Jump to content
IGNORERAD

Pattaya is dead!?


ragson

Recommended Posts

nu har du ju skrivit att dom FÅR 75 rubel för en euro, men du menar väl att dom får BETALA 75 rubel för en euro?

 

Rock on!

Detta med siffror var inte lätt. Européer får 75 rubel för 1 euro. Ryssarna får betala 75 rubel för att köpa 1 euro.

Same sam But different beroende på ur vems perspektiv man ser det.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Fritz

    12

  • Jive

    11

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Vid våra vistelser i Thailand bor vi i djupaste Isaan och där det normala priset för en middag ute snarare ca 20-40 baht, men dom allra flesta tycker att även detta är för dyrt och därför äter dom hemma, lagar man mat själva räcker 40-70 kr till åtskilliga middagar för en hel familj.

Med vänlig hälsning isan lover

40-70/ vecka, glöm det.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

CM verkar haft en hygglig säsong, men lågsäsong där med nu, men det är ju som vanligt.

Tror CM har en lite annan publik.

Link to comment
Dela på andra sajter

CM verkar haft en hygglig säsong, men lågsäsong där med nu, men det är ju som vanligt.

Tror CM har en lite annan publik.

Och ett annat "utbud", som väl är.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

40-70/ vecka, glöm det.

Lever du på egenfångade risråttor och paddor så kan det nog gå lägg där till egen risodling!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pannbiff med lök.......:P

Skäggbiff finns nog överallt i alla fall, men ligga på beachen under ett parasoll och spana ut över havet i CM kan vara lite mer problematiskt.

Elefantskötare för en dag kan nog vara lite problematiskt att hitta i Pattis, fast det finns nog tvåbenta elefanter där åxå om man letar på dom lite skummare barerna. ;)

Brukar det vara lågsäsong på faranger nu, eller är det en riktig svacka sitter jag och funderar på. Jag menar det är ju fortfarande T-shirt som gäller (+13°C ute nu) så det är väl inte många som flyr snön ännu. Skolorna har börjat, semesterperioden är slut osv.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Skäggbiff finns nog överallt i alla fall, men ligga på beachen under ett parasoll och spana ut över havet i CM kan vara lite mer problematiskt.

Elefantskötare för en dag kan nog vara lite problematiskt att hitta i Pattis, fast det finns nog tvåbenta elefanter där åxå om man letar på dom lite skummare barerna. ;)

Brukar det vara lågsäsong på faranger nu, eller är det en riktig svacka sitter jag och funderar på. Jag menar det är ju fortfarande T-shirt som gäller (+13°C ute nu) så det är väl inte många som flyr snön ännu. Skolorna har börjat, semesterperioden är slut osv.

Det finns ett Elephant Village i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Med alla oroligheter och nu senast bomben i Bangkok samt den starka THB, så ser det onekligen dystert ut för Thailand. Jag hade säkert sett mig om ett annat land att turista på om det inte varit för frugan. Varenda bar man var i Pattaya så sa alla att det är väldigt dåligt med turister.

 

 

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Har åkt till Pattaya under lågsäsong varje år sedan 2002 tror jag och det har låtit likadant varje år om hur dåligt med turister det är. Någon gång där i krokarna runt 02-03 så minns jag att kursen var riktigt kass (kan iofs berott på svag krona) och låg runt 4.30. Oroligheter med stängd flygplats, dödliga kravaller, militärkupper och översvämningar, ja säg vad som inte har hänt under dessa år och lik förbannat så är det knökfullt varenda högsäsong ändå. De senaste 2 åren har jag reflekterat över att jag hört så mycket svenska i Pattaya under högsäsong dessutom, var man än har befunnit sig så nog fan har man hört nån som talat svenska. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att du fick pengar för att äta på den syltan?

Den där syltan, brukar sitta någon kärring o glo, man ryser när man går forbi, vilket straff o sitta där o glo!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag brukar åka in till satuk och käka ris och kyckling och en flaska vatten ganska mycket käk får man kostar  40 battingar  Med vänlig hälsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt till Pattaya under lågsäsong varje år sedan 2002 tror jag och det har låtit likadant varje år om hur dåligt med turister det är. Någon gång där i krokarna runt 02-03 så minns jag att kursen var riktigt kass (kan iofs berott på svag krona) och låg runt 4.30. Oroligheter med stängd flygplats, dödliga kravaller, militärkupper och översvämningar, ja säg vad som inte har hänt under dessa år och lik förbannat så är det knökfullt varenda högsäsong ändå. De senaste 2 åren har jag reflekterat över att jag hört så mycket svenska i Pattaya under högsäsong dessutom, var man än har befunnit sig så nog fan har man hört nån som talat svenska. 

Jag var i Pattis 3 gånger förra året och en gång hittills i år, skumt för jag har varken träffat eller hört någon svensk alls.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

CM verkar haft en hygglig säsong, men lågsäsong där med nu, men det är ju som vanligt.

Tror CM har en lite annan publik.

Tyvärr så i år har det gått ganska dålig för de flesta i Chiang Mai.

Det var dåligt med business även under hög säsong nu är det helt nästan tomt 

utom Nimman,

jämför man med tidigare år så är det en mycket tydlig nedgång

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag var i Pattis 3 gånger förra året och en gång hittills i år, skumt för jag har varken träffat eller hört någon svensk alls.

Då har du nog bara rört dig i skumma kvarter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Pattaya lever som det alltid har gjort. Det förändras över tid men det kommer att ta lång, lång tid innan det är utplånat i dess form som det blivit känt och omtyckt i. 

Det byggs och omstruktureras men karaktären finns kvar och kommer att finnas kvar under lång lång tid framöver.

Pattaya är unikt och ränderna går inte ur under en överskådlig tid.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Pattaya lever som det alltid har gjort. Det förändras över tid men det kommer att ta lång, lång tid innan det är utplånat i dess form som det blivit känt och omtyckt i. 

Det byggs och omstruktureras men karaktären finns kvar och kommer att finnas kvar under lång lång tid framöver.

Pattaya är unikt och ränderna går inte ur under en överskådlig tid.

MVH Nonki

När var du här senast?;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt till Pattaya under lågsäsong varje år sedan 2002 tror jag och det har låtit likadant varje år om hur dåligt med turister det är. Någon gång där i krokarna runt 02-03 så minns jag att kursen var riktigt kass (kan iofs berott på svag krona) och låg runt 4.30. Oroligheter med stängd flygplats, dödliga kravaller, militärkupper och översvämningar, ja säg vad som inte har hänt under dessa år och lik förbannat så är det knökfullt varenda högsäsong ändå. De senaste 2 åren har jag reflekterat över att jag hört så mycket svenska i Pattaya under högsäsong dessutom, var man än har befunnit sig så nog fan har man hört nån som talat svenska. 

Själv är det första gången jag hör klagandet.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vid våra vistelser i Thailand bor vi i djupaste Isaan och där det normala priset för en middag ute snarare ca 20-40 baht, men dom allra flesta tycker att även detta är för dyrt och därför äter dom hemma, lagar man mat själva räcker 40-70 kr till åtskilliga middagar för en hel familj.

Med vänlig hälsning isan lover

Vi är fler som hängt i isan. och jag har aldrig vart nära dom siffrorna,

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv tycker jag inte att det Pattaya som fanns en gång i tiden inte ens existerar längre.

Kommer ihåg en gång i början av 2000 talet när jag gjorde ett återbesök där efter ett tiotal år, jag kom med taxi och bad chauffören köra mig till ett förr vanligt och populärt hotell, chauffören stirrade på mig och sa att det finns inte längre, men jag kan släppa av dig på den gatan.

Det gjorde han, men jag kände inte igen mig alls, var jag i Pattaya och var denna gata med alla höga byggnader, snabbmatakedjor och köpcenter verkligen den lilla gata som tidigare gränsade till ett obebyggt område och ett barområde?

Jag stod där en lång stund och undrade var jag befann mig någonstans, vart jag skulle ta vägen och försökte hitta något som jag kände igen, men det fanns inget alls, så jag tog en MC taxi till Beach Road och fick orientera mig därifrån, här nere hade nästan allt ändrats också men man kände åtminstone igen sig och visste var man var.

När jag gick omkring där märkte jag att hela kvarter hade jämnats till marken, en del kända och populära soier var borta och på dessa platser där det förr var barer och småställen tornade nu gigantiska byggnader upp sig, internationella kedjor hade etablerat sig och där det förr vimlade av Svenskar Norrmän, Danskarm Finnar och Tyskar var det nu Ryssar och folkslag som man inte ens träffade på i Pattaya förr, det var även påfallande mycket barnfamiljer jämfört med 80 talet.

Vi i Isaan har ju upplevt en otrolig förändring dom senaste 15 åren men det har sannerligen även Pattaya gjort. 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi är fler som hängt i isan. och jag har aldrig vart nära dom siffrorna,

Hej

Det var väl ingen större överraskning direkt.

Det skiljer ganska mycket även i Isaan eftersom det är väldigt stort geografiskt och många uppger ju dessutom att dom betalar falang priser och då blir det ju annorlunda.

Med ett visst mått av självförsörjning är det inte mycket som behöver köpas för att försörja en familj här uppe i norra Isaan, och det mesta som odlas och produceras lokalt är oförskämt billigt.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...