Jump to content
IGNORERAD

Chang Classic går mot sin död?


Nemo

Recommended Posts

Beer lao   är den bästa ölen man fan så svår att få tag i ibland i Khao Lak

Den mörka lagern tänker jag då på.

I Chiang Rai ganska nära MeaSai och gyllene triangeln är den ganska lätt att få tag på men det är ju nära till Laos. Däremot brännvinet med orm i smakar ju pecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    5

  • Peolito

    5

  • Juha

    4

  • B747

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Makro har ofta Beer Lao.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Makro har ofta Beer Lao.

Den närmaste Makro vi har i Khao lak ligger i Thalang norra Phuket och samma där dom har bara Beer Lao ibland även fast den blir mer och mer populär, vet i fan varför!1 Om det är Boon Rawd och dom andra bryggerierna som sätter bromsklossar för dom !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha? Har smakat på det avskyvärda blasket och inte ens Thai gillar det.

I somras blev det lite blandat då Chang förlorat på procenten men det blir mycket chang fortfarande.

Leo börjar faktiskt smaka riktigt bra som törstsläckare och en Heineken går också ner.

I seven eleven går det och köpa en 2dl flaska absolut eller Smirnoff för dryga 200 bath för lite mer effekt.

Håller med, Singha är det absolut sämsta jag smakat, förstår inte att man ens får kalla det för öl :sure:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, Singha är det absolut sämsta jag smakat, förstår inte att man ens får kalla det för öl :sure:

Då har du missat Heineiken i Thailand, världens blask men har status bland thai.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du missat Heineiken i Thailand, världens blask men har status bland thai.

Den har jag inte testat, bra då vet jag att jag ska undvika den. Om nu Chang har blivit så dålig känns det som om det blir mer Sang Som och cola istället.

Hoppas det går att få tag på Beer Lao i Maha Sarakham, och ännu bättre om det finns i Borabue, men risken är väl liten.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, Singha är det absolut sämsta jag smakat, förstår inte att man ens får kalla det för öl :sure:

Får fan anmäla detta inlägg asså!:crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag inte testat, bra då vet jag att jag ska undvika den. Om nu Chang har blivit så dålig känns det som om det blir mer Sang Som och cola istället.

Hoppas det går att få tag på Beer Lao i Maha Sarakham, och ännu bättre om det finns i Borabue, men risken är väl liten.

Sang som med Cola funkar alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag inte testat, bra då vet jag att jag ska undvika den. Om nu Chang har blivit så dålig känns det som om det blir mer Song Som och cola istället.

Hoppas det går att få tag på Beer Lao i Maha Sarakham, och ännu bättre om det finns i Borabue, men risken är väl liten.

Tror att den blir svår att få tag på i obygderna då marknaden kanske är för liten och att den är alldeles för dyr för en Thailändare.

Sist jag köpte en låda så tror jag att Beer Lao kostade runt 45b för en 33cl.

Hur nya Chang kommer att smaka är väl okänt, då den inte finns på marknaden ännu.

En sänkning av alkoholen i ölen behöver inte göra den sämre i smak utan kanske mindre prisvärd för budgetresenärer och "snålisar".

Gå över till Archa och spara 10b för en stor flarra.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss svingat i mig en Chang på 5,8 %, som den redan är nere i. Funkar, men det var bättre förr :-). Skål!

 

WIN_20150821_20_54_47_Pro.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

@UpToYou i Borabue tror jag inte det finns, MS bodde jag bredvid BigC men kikade aldrig efter Beer Lao men jag är skeptisk. Dom tar nog bara in det som går åt.

Däremot när du åker till KK för visumpysslet så borde det finnas både nån tesco nåt shoppingcenter (lite som MBK) på vägen och sen lite butiker inne i stan att kika igenom. Hoppet är inte ute. Men jag har inte sett den ölen där heller. Men dom har ju en lite större vidd på klientel pga flygplatsen så omöjligt är det inte.

Jag citerar inte dig, för då kommer det nog med en bild på en pizza jag la in i en annan tråd.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

@UpToYou i Borabue tror jag inte det finns, MS bodde jag bredvid BigC men kikade aldrig efter Beer Lao men jag är skeptisk. Dom tar nog bara in det som går åt.

Däremot när du åker till KK för visumpysslet så borde det finnas både nån tesco på vägen och sen lite butiker inne i stan att kika igenom. Hoppet är inte ute. Men jag har inte sett den ölen där heller. Men dom har ju en lite större vidd på klientel pga flygplatsen så omöjligt är det inte.

Jag citerar inte dig, för då kommer det nog med en bild på en pizza jag la in i en annan tråd.

Får väl kolla efter Beer Lao i KK då. Sen någon månad finns även Big C i Borabue, men i en mindre variant utan kläder, elektronik och restauranger. Kanske Tesco också kommer, man kan ju alltid hoppas och önska, får väl be till Buddha :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl kolla efter Beer Lao i KK då. Sen någon månad finns även Big C i Borabue, men i en mindre variant utan kläder, elektronik och restauranger. Kanske Tesco också kommer, man kan ju alltid hoppas och önska, får väl be till Buddha :big_smile:

Jag tror att Chaiyapum är större än Borabue och här finns inte Beer Lao på BigC och TescoLotus utan bara på Makro som bara säljer lådvis.

KK och Makro är en bra kombination för Beer Lao.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Chaiyapum är större än Borabue och här finns inte Beer Lao på BigC och TescoLotus utan bara på Makro som bara säljer lådvis.

KK och Makro är en bra kombination för Beer Lao.

Misstänker att du har helt rätt, blir till att kolla på Makro i KK.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske har blivit lite modernare sen jag var där 2014. Denna parkeringsplats blev mitt hem när damerna skulle maratonshoppa.

Sittandes på flaket på pickisen med cigg och öl i solen var ju inte helt fel det heller.

Thailand_2015_817.thumb.JPG.b3d993d9e4e6Thailand_2015_818.thumb.JPG.75ab333e1522

Men det är klart, det kanske fanns nån Beer Lao dold på marknaden. Jag orkade i alla fall inte med maratonshopping i flera timmar.

 

Chang, RIKTIG Chang fanns det 640/6.4 och inte nåt jäkla trasslande med storlekar, flaskor eller "pocenten". Tja, dom omsatte nog inte så många öl heller. Så jag kollade inte tillverkningår.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

sist när jag var nere så beställde jag en leo en chang å en singha på en gång bara för att testa, smuttade lite på var och en , så här slutade min "test"

1. Leo

2.Singha

3.Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

sist när jag var nere så beställde jag en leo en chang å en singha på en gång bara för att testa, smuttade lite på var och en , så här slutade min "test"

1. Leo

2.Singha

3.Chang

Min ordning idag hade nog blivit Leo,Chang, Singha

ps. Singha o Heiniken funkar fint om man vill ha nått läskande när man ligger i en solstol på stranden, men är Big NO NO i baren :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att den blir svår att få tag på i obygderna då marknaden kanske är för liten och att den är alldeles för dyr för en Thailändare.

Sist jag köpte en låda så tror jag att Beer Lao kostade runt 45b för en 33cl.

Hur nya Chang kommer att smaka är väl okänt, då den inte finns på marknaden ännu.

En sänkning av alkoholen i ölen behöver inte göra den sämre i smak utan kanske mindre prisvärd för budgetresenärer och "snålisar".

Gå över till Archa och spara 10b för en stor flarra.

Håller med Leifen.Archa funkar mycket bra.Konstigt att den inte har slagit bättre.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Leifen.Archa funkar mycket bra.Konstigt att den inte har slagit bättre.

Humor på hög nivå, precis som en fyllskalle som dig skulle bry dig om smaken på vad som ger dig ruset:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Humor på hög nivå, precis som en fyllskalle som dig skulle bry dig om smaken på vad som ger dig ruset:big_smile:

Säg inte att du har vaknat din thinnerskalle.Jag håller mig med exklusiva drycker serru.:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg inte att du har vaknat din thinnerskalle.Jag håller mig med exklusiva drycker serru.:big_smile:

Kommer det exklusiva bilder på det från lokala thaien ?[emoji4]

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, skönt att inte vara ensam om att gilla "kärringdricka!" som man ständigt blir beskylld för!

Ska hänvisa till ett gäng icke HP are i Sverige, då står man stolt!

Haha trodde det här var ett hetroforum????? Men ack vad jag bedrar mig, men det är ju roligt säger han som bara dricker sangsom med soda när det ska smaka bra, eller beer Lao.

 

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man beer lao så måste man ha en grav defekt i smaksinnet. 

Nej för helvete.Men på fyllpizzan serveras spaten.Passar det Wuttan??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...