Jump to content
IGNORERAD

flygpriser och kvällsavgångar


Horst

Recommended Posts

1.Varför är flygpriserna så höga, vi har ju ett lågt oljepris?

2.Åker minst 4ggr årligen från kastrup, alltid på fredag kväll eller lördag förmiddag. Förr kunde man alltid hitta flyg som gick på fredag kvällarna, nu finns bara dagtidsflyg, vad beror detta på?

3.Varför har Norwegian inga direktflyg från bkk-kastrup längre?

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    5

  • leifen

    4

  • apknug

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

3. Kollar man deras hemsida och endast direktflyg så verkar de flyga endast torsdagar och söndagar från november-mars för att därefter bara lördagar från cph.

Link to comment
Dela på andra sajter

1:  Är inte flygpriserna ganska låga egentligen? Men sen tillkommer ju den skyhöga flygskatten som jag aldrig fått nåt grepp om hur den funkar och vart pengarna går, så om någon har tid och lust att på ett pedagogiskt sätt förklara för en sån som mig så vore jag tacksam...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

1:  Är inte flygpriserna ganska låga egentligen? Men sen tillkommer ju den skyhöga flygskatten som jag aldrig fått nåt grepp om hur den funkar och vart pengarna går, så om någon har tid och lust att på ett pedagogiskt sätt förklara för en sån som mig så vore jag tacksam...

Start och landningsavgifter tror jag ingår i begreppet flygskatt och det lär väl finnas en jävla massa avgifter flygbolagen behöver betala som dom bakar in i "flygskatten" för oss passagerare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1:  Är inte flygpriserna ganska låga egentligen? Men sen tillkommer ju den skyhöga flygskatten som jag aldrig fått nåt grepp om hur den funkar och vart pengarna går, så om någon har tid och lust att på ett pedagogiskt sätt förklara för en sån som mig så vore jag tacksam...

Ja de har ju inte foljt annan prisutveckling precis, betalade 8200 sek med Phillippine Airline 1988, Kopenhamn - Bangkok - Manila - Brisbane t/r.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1:  Är inte flygpriserna ganska låga egentligen? Men sen tillkommer ju den skyhöga flygskatten som jag aldrig fått nåt grepp om hur den funkar och vart pengarna går, så om någon har tid och lust att på ett pedagogiskt sätt förklara för en sån som mig så vore jag tacksam...

http://www.flygskatt.nu/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är billigt att flyga idag ,priset har väl i princip stått stilla sista 20 åren ,ja det är väl till och med billigare idag än för 20 år sedan

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar precis lika mycket nu, som när oljepriset var dubbelt så högt. Flygpriserna verkar inte ha med bränslekostnaden att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar precis lika mycket nu, som när oljepriset var dubbelt så högt. Flygpriserna verkar inte ha med bränslekostnaden att göra.

hur många liter kerosin drog en MD-11 (eller annan classic model) per passagerare jämfört med dagens flygplan tex rutten ARN-BKK?

Link to comment
Dela på andra sajter

hur många liter kerosin drog en MD-11 (eller annan classic model) per passagerare jämfört med dagens flygplan tex rutten ARN-BKK?

Alaj na krap?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snackade med en kille från turkish airlines. Han sa att det är en myt att flygbränslet påverkar priset nämnvärt.

Han hävdade att det var försäkringar och liknande som blivit snordyrt efter 11 september som drev upp kostnaderna att köra flyg nuförtiden ......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar precis lika mycket nu, som när oljepriset var dubbelt så högt. Flygpriserna verkar inte ha med bränslekostnaden att göra.

Ett tips är att inte rösta på MP och fuldieselåsa rom-son.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snackade med en kille från turkish airlines. Han sa att det är en myt att flygbränslet påverkar priset nämnvärt.

Nä, det är nog all flygplansmat som alla vill ska ingå i biljettpriset.....   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså moderna flygplan drar säkert mindre soppa per stol på 100 km än en äldre model typ MD-11 eller annan gammal model eller hur tror DU? Mindre cerosin per person borde innebära en positiv effect även i biljettpriset,

Wikipedia Bränsle economi i flygplan

Moderna flygplan....käre vän jag pratar om de sista året:big_smile:. För ett år sedan kostade 1 fat olja 110 USD och nu 45 USD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är nog all flygplansmat som alla vill ska ingå i biljettpriset.....   :D

Och sprit samt

Moderna flygplan....käre vän jag pratar om de sista året:big_smile:. För ett år sedan kostade 1 fat olja 110 USD och nu 45 USD.

vet inte om jag är så kär i dig men upplysningviss bestämms bränslepriset i förväg där leverantören förbinder sig sälja till ett pris och köparen binder sig köpa till ett pris oavsett världpriset. Och nu var det ju prat om priser för 20 år sedan också. Men over and out eftersom det verkar ta emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sprit samt

vet inte om jag är så kär i dig men upplysningviss bestämms bränslepriset i förväg där leverantören förbinder sig sälja till ett pris och köparen binder sig köpa till ett pris oavsett världpriset. Och nu var det ju prat om priser för 20 år sedan också. Men over and out eftersom det verkar ta emot.

Och sprit samt...? Ja det är nog over and out!:D.

Men det är nog som du säger, det måste vara en mer långvarig deal som gör att inte flygpriserna påverkas av oljeprisfallet.

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lägre pris på bränsle gör kanske att priserna inte höjts alls den sista tiden.

Många bolag tar nog hem en vinst också p.g.a. det låga oljepriset. De som skriver långa avtal sitter kanske fast i ett för högt pris just nu.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär som att bensinpriset höjs omedelbart om oljepriset går upp och sänks eventuellt efter ett halvår om oljepriset går ner p.g.a. lååånga kontrakt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är billigt att flyga idag ,priset har väl i princip stått stilla sista 20 åren ,ja det är väl till och med billigare idag än för 20 år sedan

Visst tusan är det billigare att flyga till Bkk idag än för 20 år sedan.

Tror dock att Thai är lite dyrare. Ca 500-1000kr av vad jag sett. men å andra sidan så bjöd ju Thai alltid på två gratis hotel nätter i  något skönt kvarter förut, så det kanske går jämt upp:smile:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Oden-resor säljer den 100kr billigare. Billigare går det nog inte att resa.

Är det inte gamla Aeroshits konkursbo som fått ny luft under vingarna?

Flög en gång med dom,det var stora förseningar och det var mycket gamla och risiga flygplan.

Aldrig mera.

 

Mvh

 

Ändrades av Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte gamla Aeroshits konkursbo som fått ny luft under vingarna?

Flög en gång med dom,det var stora förseningar och det var mycket gamla och risiga flygplan.

Aldrig mera.

 

Med vänlig hälsning

 

Det är inte samma bolag

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Delvis samma gamla nedslitna 767or som aeroshit opererade dock. Me va fn för det priset hade jag bokar o struntat i att det inte visas film!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...