Jump to content
IGNORERAD

Har Ni åkt med Air China & UIA ??


HajKaj

Recommended Posts

japp, sticker i morgon eftermiddag. nu blev det Turkarna iaf. 10890 pix för bizznizzklasse !

 

:big_smile::big_smile::big_smile:

kanonpris! Trevlig resa.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • HajKaj

    6

  • L64

    3

  • kenneth073

    3

  • soi covboy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

japp, sticker i morgon eftermiddag. nu blev det Turkarna iaf. 10890 pix för bizznizzklasse !

 

:big_smile::big_smile::big_smile:

Vilken tid från Arlanda? Öl?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

japp, sticker i morgon eftermiddag. nu blev det Turkarna iaf. 10890 pix för bizznizzklasse !

 

:big_smile::big_smile::big_smile:

Bra val!

Inget fel på kineserna. Nya kärror  både från Arlanda, och från Peking till Bkk. Det trista är kineserna själva och deras jäkla attityd.

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

japp, sticker i morgon eftermiddag. nu blev det Turkarna iaf. 10890 pix för bizznizzklasse !

 

:big_smile::big_smile::big_smile:

Härligt ,ska också dra iväg när jag blir bättre efter min utdragna axeloperation och då ligger business med turkarna bäst till om man kommer i närheten av det priset.

Lounge i sthlm och  Istanbul dit ,bkk och Istanbul hem och 40 kg bagage.

Have a nice trip

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tid från Arlanda? Öl?

 

planet lyfter 17:30 vet inte när man får checka in.

kommer vara ute på Arn i goood tid iaf, Ring mig på 0708974606

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väntan lång i Peking så går det utmärkt att köpa in sig i en lounge för "fri" dryck och mat, wifi dusch mm..

3 timmar för ca 250kr.

Billigt mot ett par öl och någon macka i avgångshallen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väntan lång i Peking så går det utmärkt att köpa in sig i en lounge för "fri" dryck och mat, wifi dusch mm..

3 timmar för ca 250kr.

Billigt mot ett par öl och någon macka i avgångshallen.

Några timmar (3-5) går ju bra, men sen blir det faktiskt lite tradigt. Tipset om loungen var inte så tokig alls. Lufsa iväg dit, duscha, nån pilsner och lite snacks (har inte testat en lounge i hela mitt liv) surfa och reta er lite. Skulle göra att resan inte känns så lång i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Några timmar (3-5) går ju bra, men sen blir det faktiskt lite tradigt. Tipset om loungen var inte så tokig alls. Lufsa iväg dit, duscha, nån pilsner och lite snacks (har inte testat en lounge i hela mitt liv) surfa och reta er lite. Skulle göra att resan inte känns så lång i alla fall.

Det finns lounger och så det finns riktigt bra lounger.

När vi åkte med Turkish så fanns bl.a. det smörgåsar ,soppa ,vin och öl i loungen på Arlanda  ,loungen i Bkk ungefär det samma men här  även sprit.

Loungen i Istanbul spelar i en helt annan division, där finns allt + mycket mer,att slå ihjäl 6-8 timmar där är bara ett nöje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns lounger och så det finns riktigt bra lounger.

När vi åkte med Turkish så fanns bl.a. det smörgåsar ,soppa ,vin och öl i loungen på Arlanda  ,loungen i Bkk ungefär det samma men här  även sprit.

Loungen i Istanbul spelar i en helt annan division, där finns allt + mycket mer,att slå ihjäl 6-8 timmar där är bara ett nöje.

Tja, ARN eller BKK är jag inte så sugen på att göra nåt kul på. Men jag har dragit mig för långa flygningar/flygtider pga väntetiderna i "mitten". Så kan man betala sig in smidigt och tillbringa några timmar där så kanske det är ett fullgott alternativ. Är ju lite en person som vill från A till B så fort som möjligt (troligen väldigt manligt drag överhuvudtaget).  Men om jag måste stanna till på C (dit jag inte alls tänkt åka) i mitten och det inte är alltför trist så varför inte. Kan vara skönt med en bensträckare ibland. Men då skall det finnas nåt att göra som verkar vettigt åxå, och helst inte allt för dyrt.. 250kr var överkomligt. 2500kr - nejtack.

 

Ändrades av kitungmakmak
En bild på KK igen... och ett n som blev ett r

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat tips om ni får många timmars väntetid i Peking är att helt enkelt åka in till staden för att utforska tex Himmelska fridens torg med Mao osv eller göra ett besök på stadens lokalhak :big_smile:

Är det inte bilkö funkar ju taxi men det är ju svårt o veta innan... annars finns det tåg som snabbt o lätt tar er in till staden.

Numera behöver man inte skaffa visum innan om man har upp till 72(har jag för mig) timmars transit innan man skall vidare till nästa land.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat tips om ni får många timmars väntetid i Peking är att helt enkelt åka in till staden för att utforska tex Himmelska fridens torg med Mao osv eller göra ett besök på stadens lokalhak :big_smile:

Är det inte bilkö funkar ju taxi men det är ju svårt o veta innan... annars finns det tåg som snabbt o lätt tar er in till staden.

Numera behöver man inte skaffa visum innan om man har upp till 72(har jag för mig) timmars transit innan man skall vidare till nästa land.

Jag gjorde ett stopover i Peking med en övernattning genom att gå till deras disk och fråga om jag fick boka om till nästa dag.

Det gick och lite formalia med ett transitvisum för dessa timmar var enkelt. (osäker hur många man får, men jag behövde bara 24 timmar)

Taxi är billigare än i Thailand och hotell ligger i thailändsk prisnivå.

Mat och öl väldigt billigt. Det som är nackdelen är klimatet som är som i Sverige på vintern med minusgrader.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Funderat på det också, nu när tydligen Thai har andra kärror på Sverige utan flatbed stolar, Turkarna är ju ändå 8K billigare.

Fel av mig, Thai har fortfarande 1-2-1 framför vingarna med flatbed på sina Scandinavian flighter.....skönt det :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...