Jump to content
IGNORERAD

Pattaya is dead!?


ragson

Recommended Posts

De här senaste dagarna har jag varit runt på de olika "Home"-varuhusen för att handla grejor till husrenoveringen och det är inte många kunder man ser där. Skulle uppskatta att det går 10 anställda/kund. Matvaruhusen är det lite bättre fart i, men även där färre kunder än vanligt och absolut inga kineser.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Fritz

    12

  • Jive

    11

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kan hålla med om att det var väldigt mycket kineser när vi nere. Dock så var det extremt lite ryssar. Det verkar iaf svårt att få grepp om hur det verkligen ser ut med turismen då det skrivs olika rapporter beroende var man läser.

 

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Min detoxgranne var ryska. Hon menade på att innan juntan och Ukrainatrasslet var 1 rubel = 1 baht.
Nu är 1 rubel = 1,8 baht. Nästan dubbelt så dyrt för dom i TH.

Tänk om SEK-kursen var på 2.1? Sku inte va många svennar i TH då, helt säkert.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror inte på nått av vad ni säger !!! jag kommer ner på onsdag och kollar läget själv.

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä den logiken är nog förlegat.

Storhotellen har sängt sina priser med upp till 50% på turist områdena utan för Bangkok.

 

Tyvärr så håller jag inte alls med. Storhotell kanske har sänkt priset. Men det är majoriteten av den andra sortens Thai som bedriver typ Bungalow/Guest House/Resort som inte fattar sambandet med höjda priser = Mindre Kunder. Har många jag känner som både tjejen och jag försökt förklara för att "Om du ska ha kunder så SÄNK priset och kamma hem alla kunder och ha fullt istället för att ha enstaka rum uthyrda och restaurangen folktom"....Tror du dom vill försöka? INTE EN CHANS! Bättre tjäna några hundra Bath på dom 2 gäster man har och sedan sitta och rulla tummarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med om att det var väldigt mycket kineser när vi nere. Dock så var det extremt lite ryssar. Det verkar iaf svårt att få grepp om hur det verkligen ser ut med turismen då det skrivs olika rapporter beroende var man läser.

 

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Kineserna stod för att siffrorna gick upp förra året. Annars skulle det varit minus siffror. Men nu har ju Käpp-Kineserna s valuta problem så jag tror nog att det blir MINUS i statistiken i fortsättningen. Vilken mätning det var mins jag inte. Ryssarna kom ju inte tillbaka när Putin sett till att valutan hamnat i botten. Nu är det Kinesernas tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min detoxgranne var ryska. Hon menade på att innan juntan och Ukrainatrasslet var 1 rubel = 1 baht.Nu är 1 rubel = 1,8 baht. Nästan dubbelt så dyrt för dom i TH.

Tänk om SEK-kursen var på 2.1? Sku inte va många svennar i TH då, helt säkert.

Men det borde väl vara bra om dom fick 1bht förr och nu får dom 1.8bht för 1 rubel.
Det är ju en stigning på 80%

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det borde väl vara bra om dom fick 1bht förr och nu får dom 1.8bht för 1 rubel.Det är ju en stigning på 80%

//Broskan

hahaha sorry menade ju 1.8 rubel = 1 baht.   Går lite väl fort iblann....

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ragson !!! har du tid att visa vart man kan få såna där vego shakes i Pattaya? landar på onsdag eftermiddag.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min detoxgranne var ryska. Hon menade på att innan juntan och Ukrainatrasslet var 1 rubel = 1 baht.Nu är 1 rubel = 1,8 baht. Nästan dubbelt så dyrt för dom i TH.

Tänk om SEK-kursen var på 2.1? Sku inte va många svennar i TH då, helt säkert.

Nja nu tänker ni fel, förut så var det i princip 1 Rubel -> 1 Bht, nu får de betala ca 1,8 Rubel för en Bht.

För när jag började jobba med mina ryska vänner så fick jag ca 40bht för en euro, och de ca 40 rublel för en euro, idag får jag åter igen ca 40 bht för en euro, men de får ca 75 rubel för en euro.

Så det har nästan blivit dubbelt så dyrt för dem på 3 år.

rubel.thumb.JPG.7872e862321a0feafa93c331

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä den logiken är nog förlegat.

Storhotellen har sängt sina priser med upp till 50% på turist områdena utan för Bangkok.

 

Även fin hotellen i Phuket.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu tänker ni fel, förut så var det i princip 1 Rubel -> 1 Bht, nu får de betala ca 1,8 Rubel för en Bht.

För när jag började jobba med mina ryska vänner så fick jag ca 40bht för en euro, och de ca 40 rublel för en euro, idag får jag åter igen ca 40 bht för en euro, men de får ca 75 rubel för en euro.

Så det har nästan blivit dubbelt så dyrt för dem på 3 år.

rubel.thumb.JPG.7872e862321a0feafa93c331

Så rubeln har stärkts gentemot Euron?

för fick dom 40 rubel för 1 euro tidigare, men 75 rubel för 1 euro idag, så är det kanon för ryssarna..

 

Rock on!

 

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så rubeln har stärkts gentemot Euron?

för fick dom 40 rubel för 1 euro tidigare, men 75 rubel för 1 euro idag, så är det kanon för ryssarna..

 

Rock on!

 

 

Hur kan du få det till att den har stärkts?

Ser du inte att den har tappat mot euron?

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du få det till att den har stärkts?

Ser du inte att den har tappat mot euron?

 

nu har du ju skrivit att dom FÅR 75 rubel för en euro, men du menar väl att dom får BETALA 75 rubel för en euro?

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tomt på turister i Chiang Mai med. Rund Night Bazzar, LoiKroh rd, Thape rd

barer och massage ställen är tomma på kunder många av ställen är till salu för billig penning / någon intresserad /

Vill man umgås med folk så är det Nimman rd nära till Maya shoping mall som gäller. Men inga turister där inte bara thai.

Priser sjunker både på öl och massage.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

nu har du ju skrivit att dom FÅR 75 rubel för en euro, men du menar väl att dom får BETALA 75 rubel för en euro?

 

Rock on!

Vad är det du inte förstår?

För nått år sedan fick de ca 40 RUB för 1 EUR, och idag ca 75, således har Rubeln försvagats mot euron!

Vi vänder på det kanske du hänger med.

2013 fick man man ca 0,025 EUR för en RUB, idag får man ca 0.014EUR för en RUB.

Förstår du då att Rubeln har försvagats mot Euron?

55e4a50b8a0ec_Skrmklipp_rub.thumb.JPG.ff

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår allt att dom får 0,09 euro mindre per rubel, men det är inte det du skriver..

Du skriver att dom får 35 rubel mer per euro..

Rock on!

Vad är det du inte förstår?

För nått år sedan fick de ca 40 RUB för 1 EUR, och idag ca 75? således har Rubeln försvagats mot euron!

Vi vänder på det kanske du hänger med.

2013 fick man man ca 0,25 EUR för en RUB, idag får man ca 0.14EUR för en RUB.

Förstår du då att Rubeln har försvagats mot Euron?

55e4a50b8a0ec_Skrmklipp_rub.thumb.JPG.ff

Tabellen har jag inga problem med eller att 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock on!

Tabellen har jag inga problem med eller att 

Ja, de får ca 35 Rubel mer idag per Euro än för 2-3 år sedan, således har Rubeln blivit svagare mot Euron :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får säga som Wuttan, det var bättre förr..

Citeringen suger..

 

Som sagt förstår att dom får 0,11 euro mindre per Rubel, men du skriver att dom får 35 rubel mer..

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får säga som Wuttan, det var bättre förr..

Citeringen suger..

 

Som sagt förstår att dom får 0,09 euro mindre per Rubel, men du skriver att dom får 35 rubel mer..

 

Rock on!

ja dom jobbar och får lön i euro och nu får dom 35 rubel mera när dom växlar pengarna således har rubeln sjunkit mot euron

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de får ca 35 Rubel mer idag per Euro än för 2-3 år sedan, således har Rubeln blivit svagare mot Euron :)

Nja, hade dom fått betala 35 rubel mer per euro, så hade den varit svagare..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja dom jobbar och får lön i euro och nu får dom 35 rubel mera när dom växlar pengarna således har rubeln sjunkit mot euron

Inte riktigt det han skrev, men det blir nått helt annat så som du förklarar det...   :)

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, hade dom fått betala 35 rubel mer per euro, så hade den varit svagare..

 

Rock 

Ja det är så han menar 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Får säga som Wuttan, det var bättre förr..

Citeringen suger..

 

Som sagt förstår att dom får 0,11 euro mindre per Rubel, men du skriver att dom får 35 rubel mer..

 

Rock on!

Ja citeringen suger.

Om kalle fick 40 äpplen för sin mors BH 2013, men idag får hela 75 äpplen för BH:n, då får han alltså 35 mer äpplen idag, ok?

Således har värdet av äpplen sjunkit, eller om vi vänder på det värdet på mors BH stigit!

Det är vi väl ändå överens om?

 

Isof kan du byta ut "mors BH" i din tanke och ersätta den med 1Euro, och äpplen med Rubel, så förstår du :)

Och på samma sätt har Rubeln försvagats mot Bahten, vilket var topic i detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...