdag på Harrys ? Nu har köket öppnat så man kan få sig en matbit mellan stänkarna om man vill.

Fritz..

Perfekt! Vi ses klockan 16 på torsdag, det ska bli kul!
//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

En fyra, fem fiskrätter hade ju inte varit fel. Det finns ju inte en enda bra fiskrestaurang i Pattaya/Jomtien.

Kött,kött, kött i olika former och kvaliteter.

Jag håller alltså inte med dej om att menyn ser bra ut!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fyra, fem fiskrätter hade ju inte varit fel. Det finns ju inte en enda bra fiskrestaurang i Pattaya/Jomtien.

Kött,kött, kött i olika former och kvaliteter.

Jag håller alltså inte med dej om att menyn ser bra ut!

dom hade pytt i panna ha ha ,håller med dig där ,kan nog bero på att det inte finns ngn god fisk i Thailand och importera kallvattenfisk blir nog för dyrt 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge fisk var dåligt tycker jag

Den vita fileade fisken som nu går att köpa går det att göra några goda fiskrätter av

Har provat göra ett flertal och det smakade mycket bra tyckte jag och den kostade då 100 bath/kg på Tesco i vår by

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk tråd, från boxning i Nyköping till köttbullar i Pattaya på 13 inlägg! Inte mig emot, gillar alla tre!
//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk tråd, från boxning i Nyköping till köttbullar i Pattaya på 13 inlägg! Inte mig emot, gillar alla tre!
//S 

Gillar du även fisk ??

 

Du hann före min kommentar

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar att både fiska och att äta fångsten eller att bara äta, dock inte lika mycket som min kära fru, där både sarv, mört och braxen med glädje slinker ner!
//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge fisk var dåligt tycker jag

Den vita fileade fisken som nu går att köpa går det att göra några goda fiskrätter av

Har provat göra ett flertal och det smakade mycket bra tyckte jag och den kostade då 100 bath/kg på Tesco i vår by

Pangalus tror jag du tänker på

Link to comment
Dela på andra sajter

Pangalus tror jag du tänker på

Är det inte den som man varnade för att äta i Sverige, den thailändska Pangalusen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar att både fiska och att äta fångsten eller att bara äta, dock inte lika mycket som min kära fru, där både sarv, mört och braxen med glädje slinker ner!
//S

He he kommer att tänka på min tjejj som var här över sommaren , allt kräftbete försvann . Men men blev till o fiska mer

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang menyn

Svenska köttbullar tex med vad ?

Å inga priser

Lite gnällig men blivande matgäst ?

B

Priset för köttbullar med ? och Pytt i panna är 195 battingar på Harrys. Nu försöker jag styra upp tråden på rätt köl igen med att lägga ut en bild på Gert Fredriksson. Sveriges störste olympier genom tiderna som var just från Nyköping. :)

200px-Gert_fredriksson.jpg

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang menyn

Svenska köttbullar tex med vad ? 

Å inga priser 

Lite gnällig men blivande matgäst ?

Håller med, dåligt med en meny utan priser, lite thaistil.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom hade pytt i panna ha ha ,håller med dig där ,kan nog bero på att det inte finns ngn god fisk i Thailand och importera kallvattenfisk blir nog för dyrt 

Det finns god fisk att köpa här, men det finns inga krögare som kan tillaga den på rätt sätt och ej heller göra en god sås som höjer fiskrätten.

Servera en god köttbit med en god sås är egentligen inte så märkvärdigt, det handlar mest om var köttet är köpt och kvaliteten på köttet, sedan kan ju de flesta googla och svänga ihop en hyfsad sås.

Den godaste fisken äter jag hemma eller hos några goda vänner som också har tröttnat på detta infernaliska köttätande.

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...