Jump to content
IGNORERAD

Pattaya is dead!?


ragson

Recommended Posts

Har åkt till Pattaya under lågsäsong varje år sedan 2002 tror jag och det har låtit likadant varje år om hur dåligt med turister det är. Någon gång där i krokarna runt 02-03 så minns jag att kursen var riktigt kass (kan iofs berott på svag krona) och låg runt 4.30. Oroligheter med stängd flygplats, dödliga kravaller, militärkupper och översvämningar, ja säg vad som inte har hänt under dessa år och lik förbannat så är det knökfullt varenda högsäsong ändå. De senaste 2 åren har jag reflekterat över att jag hört så mycket svenska i Pattaya under högsäsong dessutom, var man än har befunnit sig så nog fan har man hört nån som talat svenska. 

Sist jag var nere under högsäsong så var det vintern 2013/2014. Och då reagerade jag själv på hur lite folk jag tyckte det var för att vara högsäsong. Men det kanske har varit så sista åren? För min egen del tycker jag det är bra när det inte är för mycket folk. Jag gillar lågsäsongen förutom att det är lite för varmt när vi brukar åka under sommaren. Men det finns ju alltid nåt kallt och dricka och kyla av sig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Fritz

    12

  • Jive

    11

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Naturligtvis är det bra om restauranger har utbildad och serviceinriktad personal. Men vad jag menar är att dom bara slåss om kunderna inbördes. Om Restaurangen A anställer kompetent och välavlönad personal och får fullsatt på sin restaurang så drabbar det andra matställen negativt i stället. Ett nollsummerspel enligt mitt sätt att se på saken.

 

Fritz..

Så du vill hellre ha 100 dåliga restauranger än 100 bra restauranger som konkurrerar med priserna (kapitalism kallas det visst).

Mycket märkligt, du har nog varit i Thailand för länge ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det bra om restauranger har utbildad och serviceinriktad personal. Men vad jag menar är att dom bara slåss om kunderna inbördes. Om Restaurangen A anställer kompetent och välavlönad personal och får fullsatt på sin restaurang så drabbar det andra matställen negativt i stället. Ett nollsummerspel enligt mitt sätt att se på saken.

 

Fritz..

Ja Fritz..

De som inte klarar att konkurrera

Bör Lägga ner.

I Pattaya är det för mycket om vinsterna uteblir.

50% av alla beerbarer bör läggas  ner

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du vill hellre ha 100 dåliga restauranger än 100 bra restauranger som konkurrerar med priserna (kapitalism kallas det visst).

Mycket märkligt, du har nog varit i Thailand för länge ;)

Hur kan du bara tolka mitt inlägg på det viset ? Mycket märkligt, du har nog varit inloggad för länge och har skrivklåda........som vanligt. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du bara tolka mitt inlägg på det viset ? Mycket märkligt, du har nog varit inloggad för länge och har skrivklåda........som vanligt. ;)

 

Fritz..

Hängde nog upp mig på "Ett nollsummerspel enligt mitt sätt att se på saken." vilket det inte är, tennis är ett nollsummespel - en förlorar och en vinner.

Men om vi nu tar restauranger så kan jag inte se det som ett nollsummespel. Annat än om alla inte vill vinna utan stanna kvar där dom är. Vill nån av dessa vinna så är det inte ett nollsummespel längre. Under förutsättning att det är mer än 2 spelare/restauranger såklart.

Jag har dragit ner på skrivandet då jag får så mycket kritik för det, men ibland kan jag inte hålla mig. :) Solly

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Mycket märkligt inlägg! Så fungerar det väl i alla branscher att man krigar om kunderna antingen med pris eller kvalitet, service, går väl knappast att tänka att det är ju synd om grannen om jag blir "för" bra! (Att. Fritz inte Nonki som svarsfunktionen gjorde det till)

 

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl göra ett konsument test i mina marker på söndag kväll när jag kommer ner. :D

Då förväntar jag (säkert vi alla) oss en resetråd åxå för att dokumentera stillsamheten i pattis ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förväntar jag (säkert vi alla) oss en resetråd åxå för att dokumentera stillsamheten i pattis ;)

Haha jag har känt mig "kränkt" (ironi) på sistone härifrån så det blir nog kanske inget av med det!!! Faller nog inte alla på smaken :huh: även om jag gillar att fota och hitta nya saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha jag har känt mig "kränkt" (ironi) på sistone härifrån så det blir nog kanske inget av med det!!! Faller nog inte alla på smaken :huh: även om jag gillar att fota och hitta nya saker.

5.5.5. Du får leta efter sånahär...

Thailand_2015_1123.thumb.JPG.6f26f4602c9

Märkligt nog körde dom igång den baren efteråt och nu är båda (dom låg 2 bredvid varann) stängda.

Lite bilder av förfallet i pattis vill vi ju (jag) se i alla fall. Speciellt då jag nog inte får åka dit utan koppel.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Sist jag var nere under högsäsong så var det vintern 2013/2014. Och då reagerade jag själv på hur lite folk jag tyckte det var för att vara högsäsong. Men det kanske har varit så sista åren? För min egen del tycker jag det är bra när det inte är för mycket folk. Jag gillar lågsäsongen förutom att det är lite för varmt när vi brukar åka under sommaren. Men det finns ju alltid nåt kallt och dricka och kyla av sig. :)

Har varit nere de senaste 5-6 åren under högsäsong och det är fortfarande fullbelagda hotell, mycket folk i solstolarna på stranden och de barer som är bra och därför förtjänar bra tillströmning av turister har gott om dessa.

T.o.m en sån skitbar som Nid bar var mer eller mindre full varenda kväll jag gick förbi i vintras. 

Två år i rad har jag kommit ner från byn för en veckas avkoppling innan jag åker hem och då har jag fått finna mig i att bo på guest house  långt ner på soi leng kee då det varit fullt på de hotell i krokarna som tilltalat mig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit nere de senaste 5-6 åren under högsäsong och det är fortfarande fullbelagda hotell, mycket folk i solstolarna på stranden och de barer som är bra och därför förtjänar bra tillströmning av turister har gott om dessa.

T.o.m en sån skitbar som Nid bar var mer eller mindre full varenda kväll jag gick förbi i vintras. 

Två år i rad har jag kommit ner från byn för en veckas avkoppling innan jag åker hem och då har jag fått finna mig i att bo på guest house  långt ner på soi leng kee då det varit fullt på de hotell i krokarna som tilltalat mig.

 

vilken tur att dom kan sålla...........:giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det bra om restauranger har utbildad och serviceinriktad personal. Men vad jag menar är att dom bara slåss om kunderna inbördes. Om Restaurangen A anställer kompetent och välavlönad personal och får fullsatt på sin restaurang så drabbar det andra matställen negativt i stället. Ett nollsummerspel enligt mitt sätt att se på saken.

 

Fritz..

Njae, grejen är att de miserabla krogarna dör ut och det blir fler krogar med välbetald personal och ett prisläget nånstans mellan Beefeater och håliväggenkrogen med verktygen gaffel, sked och plockepinn. Helt enkelt en sanering av krogbranchen här nere där lata och ointresserade thaiare icke göre sej besvär.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Klart som tusan att veteranerna som var i Pattaya redan i början på 60-talet upplever stora förändringar eftersom att på den tiden var Pattaya en liten fiskeby.

 

Fritz..

Hej

Visst var det så och sen blev det en lite större fiskeby, sen blev det en liten stad och nu är det en ganska stor stad o.s.v, på den vägen är det, det kallas utveckling son någon sa.

Ta Jomtien på 80 talet, det var ju nästan bara stranden och några enstaka bambuskjul där man sålde lite krimskrams och vatten m.m, nu är det ju en fullt utbyggd stad där också, en del tycker säkert att det var trevligare där när området var oexploaterat än det är nu, men utvecklingen går som sagt framåt och inget är som förut.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst var det så och sen blev det en lite större fiskeby, sen blev det en liten stad och nu är det en ganska stor stad o.s.v, på den vägen är det, det kallas utveckling son någon sa.

Ta Jomtien på 80 talet, det var ju nästan bara stranden och några enstaka bambuskjul där man sålde lite krimskrams och vatten m.m, nu är det ju en fullt utbyggd stad där också, en del tycker säkert att det var trevligare där när området var oexploaterat än det är nu, men utvecklingen går som sagt framåt och inget är som förut.

Mvh isan lover

Samma som med din by du brukar ständigt prata om

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Samma som med din by du brukar ständigt prata om

Hej

Visst har vi haft en fin utveckling sedan TRT bildades men någon stad lär vi aldrig bli och definitivt aldrig någon stor stad.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst har vi haft en fin utveckling sedan TRT bildades men någon stad lär vi aldrig bli och definitivt aldrig någon stor stad.

Mvh isan lover

Är Pattaya:s utveckling ett verk av TRT ?????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När var du här senast?;)

Det var ett tag sen, Jive, ett par år sedan var det men jag var där första gången för 25 år sen och har tillbringat en massa tid där under årens lopp som du vet och som jag sa, trots att det har förändrats och förändras ständigt så är det mesta sig likt ändå vad gäller själen och känslan. Som jag sa, ränderna går aldrig ur.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo massage ställen har det ju alltid varit på den gatan, men jag menar tömma tuben ställena som fanns. Kommer inte ihåg vad dom hette eller heter. Pump Station var ju den alla kände till men någon hette tex. Golden någonting. Jag vet att det fanns polare till mig som alltid tog en nybörjare till en tandlös gammal kärring på pumpen som inkörning till Pattis.

 

Prova  Rosemarys på Nana. Det brukar vara kö vid 18:00 till gammel tanten som saknar tänder:))

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Harry's i förrgår och ska dit ikväll igen.
Det var bra med gäster, som en normalkväll. Mäktes inge lågsäsong där inte.
Hoppas det går bra för dom, det är trevliga killar. Tänker definitivt ha det som stamlokus.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett tag sen, Jive, ett par år sedan var det men jag var där första gången för 25 år sen och har tillbringat en massa tid där under årens lopp som du vet och som jag sa, trots att det har förändrats och förändras ständigt så är det mesta sig likt ändå vad gäller själen och känslan. Som jag sa, ränderna går aldrig ur.

MVH Nonki

Nästa gång du kommer kan du väl höra av dej!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Harry's i förrgår och ska dit ikväll igen.
Det var bra med gäster, som en normalkväll. Mäktes inge lågsäsong där inte.
Hoppas det går bra för dom, det är trevliga killar. Tänker definitivt ha det som stamlokus.

Ägarn är riktigt trevliga må jag säga..

Klart det vore idi*ti om ägarna betedde sig dåligt...  :)

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång du kommer kan du väl höra av dej!

Ja, Jive. Hör  av mig innan. Blir i september eller oktober.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...