Jump to content
IGNORERAD

Vi har ett mycket drägligt hundliv i Thailand!


thomas001

Recommended Posts

Söndagskvällens sista övningar. Rastar två glada nyduschade hundar.

Pissa ska man ju göra!

004.thumb.JPG.0a62e74942575348a3ad570ebb

Måste du pissa hela kvällen? Jag är hungrig!

006.thumb.JPG.0ea8b87a1eb5b92ebb4473966f

Skynda dig! Vet att husse alltid har något gott när vi varit goa och nybadade.

007.thumb.JPG.b28e3055204e1be803cba5f81d

Men va fan? Nu är jag nybadat,snygg som fan. Ge mig något gott att käka NUU!!

008.thumb.JPG.402b52aea6d54fd3a8e7b71c25

Kolla, jag fick ett stort fläskben!

009.thumb.JPG.a51ce8ed9870d92427682dbff7k

Den som spar han har!

013.thumb.JPG.f5abce57eafb8896067babad95

Skit i att spara. Nu käkar vi! Have a nice Söndag! Älskar min husse och Matte!

014.thumb.JPG.021d8036558fefa3afa06466d7

 

 

010.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndagskvällens sista övningar. Rastar två glada nyduschade hundar.

Pissa ska man ju göra!

004.thumb.JPG.0a62e74942575348a3ad570ebb

Måste du pissa hela kvällen? Jag är hungrig!

006.thumb.JPG.0ea8b87a1eb5b92ebb4473966f

Skynda dig! Vet att husse alltid har något gott när vi varit goa och nybadade.

007.thumb.JPG.b28e3055204e1be803cba5f81d

Men va fan? Nu är jag nybadat,snygg som fan. Ge mig något gott att käka NUU!!

008.thumb.JPG.402b52aea6d54fd3a8e7b71c25

Kolla, jag fick ett stort fläskben!

009.thumb.JPG.a51ce8ed9870d92427682dbff7k

Den som spar han har!

013.thumb.JPG.f5abce57eafb8896067babad95

Skit i att spara. Nu käkar vi! Have a nice Söndag! Älskar min husse och Matte!

014.thumb.JPG.021d8036558fefa3afa06466d7

 

 

010.JPG

ska man verkligen ge ben till hundar som börjar på F fisk,fågel,fläsk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det för schäfrar i denna värmen, ty runt 40, Haft en i Sverige och den var väl inte så förtjust i värme.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man verkligen ge ben till hundar som börjar på F fisk,fågel,fläsk?

Fisk fågel, fris ??? Tja gris skall det väl vara.

Våra jyckar fick ju fren- och fälg-ben fast dom dog ju, tog ett jäkla tag dock. 15 år ungefär.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man verkligen ge ben till hundar som börjar på F fisk,fågel,fläsk?

Våra hundar får hundfoder som basmat. Men ända sen dom var små har dom fått fläsk,nöt,kycklingben. Köper eller lagar jag kyckling så får hundarna det som blir över. Har aldrig varit några problem. Samma med mina hundar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det för schäfrar i denna värmen, ty runt 40, Haft en i Sverige och den var väl inte så förtjust i värme.

Han är ju van. Men visst fan är för mycket värme inte så populärt. Vi brukar ha en fläkt som som ger lite svalka. Då båda sover ute nattetid så får fläkten snurra,så dom slipper för mycket mygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man verkligen ge ben till hundar som börjar på F fisk,fågel,fläsk?

Ben som från början är spetsiga och vassa och ben som kan bli det skall undvikas.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge en hund i svedala ett Kotlettben och den hamnar på operationsbordet när det har fastnat i strupen! mycket stora operationer när de får göra en bröst öppning för att få bort benet. Hundarna i Thailand får alla rester hemma vid oss och det fungerar konstigt nog! men visst har de hundarna högre dödlighet och ingen vet eller bryr sig varför de dör. När de lägger nosen i vädret så blir det en grop där de ligger och ingen tänker nå mer på det. Hundarna blir i regel inte lika gammla i Thailand och jag antar att de är vana med ben och hanterar bennen på ett annat sätt.

De hundar som inte tuggar sönder benen eller glömmer att göra det hamnar i en grop och ingen tänker mer på det.   

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge en hund i svedala ett Kotlettben och den hamnar på operationsbordet när det har fastnat i strupen! mycket stora operationer när de får göra en bröst öppning för att få bort benet. Hundarna i Thailand får alla rester hemma vid oss och det fungerar konstigt nog! men visst har de hundarna högre dödlighet och ingen vet eller bryr sig varför de dör. När de lägger nosen i vädret så blir det en grop där de ligger och ingen tänker nå mer på det. Hundarna blir i regel inte lika gammla i Thailand och jag antar att de är vana med ben och hanterar bennen på ett annat sätt.

De hundar som inte tuggar sönder benen eller glömmer att göra det hamnar i en grop och ingen tänker mer på det.   

Håller med, konstigt nog verkar jyckarna i Thailand vara tåligare med just kyckling o fläskben, har ingen aning eller har inte sökt svaret men kan värmen ha med matsmältningen att göra?

 Hoppas LillTigern får ett lika behagligt hundliv som Thomas Jyckar!

 

DSC01350.JPG

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är ju van. Men visst fan är för mycket värme inte så populärt. Vi brukar ha en fläkt som som ger lite svalka. Då båda sover ute nattetid så får fläkten snurra,så dom slipper för mycket mygg.

När Viper  bodde i Thailand så grävde han ner sig för att få svalka.

Nu bor han i Sverige och trivs som fisken i vattnet.

Mest ligger han på stengolvet i hallen som ger svalka.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, konstigt nog verkar jyckarna i Thailand vara tåligare med just kyckling o fläskben, har ingen aning eller har inte sökt svaret men kan värmen ha med matsmältningen att göra?

 Hoppas LillTigern får ett lika behagligt hundliv som Thomas Jyckar!

 

DSC01350.JPG

vilken söt rackare nästan värt ett besök för att se han

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

Min schäfer Jezzi som nu är inne på sitt åttonde år har alltid ätit kyckling ben (även fläsk) när vi hämtade henne vid 8 veckor fick vi med kycklingvingar från uppfödaren.

Vi ger henne alla sorts kött ben, fisk har hon inte provat men jag tror hon skulle klara de också. När hon får ett ben så sväljer hon inte dem hela utan krossar till smulor och sedan sväljer.

Så det beror nog på hur de har lärt sig från början och vilken ras det är.

Bas foder får hon torrfoder "Royal Canin" för vuxen schäfer, ej uppblött utan torrt.

Värme klarar hon hyfsat bra fast hon är av typen långhårig, och hon älskar o bada.

 

//  Robbanthai & Jezzi

 

DSC_5785.JPG

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...