Jump to content
IGNORERAD

Extra bagage Thai Airways


Burken

Recommended Posts

Hej Thailandsvänner!

Då var biljetterna bokade och det blev ekonomi med Thai denna gång för 6 tusingar.

Har läst deras bagage info på engelska men blev inte klokare av det. Frun skall förstås ha extra väskor med på returen och jag hittar varken pris eller om det ens är möjligt att boka en extra väska på 30 Kg. Är det nån som är uppdaterad hur man bokar detta och vad det kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Burken

    6

  • Kenneth4618

    5

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Thailandsvänner!

Då var biljetterna bokade och det blev ekonomi med Thai denna gång för 6 tusingar.

Har läst deras bagage info på engelska men blev inte klokare av det. Frun skall förstås ha extra väskor med på returen och jag hittar varken pris eller om det ens är möjligt att boka en extra väska på 30 Kg. Är det nån som är uppdaterad hur man bokar detta och vad det kostar.

Om jag minns rätt går det inte att köpa till extra bagage (kolli) med Thai.

55 USD per kg för övervikt använder dom.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir dyrt med 30 Kg torkad bläckfisk då... För det priset käkar man oxfile i veckotal på Hornsgatan.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir dyrt med 30 Kg torkad bläckfisk då... För det priset käkar man oxfile i veckotal på Hornsgatan.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Fast mer för pengarna än fryst bläckfisk.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade till slut hur man bokar övervikt och betalar. Sanslösa priser!

Då är Norwegian bättre om man har mycket bagage. Så ni som tröttnat på att släpa massa väskor med thaimat ska boka Thai och visa priserna åt tanten.?

image.jpg

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade till slut hur man bokar övervikt och betalar. Sanslösa priser!

Då är Norwegian bättre om man har mycket bagage. 

image.jpg

Det kan inte vara möjligt, Thai är ju världens bästa flygbolag....enligt vissa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den naturliga utvecklingen på detta blir att Burken får lämna sina smutsiga kalsonger kvar i Thailand så frugan får med sig bläckfisken hem :D

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Är den torkad och väl förpackad (den luktar fan inte gott) så går det väl att posta hem den. Tja, tror jag i alla fall.

På nåt sätt får ju butikerna hem varor därifrån och jag tror inte dom tar det med sig som bagage.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Den naturliga utvecklingen på detta blir att Burken får lämna sina smutsiga kalsonger kvar i Thailand så frugan får med sig bläckfisken hem :D

Vad fan har han i sina smutsiga kalsonger som väger 30kg? Han lämnar väl inte kvar hp i kalsongerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad fan har han i sina smutsiga kalsonger som väger 30kg? Han lämnar väl inte kvar hp i kalsongerna!

Menade bara att han kan upplåta sina 30 kg bagage för att få hem bläckfisken istället för att betala den svindyra övervikten :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig kläder i väskorna. De hänger i garderoben. Senast hade vi runt 100 Kg thaikäk när vi lämnade Thailand. Är det bara min fru som håller på med sånt?

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall se till att du är med i deras bonusprogram, ROP. Man kommer lätt upp i Silvernivån och då får man väl 5 kg extra, fast inte på Thai Smile förståss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall se till att du är med i deras bonusprogram, ROP. Man kommer lätt upp i Silvernivån och då får man väl 5 kg extra, fast inte på Thai Smile förståss!

Frugan åkte med thai Smile i lördags mellan Chiang Rai och Bangkok. Hon får ta 20 kg gratis den sträckan och 40 kg bli Arlanda med thai och PE.

Hon hade 41 kg första sträckan men slapp betala övervikt.

Men det är nog inget man kan räkna med. Pris för övervikt enligt thai smiles hemsida är 70 baht kilot vilket ju är överkomligt.

/Peolito

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall se till att du är med i deras bonusprogram, ROP. Man kommer lätt upp i Silvernivån och då får man väl 5 kg extra, fast inte på Thai Smile förståss!

Det är 10 kg extra.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig kläder i väskorna. De hänger i garderoben. Senast hade vi runt 100 Kg thaikäk när vi lämnade Thailand. Är det bara min fru som håller på med sånt?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Nej det är inte bara din fru som håller på med det ;)

 

Har inte thai ändrat så det är 30 kg även i ekonomiklass numera ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte bara din fru som håller på med det ;)

 

Har inte thai ändrat så det är 30 kg även i ekonomiklass numera ?

Stämmer bra att det är 30kg nu på ekonomiklass.

Jag har aldrig kläder i väskorna. De hänger i garderoben. Senast hade vi runt 100 Kg thaikäk när vi lämnade Thailand. Är det bara min fru som håller på med sånt?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Frugan är likadan, tur att man känner folk på Thai Airways både i Sverige och i Thailand så det inte kostar några pengar.

Du kan boka med Norwegian annars via www.jade.se, 2*20kg/person och mat ingår (för standardpriset).

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte bara din fru som håller på med det ;)

 

Har inte thai ändrat så det är 30 kg även i ekonomiklass numera ?

Lite lurigt, står 1 x 30kg på min piljett. Fan vet om man får ta fler än en väska. Har nånstans i bakhuvet att 23kg var max för lastare/lossare pga arbetsmiljön - men det kanske knasen har pejl på.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lurigt, står 1 x 30kg på min piljett. Fan vet om man får ta fler än en väska. Har nånstans i bakhuvet att 23kg var max för lastare/lossare pga arbetsmiljön - men det kanske knasen har pejl på.

Ok med flera väskar om totalt 30kg.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok med flera väskar om totalt 30kg.

OK, kan vara bra att veta om. Vännen har beställt en massa käk från Sverige. Då kan jag i nödfall ta med en extra väska så jag slipper börja välja.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lite lurigt, står 1 x 30kg på min piljett. Fan vet om man får ta fler än en väska. Har nånstans i bakhuvet att 23kg var max för lastare/lossare pga arbetsmiljön - men det kanske knasen har pejl på.

Har för mig gränsen går vid 37 kg för vad ett incheckat kolli får väga ur det hänseendet och då hoppas jag att det är saftiga avgifter för övervikt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig gränsen går vid 37 kg för vad ett incheckat kolli får väga ur det hänseendet och då hoppas jag att det är saftiga avgifter för övervikt ;)

32, det är de stenhårda på vid incheckningen Arlanda (veka bagagegubbar gissar jag ;) )

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lurigt, står 1 x 30kg på min piljett. Fan vet om man får ta fler än en väska. Har nånstans i bakhuvet att 23kg var max för lastare/lossare pga arbetsmiljön - men det kanske knasen har pejl på.

En del kan hålla hårt på att man bara får ha ett kolli att checka in, även om vikten är under tillåtna. Dock funkar silvertejp bra om man vill göra 2 kollin till 1 (eller inpackningsplasten som finns på flygplatsen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

32, det är de stenhårda på vid incheckningen Arlanda (veka bagagegubbar gissar jag ;) )

Jaha du, aldrig att arab-bolagen håller sig till det. Men vad vet jag jämfört med en sjökapten som är rädd för skoskav när han styr skutan halvliggandes med foten så han måste vara barfota :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...