Jump to content
IGNORERAD

Sri Racha


SatanG

Recommended Posts

Har nyss passerat Samui långt till vänster och tuffar sakta på emot Sri racha, Chonburi, där jag ska påbörja en lastning av svartolja innan jag sätter mig i en bil till Bkk för 3 månaders semester.

Jag undrar om någon känner till Sri racha, finns det några sjyssta seafood restauranger, bra massage hak eller måste man ta sig till Pattis för detta?

Kommer tvingas spendera 3-4 dagar 31/8-3/9 och vet inte om jag pallar med att åka hela vägen till pattis då jag har lite ledig tid utan istället bara kliva iland och köra på lokalt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert vad Du söker i Sri Racha, har varit där på ett par kortare besök,,, småtrevlig håla. Good luck

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss passerat Samui långt till vänster och tuffar sakta på emot Sri racha, Chonburi, där jag ska påbörja en lastning av svartolja innan jag sätter mig i en bil till Bkk för 3 månaders semester.

Jag undrar om någon känner till Sri racha, finns det några sjyssta seafood restauranger, bra massage hak eller måste man ta sig till Pattis för detta?

Kommer tvingas spendera 3-4 dagar 31/8-3/9 och vet inte om jag pallar med att åka hela vägen till pattis då jag har lite ledig tid utan istället bara kliva iland och köra på lokalt.

 

/ SatanG

Du måste vara i dåligt skick om du inte pallar med dom 4 milen som det är mellan Sriracha och Pattaya.  ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars Bang saen har en del bra. Mycket Bangkokfolk som åker dit på helgerna.
Restauranger, hotell, etc. I Thaistil det mesta.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste vara i dåligt skick om du inte pallar med dom 4 milen som det är mellan Sriracha och Pattaya.  ;)

 

Fritz..

Som jag förstår det så har han inte tänkt att övernatta i Pattis och då blir det 8 mil i en taxi eller nåt. Har väl kanske inte så mycket med "dåligt skick" att göra om han vill tillbringa restiden lokalt i Sriracha istället.

"Dåligt skick" ...hmmm.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente! Jag är vid ganska god vigör, tackar för omtanken :-) (och svaren)

Även om jag är ledig så är jag alltid stand-by om något händer och måste då snabbt tillbaka. Därför tänkte jag att man kunde iaf någon gång utforska närområdet och se hur det funkar här. Har en indisk juniorstyrman ombord som brukar misslyckas med lite allt möjligt så det är lite lättare att slappna av om man är närma "hem" sas.

Borde väl finnas någon sjysst seafood restaurang och massagemöjligheter även här hoppas jag. Men det blir nog pattis på onsdag om möjligt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

PS När vi ändå är inne på Pattis.

Vilken svenskrestaurang är bäst och vart ligger den?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater soi Diana

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Si Racha är helt ok, vi var där med familjen för 4-5 år sedan och besökte en Svensk-Thai familj som bodde där, finns allt man behöver och ganska trevligt, helt klart värt ett besök om du ändå är i närheten.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...