Jump to content
IGNORERAD

iOS 9


pigge01

Recommended Posts

Är det någon som installerat ISO 9 på Ipad 2?

ISO 8 krångla vi installation.

Tur att Apple S ligger på Väla C

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • Herr Chang

    5

  • Tallviking

    5

  • Muimatt

    2

Mest aktiva i denna tråd

Är det någon som installerat ISO 9 på Ipad 2?

ISO 8 krångla vi installation.

Tur att Apple S ligger på Väla C

Lagt in det på ena telefonen. Nu funkar det inte att köra airplay till Apple TV längre....bara ljudet, ingen bild.

Så jag väntar ett tag med iPad och den andra telefonen...

Edit: med Tv4 play

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

Lagt in det på ena telefonen. Nu funkar det inte att köra airplay till Apple TV längre....bara ljudet, ingen bild.

Så jag väntar ett tag med iPad och den andra telefonen...

Vilken telefon Ny eller gammal.?

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra för mig också.

 

 

 

Jag räknar med att iPhone 5S och nyare ska vara utan problem.

Samma med iPad 3 och nyare.

Det är de äldre som jag undrar om.

Använder en iPad 2 i jobbar och det äe den jag är orolig för.

Sist gick det åt helvete, uppdateringen hängde sig.

IMGP2084.JPG

Ändrades av pigge01
stavfel

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma reportage i massor av medier.

Råd är ha inte för bråttom, vänta en tid.

 

Apple-kunder klagar på krascher

Publicerad idag kl 08.15

Mobiler och surfplattor som kraschar.

 

Ett betydande antal Apple-kunder har drabbats av problem när de har försökt uppdatera till den nya versionen av bolagets operativsystem för mobila enheter, IOS 9.

Sociala medier som Twitter är överflödade av kommentarer från missnöjda kunder som vittnar om två distinkta fel, varav ett tycks vara förknippat med äldre modeller av teknikjättens Iphone och Ipad.

— Det är minst sagt besvärligt att inte kunna använda sin telefon på en hel dag, sade studenten Pip Cordi medan personal i en Apple-butik i australiska Sydney undersökte hennes mobil på fredagen.

Från Apples huvudkontor i San Francisco har det ännu inte kommit några kommentarer om kundernas problem. En talesperson för Apple i Sydney säger att bolaget inte har någon kommentar.

Enligt uppgifter från analysföretaget Mixpanel sent på torsdagskvällen har över 16 procent av IOS-användarna, trots uppgifterna om krascher, uppdaterat sina enheter.

Även när den förra versionen av IOS släpptes så drabbades många av problem. Experter som Reuters har talat med säger att de alltid råder kunder att vänta i flera dagar innan de installerar några uppdateringar från Apple

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Köp appleprodukter, det är bara starta upp och det bara fungerar, det är aldrig något strul och krångel :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara e bluff då äppelprodukter är ofelbara ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp appleprodukter, det är bara starta upp och det bara fungerar, det är aldrig något strul och krångel :rolleyes:

Tacka vet jag Androidprodukter! Dom går ju inte att uppdatera, så där behöver man liksom inte bekymra sig!

Det vore ju synd att uppgradera bort denna fina bug i Fjolliflop:

http://money.cnn.com/2015/09/16/technology/android-hack/

Löjligt enkelt att gå förbi lösenord, om än något tidskrävande. Någon som tror att svenska klickhoror kommer att skriva om den buggen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag Androidprodukter! Dom går ju inte att uppdatera, så där behöver man liksom inte bekymra sig!

Det vore ju synd att uppgradera bort denna fina bug i Fjolliflop:

http://money.cnn.com/2015/09/16/technology/android-hack/

Löjligt enkelt att gå förbi lösenord, om än något tidskrävande. Någon som tror att svenska klickhoror kommer att skriva om den buggen?

Herr Chang har talat.

Intressant att du på något sätt försöker försvara Apples problem med den sista uppdateringen, med att kritisera Android?

Är väl bara att konstatera att alla uppgraderingar inte flyter smärtfritt, samtidigt som de flesta förstår att problemen är åtgärdade om några veckor?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Tacka vet jag Androidprodukter! Dom går ju inte att uppdatera, så där behöver man liksom inte bekymra sig!

Herr Chang har talat.

Är som vanligt jämföra äpplen och päron. 

Jag har varit involverad i lite företagsinköp av mobiler. Ett bra exempel hade vi ett företag som hade behov av olika typer (och prisklasser) av telefon . Upphandlingen skedde våren 2015.

Så företaget delade in telefonerna i 5 klasser. 1-5. Och i offertförfrågan var det ett krav på telefoner i klass 3 resp 4. Och det var sedan en fördel om det fanns klass 1,2 resp 5. 
Problemet för Apples leverantörer var att varken IPhone 5s eller 6 hamnade i klass 3. Utan i klass 4. Och 6plus i klass 5.
Så vad då Apple offererade var 4s som dom fortfarande tillverkar/säljer.

Så om man då jämför det klass 5 telefonerna från Samsung, Sony, Nexus och Apple så var det alla nya modeller. Och alla uppdateras i motsvarande tempo. 

Om man jämför klass 4 telefoner var det samma sak.   

Om man jämför Klass 3 telefoner så vinner Samsung utan diskussion då dom offererade en ny modell som kommer att uppdateras åtmindstone en gång. Vad gäller Apple så offererade dom som sagt 4s som redan hade problem med ios8 

När det gäller klass 1 och 2 så hade Apple ingen modell. Men uppdateringar på Android var dessutom ganska dålig. Så här vann faktiskt Microsoft då t.o.m deras klass 1 mobil kommer att få Windows 10.  

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tacka vet jag Androidprodukter! Dom går ju inte att uppdatera, så där behöver man liksom inte bekymra sig!

Det vore ju synd att uppgradera bort denna fina bug i Fjolliflop:

http://money.cnn.com/2015/09/16/technology/android-hack/

Löjligt enkelt att gå förbi lösenord, om än något tidskrävande. Någon som tror att svenska klickhoror kommer att skriva om den buggen?

Herr Chang har talat.

Förlåt för mitt övergrepp i telefonsak herr elefjant, det var fan lägre än att sno hink och spaden av en tvååring i sandlådan. Ber så hemskt mkt om ursäkt Sorry smiley face emoticon (Sad Emoticons)

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina kollegor uppdaterade sin iPhone igår när hon var på jobbet

Idag skall hon flytta ner till Bryssel och jobba ett år

Uppdateringen gick åt helvete, allt hängde sig och hon gick ner till telefonbutiken för att få hjälp

Enda sättet att få telefonen att fungera igen var en total fabriksåterställning

Tyvärr hade hon inte synkat bl.a alla sina kontakter så hon förlorade allt bara några timmar innan hon skulle resa och hela hennes kontaktnät som var viktig för henne där nere var "borta"

Hon var inte lycklig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina kollegor uppdaterade sin iPhone igår när hon var på jobbet

Idag skall hon flytta ner till Bryssel och jobba ett år

Uppdateringen gick åt helvete, allt hängde sig och hon gick ner till telefonbutiken för att få hjälp

Enda sättet att få telefonen att fungera igen var en total fabriksåterställning

Tyvärr hade hon inte synkat bl.a alla sina kontakter så hon förlorade allt bara några timmar innan hon skulle resa och hela hennes kontaktnät som var viktig för henne där nere var "borta"

Hon var inte lycklig !

Har ni inte telefonerna kopplade mot Outlook eller nått?

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte telefonerna kopplade mot Outlook eller nått?

 

/enis

Det var hennes privata telefon

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina kollegor uppdaterade sin iPhone igår när hon var på jobbet

Idag skall hon flytta ner till Bryssel och jobba ett år

Uppdateringen gick åt helvete, allt hängde sig och hon gick ner till telefonbutiken för att få hjälp

Enda sättet att få telefonen att fungera igen var en total fabriksåterställning

Tyvärr hade hon inte synkat bl.a alla sina kontakter så hon förlorade allt bara några timmar innan hon skulle resa och hela hennes kontaktnät som var viktig för henne där nere var "borta"

Hon var inte lycklig !

Du får hjälpa henne att ställa in molnet på hennes telefoner mm.

iCloud är faktiskt bra, rätt inställt.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har uppdaterat till ios9. Har inga problem med någonting.

Du tala inte om vad du uppdaterade!

Tråden handlar om iPad2, iPhone 4S

 

nyare är inte intressanta, dom funkar.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då är det en dålig trådtitel som antyder att det handlar om iOS 9.

Jag uppdaterade en 6 plus.

Att ens försöka uppdatera en 4s till iOS 9 är osedvanligt dumt eftersom den med näppe fixade iOS 7!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att du på något sätt försöker försvara Apples problem med den sista uppdateringen, med att kritisera Android?

Är väl bara att konstatera att alla uppgraderingar inte flyter smärtfritt, samtidigt som de flesta förstår att problemen är åtgärdade om några veckor?

Min poäng var att iPhone kan uppdateras, och att Apple får ut sina uppdateringar mycket snabbare än Android, om man ens får någon uppdatering av sin Androidmobil. Apple säger att på bara några dagar har 16% redan uppdaterat till iOS 9. Jämförelsevis så har Fjolliflop efter knappt ett år stagnerat på 5%... och iOS 8 var precis innan uppdateringen uppe på 87%.

Jaha då är det en dålig trådtitel som antyder att det handlar om iOS 9.

 

Jag uppdaterade en 6 plus.

 

Att ens försöka uppdatera en 4s till iOS 9 är osedvanligt dumt eftersom den med näppe fixade iOS 7!

Inte nödvändigtvis, uppdatering till iOS 9 kräver 1,3 GB ledigt, tidigare uppdateringar krävde betydligt mer. Men man bör förstås alltid ha gjort en komplett backup av sin iPhone innan man påbörjar en uppgradering.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...