Jump to content
IGNORERAD

Har Ni åkt med Air China & UIA ??


HajKaj

Recommended Posts

Jag ringde till MIG i fredags. Vart som vanligt inte hjälpt. Saknar M.L.S så jävla mycket just nu....

Funderar på att ta mig ner en vecka.

Så jag kollade runt lite och hittade denna biljett...hmmmm.thumb.png.5437f8e85b6b95c6ba1f5ab8

 

Mina frågor nu är... Har någon åkt med Air China eller Ukraine Int Airlines ? hur är dom ? brukar dom vara försenade mycket?

Vill bara bort härifrån så jag är desperat för snabba och seriösa svar.

Snälla hjälp mig nu  !!!!

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • HajKaj

    6

  • L64

    3

  • kenneth073

    3

  • soi covboy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ska du åka den där tiden finns det väl betydligt billigare biljetter än 9500kr Bland annat Finnair för ca 5000kr

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 10800kr åker du Business med Turkish, kortare väntetider och kanske ett bättre alternativ?

Funderat på det också, nu när tydligen Thai har andra kärror på Sverige utan flatbed stolar, Turkarna är ju ändå 8K billigare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du åka den där tiden finns det väl betydligt billigare biljetter än 9500kr Bland annat Finnair för ca 5000kr

Misstänker att HajKaj vill ha lite extra benutrymme....därav Premium

Link to comment
Dela på andra sajter

För 10800kr åker du Business med Turkish, kortare väntetider och kanske ett bättre alternativ?

tack för tipset. Kollade direkt.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att HajKaj vill ha lite extra benutrymme....därav Premium

Ok såg inte att det var premium. Vet heller inte vad det innebär på dessa flygbolag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta Turkarna alla dagar i veckan!   finns stor risk med Air China att du får en stol som är vanlig ekonomistol och då är det aaaningen bättre med Turkarna...

Bolaget hem vågar jag inte ens tänka på!

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ta turkarna så akta dig för loungen, den är livsfarlig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med kineserna ett antal gånger, ekonomiklass, funkat klockrent varje gång. Dock lite lång väntetid i Peking, men har alltid funnits bra med sitt/ligg platser på den flygplatsen.

Klart prisvärt bolag.

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Air China går fetbort för oss. Gamla sunkiga kärror, oengagerad personal och allmänt dålig "feeling". Åkte med dem ca 2 år sedan och både jag och frun tycker att de var överlägset sämst. Vi föredra Qatar, delvis för att vi båda tycker att det är skönt med en "bensträckare" halvägs samt att de har bra kärror och god service. Näst bäst Norwegian pga av sköna säten. Thai är väl ok, KLM inte helt godkänt (men det var 4-5 år sedan senast, så det kan ha ändrats). Skulle vi prova något nytt bolag skulle vi nog testa Emirates eller FinAir.

Ha en bra resa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl lite på vad man är ute efter... För min del ser jag flyget som en transportsträcka mellan punkt a och punkt b, det jag kräver är att det ska funka, så som tider, inget strul med bagage, bokade platser och så vidare...

Vill man ha det lyxigare än så, ska man inte åka med kineserna. Jag hävdar fortfarande att det är ett prisvärt bolag, (såg att de tog 4300:- i vinter för en biljett).

Det är klart att det finns bättre bolag, men då får man naturligtvis betala för det...( Och att bolaget skulle vara sämst, då har föregående talare ej åkt med dåliga bolag...)

Lägger in några bilder från Peking, under ett par av våra resor, så ni får en uppfattning om hur det ser ut, tyvärr hade jag ej så många bilder.

 

1_(2).thumb.JPG.d0dde3b17a9e423075dae810

 

1.thumb.JPG.0b5aa2340153b577a34f13c7ac25

 

2.thumb.JPG.b5ff49c297cfba4937edadb8bfcd

 

3.thumb.JPG.28d577bb37439c0f2f210c62e502

 

4.thumb.JPG.4afac8328c9b8d29088d4252271d

 

5.thumb.JPG.0a2ca1f71a32fb304bd85f9694d8

 

6.thumb.JPG.10e83b08ba140162d6f048fc655f

 

7.thumb.JPG.de711f97ae7da0dc8becfb442131

 

8.thumb.JPG.2615aa16dd608409656c5ea8a360

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med air China för ett par år sedan, funkade bra,  men för lång tid i Peking och tråkig flygplats och dåligt med restauranger. Det gör jag inte om igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

china världens sämsta och kallaste och tråkigast flygplats . turken och finnen är helt ok 2-4 timmar väntan  eller emeirat är klock ren  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kollade nu med biljett 16/9--28/9  5014 kronor med finnen 11 30 min ner   12 timmar hem kanonpris finnen ev  från bromma också    mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde till MIG i fredags. Vart som vanligt inte hjälpt. Saknar M.L.S så jävla mycket just nu....

Funderar på att ta mig ner en vecka.

Så jag kollade runt lite och hittade denna biljett...hmmmm.thumb.png.5437f8e85b6b95c6ba1f5ab8

 

Mina frågor nu är... Har någon åkt med Air China eller Ukraine Int Airlines ? hur är dom ? brukar dom vara försenade mycket?

Vill bara bort härifrån så jag är desperat för snabba och seriösa svar.

Snälla hjälp mig nu  !!!!

Stockholm-Arlanda - Oslo-Gardermoen
Lördag 19. sep 2015 kl.10:00 - Terminal: 5
Flygning DY807 - LowFare
 
Oslo-Gardermoen - Bangkok
Lördag 19. sep 2015 kl.14:30
Flygning DY7201 - Premium
 
1 Vuxen 5 466 SEK
[+] Inkluderar
 
1 x 2 artiklar incheckat bagage
1 x Fast track
1 x Premium Meny
1 x Platsreservation
 
 
Hemresa
 
Bangkok - Stockholm-Arlanda
Måndag 28. sep 2015 kl.09:10
Flygning DY7206 - Premium
 
1 Vuxen 4 529 SEK
[+] Inkluderar
 
1 x 2 artiklar incheckat bagage
1 x Premium Meny
1 x Platsreservation
 
 
Totalpris inkl.
skatter och avgifter
9 995 SEK
Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt business med Turkish och skulle väldigt gärna göra idet igen.

Maten är nog det bästa jag ätit när det gäller flygplansmat,och loungen i Istanbul gör ju inte saken sämre precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kollade nu med biljett 16/9--28/9  5014 kronor med finnen 11 30 min ner   12 timmar hem kanonpris finnen ev  från bromma också    mvh

är detta premium? jag fixar inte economi...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

är detta premium? jag fixar inte economi...

För 5 papp så är det ekonomi

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del ser jag flyget som en transportsträcka mellan punkt a och punkt b,

Mvh. borje222

Just det, semestern börjar ju när man har kommit fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man ska hålla till ursprungliga biljett,, varför ska man byta till en billigare, sanbbare, bekvämmare, tryggare och till en lokal flygbolag om man kan resa 24 timmar i trång, gammal Chines plan och en otrygg Ukrainsk bolag tillbaka. Främst skulle jag se att hemresa tog lite längre tid.:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla svar. Nu sket sig den resan. för jag ska till läkaren den 24 pga min magoperation. men det kommer ju alltid fler tåg...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

tack för alla svar. Nu sket sig den resan. för jag ska till läkaren den 24 pga min magoperation. men det kommer ju alltid fler tåg...

Trist att det inte blev av någon resa för dig Hajkaj !

Men jag hoppas och tror att operationen kommer att innebära att det kommer att bli många,många fler tågavgångar för dig kompis !

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

japp, sticker i morgon eftermiddag. nu blev det Turkarna iaf. 10890 pix för bizznizzklasse !

 

:big_smile::big_smile::big_smile:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...