Jump to content
IGNORERAD

Levnadsintyg


hasseryd

Recommended Posts

Fick idag ett brev med en sk Levnadsintygsblanket.

DEt kan enl. foljebrev godkämmas an Ambasad,Konsulat och Notarius publicus.

Forra året godkändes inte en stämpel från en sjukhusläkare:doubt: men en Thailändsk Visumfirma här i Chiangmai gar enl, reklam även Notarius publicus service tror ni att Pensiondmyndigheten i Sverige skulle godkänna deras namntecknimng/stämpel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick idag ett brev med en sk Levnadsintygsblanket.

DEt kan enl. foljebrev godkämmas an Ambasad,Konsulat och Notarius publicus.

Forra året godkändes inte en stämpel från en sjukhusläkare:doubt: men en Thailändsk Visumfirma här i Chiangmai gar enl, reklam även Notarius publicus service tror ni att Pensiondmyndigheten i Sverige skulle godkänna deras namntecknimng/stämpel?

Varför åker du inte ut till konsulatet?  Jag var där idag, tog 2 minuter efter att jag hade lämnat in blanketten.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var på lokala polisstation och det är OK 

Inte i Udon, där stämplar dom ingenting utan interna godkännanden!

 

(I alla fall i fjol)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför åker du inte ut till konsulatet?  Jag var där idag, tog 2 minuter efter att jag hade lämnat in blanketten.

 

Vist kan jag åka ut till Konsulatet men då måste jag hyra nån som kör mej dit (syn handikapp)

så undrar jag bara om om en firma som gör reklam för "Notarius publicus " kan fixa det och sen att svenska Myndigheter godkänner inytget?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist kan jag åka ut till Konsulatet men då måste jag hyra nån som kör mej dit (syn handikapp)

så undrar jag bara om om en firma som gör reklam för "Notarius publicus " kan fixa det och sen att svenska Myndigheter godkänner inytget?

Ok, då förstår jag.  Jag skulle nog inte chansa med ett så pass viktigt dokument, utan jag skulle nog rekommendera dig att åka till konsulatet och få det gjort där.

Det billigaste sättet är att ta en gul songtaew från Wararot marknaden (Kat Luang) och hoppa av vid Green Valley golfbaban, sen går du därifrån till konsulatet. Returen tar du en songtaew från stora vägen (gul eller vit) som tar dig tillbaks till marknaden 20-30 Baht enkel resa.

Alternaivt hyr du en röd songtaew från stan som väntar på dig medans du fixar papperet.

Ett annat alternativ är en Tuk Tuk, kan rekommendera en kille som heter Tui, som brukar sitta utanför Interbar i sin Tuk Tuk (reg nr 1080) dagtid, du kan ringa honom på : 0813664833

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...