Jump to content
IGNORERAD

Usb-hubb


stefan5300

Recommended Posts

Varför fungerar alla apparater i usb-hubben utom när jag kopplar in hårddiskar, har provat olika hubbar. Det som sitter i är usb-minne, sladd till kameran och till musen. Finns 2 usb i datorn men 1 är trasigt.

005.thumb.JPG.2e2be99c440a1eea76330def1f

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krävs oftast extern kraftkälla om du ska driva hårddiskar. Har din hubb egen strömkälla så är det nåt annat fel.

Så det behovs en usb-hubb som drivs med 220 volt?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Finns 2 usb i datorn men 1 är trasigt.

005.thumb.JPG.2e2be99c440a1eea76330def1f

Har du provat att koppla hårddisken till USB-uttaget i datorn (det som inte är trasigt)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat att koppla hårddisken till USB-uttaget i datorn (det som inte är trasigt)?

Ja det fungerar men då kan jag ju inte använda musen, gillar inte att sköta datorn med fingrarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det fungerar men då kan jag ju inte använda musen, gillar inte att sköta datorn med fingrarna.

I stället för en ny USB-hub så kan man ju montera in en av dessa: (om det finns plats på datorn)

usb2.thumb.png.d4d7e73f2122bbc0d55727041                                                                      usb.thumb.png.22d3ced3009baac0633399167d

 

PS. Undrar hur man flyttar omkring bilder när man citerar?  Höll på ett tag med dessa, bättre än så här verkar det inte gå att göra.  

Edit. Nu flyttade bilderna på sig själv när jag tryckte Publicera.   :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

En standard USB port på en dator ger 5V och minst 0,5A. Om man då kopplar in en hub till denna så måste dessa 0,5A räcka att driva Huben och alla enheter som ansluts. Och då brukar det inte räcka till en hårddisk 2,5 tum utan eget nätagregat. 

Man har då 2 alternativ. 

1. En hub med eget nätagregat som då gör att man har 0,5A på varje utgång av hubben. 
2. En hårddisk med eget nätagregat (brukar vara så med 3,5 tums externa hårddiskar).

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

I stället för en ny USB-hub så kan man ju montera in en av dessa: (om det finns plats på datorn)

usb2.thumb.png.d4d7e73f2122bbc0d55727041                                                                      usb.thumb.png.22d3ced3009baac0633399167d

 

PS. Undrar hur man flyttar omkring bilder när man citerar?  Höll på ett tag med dessa, bättre än så här verkar det inte gå att göra.  

Edit. Nu flyttade bilderna på sig själv när jag tryckte Publicera.   :wacko:

Stefan har väl en laptop, och då går det nog inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...