Jump to content
IGNORERAD

Pattaya is dead!?


ragson

Recommended Posts

Men det är inte riktigt det han skriver......  :)

 

Rock on!

läs skärmdumpen noga ska du se att han skrev å från början

Screenshot_2015-08-31-21-26-04.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Fritz

    12

  • Jive

    11

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja citeringen suger.

Om kalle fick 40 äpplen för sin mors BH 2013, men idag får hela 75 äpplen för BH:n, då får han alltså 35 mer äpplen idag, ok?

Således har värdet av äpplen sjunkit, eller om vi vänder på det värdet på mors BH stigit!

Det är vi väl ändå överens om?

 

Isof kan du byta ut "mors BH" i din tanke och ersätta den med 1Euro, och äpplen med Rubel, så förstår du :)

Och på samma sätt har Rubeln försvagats mot Bahten, vilket var topic i detta.

Hade du bara skrivit att du pratade om att ni fick lön i euro, så hade jag inte ifrågasatt dig...

Men som du beskrev det hela, lät det som ni var på ett växlingskontor och jämnförde..

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om rubeln egentligen?

 

Tycker inte att det är någon nämnvärd skillnad de senaste 20 åren i Pattaya om man åker ner lågsäsong. Många barer som står tomma, ekar öde och saknar totalt charm.

 Gör man en enkel jämförelse med Bangkok som jag älskar att festa i, så ser man fort att antal barer som finns i denna 15 miljoners stad är bara en promille av vad du hittar i fiskebyn.

 

Kvantitet är helt klart det som går före kvalitet, och det är nog det man ser allt för ofta i Pattaya, speciellt under lågsäsong.

 

Jag  klagar inte, älskar Pattaya och dess tomma barer (fulla av tjejer), men gör man ingenting av kvaliteten kommer nog även jag att lessna till slut.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är inte riktigt det han skriver......  :)

 

Rock on!

Men det är ju samma sak, jag räknar hur mycket Baht jag får för en Euro, och Bahten har stärkts den sista tiden mot Euron.

Ryssarna räknar hur många Rubel de får för en Euro, de får mer Rubel en euro idag än för några år sedan, alltså har Rubeln försvagats mot Euron.

Och med det så har jag skrivit nog om detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tolkningsfråga.. :)

Står inget att dom får sina löner i Euro, så därav misstolkning..  :)

Rock on!

Edit: Citeringen suger som vanligt..

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror inte på nått av vad ni säger !!! jag kommer ner på onsdag och kollar läget själv.

 

Då ska jag forsoka se till att du kan hämta din vodkaflaska hos Maitan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ragson !!! har du tid att visa vart man kan få såna där vego shakes i Pattaya? landar på onsdag eftermiddag.

Vegoshakes? Nä har ingen koll på det är för nåt ens....Vaerför vill du ha såna?  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror inte på nått av vad ni säger !!! jag kommer ner på onsdag och kollar läget själv.

 

Då ska jag forsoka se till att du kan hämta din vodkaflaska hos Maitan.

Det gick åt pipan, har ingen som kan ombesörja det så du får vänta på vodkan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja nåt konstigt är det, jag får det inte till att riktigt gå ihop logiskt. Det är ju alltså inte bara i Pattaya som näringsidkare beklagar sig över den stora minskningen av turister utan det verkar även vara " same same " även när det gäller stora resmål som Bangkok och Phuket.

Det som jag inte får ihop är det ovan skrivna med denna färska statistik som säger att årets första två kvartal slår alla tidigare rekord när det gäller antal besökare i landet ( längst ned på sidan ) http://www.thaiwebsites.com/tourism.asp .

Kan det förklaras med en stor ökning av kineser som bara kommer på " blixtvisit " några dagar och minskning av turister från andra länder som stannar längre tid ? Nåt knepigt är det i alla fall.

 

Fritz..

 

 

Hej

Misstänker att du har rätt i detta, redan förra året klagade ju näringsidkare landet runt som var inriktade på turism på dålig beläggning, lite kunder och minskade inkomster, många drog ned på sin verksamhet, sparkade personal o.s.v.

Samtidigt redovisade juntan statistik som inte påvisade någon större minskning och vid något tillfälle t.o.m en ökning, redan då misstänkte jag att det är något som inte stämmer med detta var är alla dom turister som juntan påstår anländer.

Samtidigt tyckte även jag vid våra rundresor förra året att antalet Kineser på gruppresa hade ökat rejält jämfört med övriga turister som oftast reser på egen hand och stannar längre, jag tror precis som du att det mer traditionella Thailands resandet ifrån EU, USA och Ryssland faktiskt har minskat rejält.

Hänger denna minskning i även kommande högsäsong lär många som är beroende av vanlig turism få ekonomiska problem.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i NongKhai, den lilla pittoreska staden invid Mehkhong just vid foten av den stora Friendship Bridge nära VienThian, knallade runt på TaSadet, indokinamarknaden nästan ensam, har aldrig någonsin hänt förut, frågade några bekanta som bor o driver rörelse i stan, totalt dött, aldrig någonsin under de 14 år som min vän haft restaurang där har han haft 100% enbart stammisat från stan som kunder under en hel vecka, guesthousen som i alla fall brukar ha några gäster var till en del stängda, och inte blir affärsidkarna gladare av att det presenteras ökande turistströmningar heller, det enda stället som hade något sånär med gäster va den Vietnamesiska Deung restaurangen, men fullt var det inte och antalet bussar från Vietnam var inte lika många som brukligt, nä, 0m det nu är en ökande tillströmning av turister så blir det inte skoj för de som är vana vid den gamla turismen, eller ska vi dra till med den nuvarande, i en allt mer sinande skara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju samma sak, jag räknar hur mycket Baht jag får för en Euro, och Bahten har stärkts den sista tiden mot Euron.

Ryssarna räknar hur många Rubel de får för en Euro, de får mer Rubel en euro idag än för några år sedan, alltså har Rubeln försvagats mot Euron.

Och med det så har jag skrivit nog om detta.

Klart att det du skriver är korrekt.  :)

Kände bara för att hetsa dig lite igår..

ville se om du tappade humöret, men det gjorde du inte.. :)

 

Rock on !

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på fältstudier nu och vid Air Asias incheckningsdisk för internationella flygningar vid Don Muang kl.05.00 var kön mycket lång med kineser.

Helt klart turistar dom i Thailand.

Vi var 28 passagerare ombord på snabbåten till Koh Samui, Koh Pag Ngan och Koh Tao från Donsak.

I Samaui fyllde det på så båten blev full med ca 250 pers. 

Känns som dessa öar är normala för september månad. 

En hel del ryssar men mest europeer och aussi.

Efter nattvandringen som har jag nya intryck, dock är många ställen stängda som det var på Koh Chang i april.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på fältstudier nu och vid Air Asias incheckningsdisk för internationella flygningar vid Don Muang kl.05.00 var kön mycket lång med kineser.

Helt klart turistar dom i Thailand.

Vi var 28 passagerare ombord på snabbåten till Koh Samui, Koh Pag Ngan och Koh Tao från Donsak.

I Samaui fyllde det på så båten blev full med ca 250 pers. 

Känns som dessa öar är normala för september månad. 

En hel del ryssar men mest europeer och aussi.

Efter nattvandringen som har jag nya intryck, dock är många ställen stängda som det var på Koh Chang i april.

Är du på Samui nu??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på Samui nu??

Beach party på koh Tao är han enl säkra källor

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Beach party på koh Tao är han enl säkra källor

 

Skickat från min HTC One via Tapatalk

 

 

Stämmer,

Sairee Beach som domineras av europeer och Aussi.

Förvånande att det är mycket mer kvinnor än män av de unga falangerna. 

En del skyltar och affischer har börjat ha kinesisk text, och de ryska bokstäverna försvinner.

Nu behövs det väl dagsljus för att få syn på en kines. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer,

Sairee Beach som domineras av europeer och Aussi.

Förvånande att det är mycket mer kvinnor än män av de unga falangerna. 

En del skyltar och affischer har börjat ha kinesisk text, och de ryska bokstäverna försvinner.

Nu behövs det väl dagsljus för att få syn på en kines. 

Då åkte du förbi mig, har vart på koh phangan 14 dagar. Hade varit kul att ses!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Då åkte du förbi mig, har vart på koh phangan 14 dagar. Hade varit kul att ses!

Hälsa Koh Phangan från mig

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För Pattaya´s del tror jag mer det beror på att det byggs ut mer och mer, sammtidigt som turisterna inte ökar lika mycket.....kan ju inte öka i all oändlighet heller...

Sen om man ska gå in på barbranschen så känns det som om endel barer saftar på lite väl, många gogo-barer tar ju numera hutlösa priser tex!!! ;)

Det funkar till en viss gräns, sen slår det tillbaka!!

McDonalds i Thailand har snart samma priser som i Norge, sug på den 33:an ;)   hur nu det är möjligt vet jag inte, tänker på löner/lokalkostnader osv.....

Visumtjafs in i det oändliga, korrupta snutar, alkotester i trafiken :P , bomb i bkk etc etc folk börjar vidga sina vyer.

 

Kanske bäst å inse att vi i väst är på dekis och att det är lika bra att bränna all deg medans man får npgot för den, eller vad säger ni?!!! :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk ser sig om efter andra länder att bo i då Thailand har tappat stinget efter att millitären tagit över
 

Det är nog inte dom som bosatt/tänkt bosätta sig där som minskat.

Aha, ironi... tja... vafan...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

För Pattaya´s del tror jag mer det beror på att det byggs ut mer och mer, sammtidigt som turisterna inte ökar lika mycket.....kan ju inte öka i all oändlighet heller...

Sen om man ska gå in på barbranschen så känns det som om endel barer saftar på lite väl, många gogo-barer tar ju numera hutlösa priser tex!!! [emoji6]

Det funkar till en viss gräns, sen slår det tillbaka!!

McDonalds i Thailand har snart samma priser som i Norge, sug på den 33:an [emoji6]   hur nu det är möjligt vet jag inte, tänker på löner/lokalkostnader osv.....

Visumtjafs in i det oändliga, korrupta snutar, alkotester i trafiken [emoji14] , bomb i bkk etc etc folk börjar vidga sina vyer.

 

Kanske bäst å inse att vi i väst är på dekis och att det är lika bra att bränna all deg medans man får npgot för den, eller vad säger ni?!!! [emoji14]

Jo jag vet att en del är dyrare i Thailand ,riktig mat bla [emoji3]

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att en del är dyrare i Thailand ,riktig mat bla emoji3.png

 

Skickat från min HTC One via Tapatalk

 

 

Utsökt snitzel med valfri potatis drar iväg till 40kr eller en mör biff för 70kr där jag bor så visst kostar det på.  :waaaht:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utsökt snitzel med valfri potatis drar iväg till 40kr eller en mör biff för 70kr där jag bor så visst kostar det på.  :waaaht:

samma som i Sverige då 

Link to comment
Dela på andra sajter

samma som i Sverige då 

Då bor jag på fel ställe i Sverige, som inte har sådana erbjudandet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bor jag på fel ställe i Sverige, som inte har sådana erbjudandet.

ja 67 -75 kr inkl dricka ,kaffe och salladsbuffé kan du få på många platser i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...