Jump to content
IGNORERAD

Pattaya is dead!?


ragson

Recommended Posts

ja 67 -75 kr inkl dricka ,kaffe och salladsbuffé kan du få på många platser i Sverige

Det måste ha varit länge sedan, I sommras var 79-84 SEK vanligast med kran dricka (inte flaska eller burk) Kvartersmenyn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Fritz

    12

  • Jive

    11

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ja 67 -75 kr inkl dricka ,kaffe och salladsbuffé kan du få på många platser i Sverige

En dagens förstås,

som inte är någon riktig snitzel eller en mörad biff på en a la cartemeny?

Finns ett ställe i Umeå som säljer dagens slafs för 75-80kr.
Mest grytor men bra salladsbuffé.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En dagens förstås,

som inte är någon riktig snitzel eller en mörad biff på en a la cartemeny?

Finns ett ställe i Umeå som säljer dagens slafs för 75-80kr.
Mest grytor men bra salladsbuffé.

va då riktig snitzel ?

glömde att man får smör och bröd också

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ha varit länge sedan, I sommras var 79-84 SEK vanligast med kran dricka (inte flaska eller burk) Kvartersmenyn

67 spänn för detta inkl dyck på flaska,helstekt kotlettrad stekt potatis ,gele osv

götlunda.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

67 spänn för detta inkl dyck på flaska,helstekt kotlettrad stekt potatis ,gele osv

götlunda.jpg

Och då ingick det en simkurs till både potatisen och kotlettraden eller är det soppa? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då ingick det en simkurs till både potatisen och kotlettraden eller är det soppa? :)

mkt. Gräddsås ska det vara och den är god men var nog minst 300 gram kött inunder 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då ingick det en simkurs till både potatisen och kotlettraden eller är det soppa? :)

Sicket svenskslafs :haha: och kanske på en sylta driven av invandrare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

mkt. Gräddsås ska det vara och den är god men var nog minst 300 gram kött inunder 

Ja det enklaste sättet att laga god mat verkar vara att blanda animaliskt fett med snabba kolhydrater... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Där fick man så man teg. Ska försöka använda lite fler ord framigenom.:D

Tjena Janne. Har våldet  ökat nu i Pattaya och brottsligheten. Nu när Turismen minskar så kraftigt. Brukar ju vara så.

MVH

Sakaeo

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket svenskslafs :haha: och kanske på en sylta driven av invandrare.

är en svensk kock som kan det där med att laga svensk husmanskost

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Pattarna dör aldrig bara nån dipp gillar man party å sånt (och de gillar väll alla) så är det lugnt

Första gången jag var där 1977 fanns bara Walking stret  och skulle man ha en dam så var det bara å slingra sig in  en 50 70 meter

från stritan och upp i nån hydda  seken road fanns inte ingenting ovanför Walking vilka tider huga huga

det var klippkort mellan Nanna Grace (BKK) och Pattis

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar äta en jättegod pannbiff med stekt lök och skalade stekta potäter som dagens ibland på Scandalic i Pattaya för 160 battingar. Ibland tar jag en mustig köttsoppa för samma pris...alltså runt 40 SEK.....Äsch...jag har nog drömt. Vad vet jag om Pattaya och dess prisläge jämfört med Sverige som bara bott här i 8 år jämfört med andra självutnämnda experter på området.

Fritz..

 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Är det största tecknet för en expert var man hittar löksoppa och skalade potatis :-) ibland kan man tro det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var dar i vintras och da var det otroligt mycket folk overallt. Nu har borsen rasat och kineserna kanske blir farre. Skillnaden mellan nu och for 10 ar sen e ju att da fanns det just inga kineser dar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lök o Pannbiff recept i all ära, men är det avgörande för turismen i Thailand? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Janne. Har våldet  ökat nu i Pattaya och brottsligheten. Nu när Turismen minskar så kraftigt. Brukar ju vara så.

MVH

Sakaeo

 

 

Nä, jag upplever det som tämligen lugnt här. En och annan överförfriskad farang som har kaxat till sej läser man väl om i lokalblaskan, men de blir ganska snabbt nerplockade av "mc-polisen".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattarna dör aldrig bara nån dipp gillar man party å sånt (och de gillar väll alla) så är det lugnt

Första gången jag var där 1977 fanns bara Walking stret  och skulle man ha en dam så var det bara å slingra sig in  en 50 70 meter

från stritan och upp i nån hydda  seken road fanns inte ingenting ovanför Walking vilka tider huga huga

det var klippkort mellan Nanna Grace (BKK) och Pattis

Nja har Pattarna väl börjat dippa lär dom aldrig resa sig igen. Det har visst något med gravitationen att göra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Utsökt snitzel med valfri potatis drar iväg till 40kr eller en mör biff för 70kr där jag bor så visst kostar det på.  :waaaht:

Hej

Det är väl nästan vad en hel Thailändsk familj ute i byarna spenderar på mat i en vecka, så för dom flesta där är nog en så dyr middag något näst intill ofattbart.

Men med Svenska inkomster sett så är det ju förstås inte dyrt.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar äta en jättegod pannbiff med stekt lök och skalade stekta potäter som dagens ibland på Scandalic i Pattaya för 160 battingar. Ibland tar jag en mustig köttsoppa för samma pris...alltså runt 40 SEK.....Äsch...jag har nog drömt. Vad vet jag om Pattaya och dess prisläge jämfört med Sverige som bara bott här i 8 år jämfört med andra självutnämnda experter på området.

Fritz..

 

 

Du menar att du fick pengar för att äta på den syltan?

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är väl nästan vad en hel Thailändsk familj ute i byarna spenderar på mat i en vecka, så för dom flesta där är nog en så dyr middag något näst intill ofattbart.

Men med Svenska inkomster sett så är det ju förstås inte dyrt.

Med vänlig hälsning isan lover

Var fan bor du egentligen ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i NongKhai, den lilla pittoreska staden invid Mehkhong just vid foten av den stora Friendship Bridge nära VienThian, knallade runt på TaSadet, indokinamarknaden nästan ensam, har aldrig någonsin hänt förut, frågade några bekanta som bor o driver rörelse i stan, totalt dött, aldrig någonsin under de 14 år som min vän haft restaurang där har han haft 100% enbart stammisat från stan som kunder under en hel vecka, guesthousen som i alla fall brukar ha några gäster var till en del stängda, och inte blir affärsidkarna gladare av att det presenteras ökande turistströmningar heller, det enda stället som hade något sånär med gäster va den Vietnamesiska Deung restaurangen, men fullt var det inte och antalet bussar från Vietnam var inte lika många som brukligt, nä, 0m det nu är en ökande tillströmning av turister så blir det inte skoj för de som är vana vid den gamla turismen, eller ska vi dra till med den nuvarande, i en allt mer sinande skara!

Helt korrekt.

Var i NongKhai för en tid sedan.

Endast två rum uthyrda på ett stort hotell. Hotellpriserna ok.

Tuktuk-priserna hade dock dubblerats sedan jag var där för två år sedan.

Inga turistande kineser i sikte!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var fan bor du egentligen ?

Hej

Vid våra vistelser i Thailand bor vi i djupaste Isaan och där det normala priset för en middag ute snarare ca 20-40 baht, men dom allra flesta tycker att även detta är för dyrt och därför äter dom hemma, lagar man mat själva räcker 40-70 kr till åtskilliga middagar för en hel familj.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lök o Pannbiff recept i all ära, men är det avgörande för turismen i Thailand? :-)

Knappast, men jag skyller mitt pannbiffsinlägg på att jag hade tullat på nattvardsvinet och var lite lättprovocerad ;)

Men tillbaka till trådämnet. Jag hittade en intressant synpunkt här http://Pattaya-funtown.com/tourist-arrivals-hit-record-high-where-are-the-tourists/

 som kanske förklarar varför Pattaya drabbats hårdare än andra ställen av minskad turism. Så här står det t.ex

Pattaya has never attracted the wealthy but primarily low- to middle-income groups – groups that suffer most from weak exchange rates and the relative inflation. As a result, Pattaya is no longer as cheap as it once was. And the sharp increase in visitors from China obviously cannot make up for the even sharper decline in tourist numbers from Europe. "

 

Det ligger en hel del i den analysen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är väl nästan vad en hel Thailändsk familj ute i byarna spenderar på mat i en vecka, så för dom flesta där är nog en så dyr middag något näst intill ofattbart.

Men med Svenska inkomster sett så är det ju förstås inte dyrt.

Med vänlig hälsning isan lover

Dom måste nog hålla igen bara driften på allt Nytt dom har kostar pengar,som NYA Bilar,Hus,Traktorer och några Mc.;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...