Jump to content
IGNORERAD

Chang Classic går mot sin död?


Nemo

Recommended Posts

Chang Classic har jag aldrig gillat så huruvida den dör eller inte bryr mig inte i ryggen.

Många här som inte gillar Singha vilket jag kan förstå men absolut inte håller med om. Jag är en stor ölälskare och att åka in till det välsorterade systembolaget på Coop i Skövde för att prova nya öl är en given attraktion på varje Sverigesemester. Det gör mig givetvis inte till någon ölexpert men kanske en mycket intresserad amatör. Jag håller Singha som en mycket bra öl, topp 5 i Asien och överlägsen i Thailand. Problemet i Thailand är värmen och de många leden mellan producent och konsument vilket gör att ölen ofta är förstörd innan den blir förtärd och där har Singha mest att förlora. Numera köper jag aldrig en Singha som är äldre än 20 dagar och bara från affärer som har kylning 24/7 och då är det en riktigt bra öl. Äter jag på restaurang dricker jag alltid vatten och skulle jag känna att omgivningen förväntar sig att jag tar en öl så blir det antingen en Leo (då den ändå inte smakar något) eller en Heineken (då parfym står sig bra i värmen).

Efter en tuff vecka i Kina och en dag med diverse aktiviteter unnar jag mig dock en riktigt bra öl, typ topp 5 i världen av massproducerade öl, och då är givetvis inte Singha i närheten. 

IMG_2888.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    5

  • Peolito

    5

  • Juha

    4

  • B747

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chang Classic har jag aldrig gillat så huruvida den dör eller inte bryr mig inte i ryggen.

Många här som inte gillar Singha vilket jag kan förstå men absolut inte håller med om. Jag är en stor ölälskare och att åka in till det välsorterade systembolaget på Coop i Skövde för att prova nya öl är en given attraktion på varje Sverigesemester. Det gör mig givetvis inte till någon ölexpert men kanske en mycket intresserad amatör. Jag håller Singha som en mycket bra öl, topp 5 i Asien och överlägsen i Thailand. Problemet i Thailand är värmen och de många leden mellan producent och konsument vilket gör att ölen ofta är förstörd innan den blir förtärd och där har Singha mest att förlora. Numera köper jag aldrig en Singha som är äldre än 20 dagar och bara från affärer som har kylning 24/7 och då är det en riktigt bra öl. Äter jag på restaurang dricker jag alltid vatten och skulle jag känna att omgivningen förväntar sig att jag tar en öl så blir det antingen en Leo (då den ändå inte smakar något) eller en Heineken (då parfym står sig bra i värmen).

Efter en tuff vecka i Kina och en dag med diverse aktiviteter unnar jag mig dock en riktigt bra öl, typ topp 5 i världen av massproducerade öl, och då är givetvis inte Singha i närheten. 

IMG_2888.JPG

den sista på bilden där snackar vi parfym he he sorry rakvatten menar jag 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

den sista på bilden där snackar vi parfym he he sorry rakvatten menar jag 

Rakvatten känns väl ändå bättre än parfym :) ?

Den allra bästa IPA, i mitt tycke givetvis, kan man faktiskt hitta i Sverige och på b-tungs taverna Sue Ellen, Bulldog-serien från Gotlands Bryggeri. Den har dessvärre inte hittat till Bangkok än och då funkar Punk IPA bra.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Eländes elände. Chang var slut på min lokala 7/11 idag. Såväl stora som så flaskor. Bytet på gång innan man han bunkra upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt otaktiskt att dom kan ändra smak på en produkt dom kallar classic.

Inge vidare klassisk med ny smak. Smakade igår. Den smakade som riktigt blasköl.

Jag får leta upp en ny favorit i Thailand helt enkelt!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Den laotiska ölen som jag just nu glömt namnet på är god särskilt den mörka varianten.

/Peolito

Beer Lao........

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännade, har du smakat produkterna? Ser trevligt ut på deras hemsida.

/Peolito

Tittade förbi senast idag, skulle bara ha en stout, sen kom en halvtimme regnskur så det blev en porter på det.,

Bägge suveräna.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut.Kan man beställa till Surin?

Tyvärr får det bara sälja på plats.

Vet du att det krävs ett special tillstånd att frakta öl över provins gränserna...

 

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade förbi senast idag, skulle bara ha en stout, sen kom en halvtimme regnskur så det blev en porter på det.,

Bägge suveräna.

då får man väl försöka planera in ko samui i vinter, har inte varit där sen -91! :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med gråten I halsen och sorg i hjärtat . När dom förstör CC.  Hur ska man klara törsten nu. Det var med stor glädje man drack denna kullinariska dryck.

Ska man ta livet av sig nu. eller bara bryta ihop

Link to comment
Dela på andra sajter

Med gråten I halsen och sorg i hjärtat . När dom förstör CC.  Hur ska man klara törsten nu. Det var med stor glädje man drack denna kullinariska dryck.

Ska man ta livet av sig nu. eller bara bryta ihop

Nä, tycker du ska prova smaka på öl istället. Det är gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med gråten I halsen och sorg i hjärtat . När dom förstör CC.  Hur ska man klara törsten nu. Det var med stor glädje man drack denna kullinariska dryck.

Ska man ta livet av sig nu. eller bara bryta ihop

Den kan väl inte annat än förbättras, nya flaskan ser iaf smaklig ut!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog inte ens druckit 5 öl sen jag kom ner i söndags, däremot har der blivit ordentligt med Hong Thong och soda.

Vad ska man säga!

10419468_1085207081508128_7633851608025261368_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man säga!

10419468_1085207081508128_7633851608025261368_n.jpg

Härligt, frukosten avklarad. Månne vad det blir till middag...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kan väl inte annat än förbättras, nya flaskan ser iaf smaklig ut!

ser ut som heineken tycker jag, o det är ju inte så gott!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att det inte är smaken som fyllona blir upprörda över i första hand utan snarare lägre alkoholhalt, mindre flaska och samma pris som tidigare.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att det inte är smaken som fyllona blir upprörda över i första hand utan snarare lägre alkoholhalt, mindre flaska och samma pris som tidigare.

För mig är det helt klart SMAKEN det gäller! Leo smakar vatten. Singha smakar gammal kondom. Heineken dricker bara Holländare och Fruntimmer. 

 

Changen smakar inte beskt som förut vilket jag gillade

Link to comment
Dela på andra sajter

Klagar på %, dricker för lullig effekt, annars hade jag druckit nåt godare som vattenmelonshake eller nåt.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...